stanman Geplaatst: 28 februari 2008 Delen Geplaatst: 28 februari 2008 Yo de manne Ik zit met een dillemma, heb een gl 150 jaren 60 van een kennis omdat hij slecht start, en ik bedoel echt slecht.Heb reeds de carbu volledig gekuist en alles marcheert goed, en alle dichtingen sluiten zo te zien goed af incl vlotter werkt zoals het hoort. Als ik rechtstreeks benzine in de carbu luchtinlaat doe, dan start hij vrijwel van de eerste kick en blijft goed draaien, éénmaal aan, rijd hij ook zeer goed en de motor draait mooi.Benzine komt er genoeg, dus de benzinekraan werkt, en de darm is niet te lang. Bougie vonkt ook mooi. Iemand suggesties groetjes Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 februari 2008 Delen Geplaatst: 28 februari 2008 Misschien toch nog even de sproeiers/filtertjes nazien. Anders eens proberen met de relantie iets te verhogen of de luchtmengselschroef wat bij te regelen. Start hij direct alss je hem in gang probeert te lopen? Groetjes,nero. Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 28 februari 2008 Delen Geplaatst: 28 februari 2008 Ik zou gaan zoeken bij de choke... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 heeft die onderaan zijn naftbak nog zo'n glazen potje? dat was bij mijn, nu reeds ex..., GL het startprobleem. de dichting van dat potje was van kurk en volledig versleten met als gevolg dat hij enkel de naft uit dat potje gebruikte om te starten en vervolgens door lucht te trekken geen naft meer tot in de carbu kreeg. ik heb dat vervangen door een recenter model, de afstelling aangepast en daarna startte mijn GL zonder problemen. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 29 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2008 geen glazen potteke, aanlopen gaat maar net zo moeilijk als met de kick Echte choke kan je dat niet noemen, je trekt gewoon de luchtinlaat dicht door middel van een klepje in de luchtfilter Link naar reactie
francyd1 Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Teveel speling tussen krukaswang en ingang van het carter? Link naar reactie
stanman Geplaatst: 29 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Teveel speling tussen krukaswang en ingang van het carter? lijkt me onwaarschijnlijk, dan zouden de wangen afgesleten moeten zijn, of het carter groter geworden.Het zou kunnen , maar ik heb nog niet gehoord dat dit kan Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Ik weet niet welke bougie er nu in zit, maar anders kan je proberen om een iets warmere bougie te steken, normaal starten die beter (zeker als het buiten koud is). Welke kleur heeft de bougie? Heb je de speling/staat van de vis-platinees al eens nagekeken? Als laatste optie zou ik eens nakijken of er toch geen compressieverlies is langs het carter/cilinderkop. Groetjes, nero. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 29 februari 2008 Delen Geplaatst: 29 februari 2008 Als hij start, ruiken de uitlaatgassen naar versnellingsbakolie? Indien ja, dan is je krukasdichting naar de Filistijnen en heeft hij slechte voorcompressie waardoor hij slecht start... Link naar reactie
stanman Geplaatst: 1 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2008 om te beginenn ga ik bij jan de compressie eens laten meten. Speedracer, ik hou jou voorstel in gedachte, hij ruikt niet abnormaal en de rookontwikkeling is niet meer dan normaal, dus ik hoop dat je ongelijk hebt groetjes Link naar reactie
Arista Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 Grote krassen op de compressieplaat in je krukashuis? Dan kan het zijn dat hij slecht start, maar eenmaal hij in gang zit bangelijk rijd! Hij krijgt de naft niet goed verwerkt in zijn krukas of aangezogen (aanlopen of kicken is trager dan draaiende motor). Ooit voorgehad met een motortje mischien daarom als allerlaatste eens naar kijken? Die wou ook niet starten, maar eenmaal hij starte was er niets aan de hand! It's just an option. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 2 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2008 wat bedoel je juist met compressieplaat? Link naar reactie
Arista Geplaatst: 2 maart 2008 Delen Geplaatst: 2 maart 2008 Het plaatje in je krukashuis dat samen met de krukas er voor zorgt dat de krukas op de kamer goed afsluit. Als je hier een fitje maakt door een diepe kras dan zou hij wel eens slecht kunnen starten (aanzuigen). Ik ben een foto aan het zoeken geweest maar het was niet simpel. Het is rood omkaderd maar je ziet er maar een stukje van. Maar dat is dus het plaatje dat moet afsluiten. Normaal is dit een mooi geslepen oppervlakte. Het compressieplaatje begint een dikke 10mm voor de opening en gaat tot 10mm er na. Buiten de kering die stuk is en nog wat andere prullen zie je op de foto de krassen in de plaat staan. Groeten Nick Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.