Banaan Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 Hallo, ik wou net de vespa van stal halen maar er is bijna beweging in de kickstarter te krijgen. Ik wou het niet opgeven dus heb ik even geprobeerd om hem aan te lopen met als gevolg dat het wiel geen centimeter meedraait. Daarna toch nog steeds niet willen opgeven dus de bougie eruit gedraait en dan begonnen met ingeknepen koppeling. Die heb ik dan gelijdelijk losgelaten en zo kon ik wel de kickstarter gebruiken maar die liep heel stroef net zoals de piston in de cilinder. Iemand enig idee aan wat dit kan liggen? koppeling of cilinder? totaal andere dingen? Vandaag was ook de eerste keer dat ik hem starte sinds zaterdagavond, toen heb ik hem gewoon in de garage gezet en toen draaide die nog als een zonnetje... Het enige wat ik veranderd heb in de laatste weken is dat er sinds donderdag een sito+ uitlaat onder zit. Voor de rest gewone orginele cilinder en geen problemen gehad tot nu toe. Iets wat ik ook nog doe de laatste tijd, is de oude benzine van mijn vader zijn volvo 142 gebruiken. Hij had zo'n 10 liter uit de benzinetank gehaald die er al ongeveer 10 jaar in zat voordat hij begon te lassen in de buurt van de benzinetank. Geen idee of dat een reden kan zijn, maar dat doe ik ook nog maar sinds vorige week dus ik vermeld het maar... Groeten Gert Link naar reactie
stanman Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 best toch de cilinder er eens afhalen benzine van 10jaar (hoe haal je het in je hoofd) goed bezig, benzine is niet zoals goede wijn die met de jaren beter wordt. alles ferm uitkuisen, beginnen met de carburator Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 voor 10 liter benzine riskeerde ik toch alleszinds niet om iets aan men vespa te krijge ... warm gelopen zou kunne, het weer is redelijk koel en als je een andere uitlaat plaatst is het misschien ook nodig eens een grotere sproeier te proberen... want indien te weinig benzine krijgt koelt hij te weinig en heb je kans om hem warm/vast te rijden... ik denk niet dat het met de koppeling te maken heeft... Maar als ik je uitleg goed begrijp wijst het toch op een vast loper ? misschien te dikke benzine die niet vlok door de carburator ging , en daardoor te weinig in de cilinder komt ? of vergeten olie bij de benzine te doen voor smering ? grtz en succes ! Link naar reactie
Cult Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 zelf ben ik een n00b in die dingen...maar idd...ik vrees toch ook dat het niet zo een goed idee was om die oude benzine te gebruiken... Link naar reactie
krikke Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 Dieje uitlaat komt van mij. Ik heb daar zelf een dikke 2500 zorgeloze km mee afgelegd zonder verder ook maar iets aangepast te hebbn. Voor een sito+ moet ge volgens mij ook niets aanpassen. Daaraan zal het dus wel niet gelegen hebben. Ranzige benzine daarentegen?! Niet dat ik er iets van ken natuurlijk. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 @ krikke, het kon zijn van die uitlaat , dit is het dus waarschijnlijk niet dan , maar geen 2motoren zijn het zelfde ! misschien heeft hij door toeval een andere sproeier erin , een kleinere en kan het daar wel aan liggen want uwe PX is jonger dan dezijne. grtz Link naar reactie
krikke Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 @ krikke, het kon zijn van die uitlaat , dit is het dus waarschijnlijk niet dan , maar geen 2motoren zijn het zelfde ! misschien heeft hij door toeval een andere sproeier erin , een kleinere en kan het daar wel aan liggen want uwe PX is jonger dan dezijne. grtz mijne naft ook... ;-) Link naar reactie
Banaan Geplaatst: 11 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2008 De 10 jaar oude naft was misschien niet het beste idee maar wel goedkoop. Leek me ook geen kwaad te kunnen omdat het mij niet lijkt dat benzine slecht wordt maar eerder het octaangetal zakt ofzo... Ik kan er natuurlijk ook radicaal naast zitten. Overigens, nee geen olie vergeten. Hetgene wat ik wel vreemd vindt is dat ik van kapellen naar brasschaat ben gereden, daar even gestopt, terug gestart. Dan van Brasschaat naar mariaburg, voor de deur gestopt, de garage opengedaan, weer gestart en in de garage heb gezet. Van al die keren die ik ben gestopt heeft hij geen enkele keer moeilijk gedaan om te starten. Terwijl nu 2 dagen later er geen beweging in de kickstarter te krijgen is. Kan dat dan met een vastloper? In ieder geval, na het eten smijt ik hem open. Als het dan een vastloper is, heb ik ineens de perfecte gelegenheid om er een grotere cilinder op te zetten... alvast bedankt voor de raad! Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 jah ... werk proper zou k zegge ... enja , gebruikt deze meer die benzine om de carburator zuiver te maken , en dus NIET om je motor te voeden ... laat iets weten as ge wete wta er scheelt... grtz Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 Probeer eerst eens met je koppeling los te maken, dan zie je direkt waar het probleem zich bevind. Ofwel is het je boite-gedeelte of kick, ofwel een probleem met de cilinder. Groetjes, nero. Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 11 februari 2008 Delen Geplaatst: 11 februari 2008 Je kan geen vastloper krijgen als de motor niet draait hé, of heb ik hier iets gemist? Link naar reactie
Banaan Geplaatst: 12 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2008 Inderdaad, geen vastloper. Niets te zien aan de cilinder of piston. Dus, oude benzine, geen probleem! Ik denk dat het mijn koppeling is. Vanavond of later weet ik weer meer. groeten Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 16 februari 2008 Delen Geplaatst: 16 februari 2008 Enneh de vespa ondertusse terug aan het bollen?? grtz Link naar reactie
Banaan Geplaatst: 17 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 februari 2008 Ik ben aan het wachten op het 177 kitje, ik heb toch maar beslist van het ineens te doen nu het blokje openligt. Volgend weekend knal ik weer rond. groeten Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.