Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Zijn spiegels verplicht als er geen voorzieningen zijn?


Yves px

Aanbevolen berichten

'nochtans''gezegd'

ik kon het echt niet laten...

de politie is zelf grotendeels niet op de hoogte van wat er wel en niet verplicht is, behalve dan een gordel dragen in een auto en een helm om een brom- of motorfiets. Eigenlijk is het zelfs verplicht om schoeisel te dragen die de enkel beschermt op de motorfiets, niks geen sportschoentjes of zo op de motorscooter volgens het reglement, maar daar zal er ook nooit iemand over vallen hopelijk.

Link naar reactie

Yves PX

kijk naar Erix zijn post

Zoiets moet gij hebben

Een spiegel is GEEN overbodige luxe zenne!!

PS : ik heb ook problemen om nu uit mijn kot te komen met dieje spiegel,maar tmoet gewoon he :)))

Link naar reactie
Een spiegel is GEEN overbodige luxe zenne!!

Idd, ik heb zo 1 dag zonder spiegels moeten rijden , door een vandalismestreek.

Ik vond het natuurlijk ambetant omdat ik anders gewoon was ..

Maar zonder spiegels moet je je constant goed omdraaien om alles te zien , terwijl met spiegels je hoofdzakelijk je hoofd draait . Geeft meer ruimte om op je rijden te letten lijkt me, oftoch in stadsverkeer en dergelijke.

Een aanrader idd :)

Mvg

Link naar reactie

ik heb nooit met spiegels gereden. heb het nooit echt mooi gevonden maar nu dat ik weet dat er zijn om aan het kader te bevestigen twijfel ik er wel aan of misschien eentje aan te schaffen. je hoofd draaien is slecht een seconde of minder maar daar kan veel in gebeuren. dus ja misschien is het wel veiliger.

greets lars

see y'all sebiet op vca kroegavond.

Link naar reactie
Eigenlijk is het zelfs verplicht om schoeisel te dragen die de enkel beschermt op de motorfiets, niks geen sportschoentjes of zo op de motorscooter volgens het reglement, maar daar zal er ook nooit iemand over vallen hopelijk.

bij mijn weten is alleen verplicht van een helm te dragen en met gesloten schoeisel te rijden (dit is ook verplicht in de auto ) maar over dat daar bescherming moet in zitten heb ik nog nooit van gehoord wat niet wil zeggen dat ik dit aanbeveel ik draag altijd beschermde kledij

@lars bij mijn weten is een spiegel op een 50cc niet verplicht

Link naar reactie

hehe :) mja bij wet is niets verplicht heh qua kledij , enkel de helm dacht ik .

Nuja ikzelf vind het bv dom als je op een zware motor kruipt met tshirt en short , hoe goed je ook kan rijden , daarom kunnen anderen op de baan dat nog niet...

Nuja ieder voor zich heh , maar een wetgeving lijkt me vooral stom op dit moment , omdat dit wel eens een afschrikmiddel kan zijn voor beginners/overstappers. Tevens kost het toch allemaal ferm wat geld. En eerlijk gezegd , zie je je al zitten op een vespa met full-out lederen motor-kleding?! Ik houd het op een goede motor-jeansbroek een gewone stevige lederen jas en goede handschoenen. Ook hoge botjes van levi's maar niets speciaal , puur voor de koude wind etc . En een gezonde dosis verstand en veilig rijgedrag!

Mvg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...