Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Goede raad gevraagd


piejay

Aanbevolen berichten

Ik heb al gezocht op het forum, alsook bij de FAQ, maar toch zou ik graag nog wat goede raad willen hebben voor ik begin aan het spuiten(eigenlijk ook nog demonteren, laten lassen, plamuren en afschuren)van m'n wespje. Eigenlijk zou ik alles graag zoveel mogelijk zelf doen, omdat ik het tof vind om aan m'n eigen vespa te werken.

Wat raden jullie mij aan? Ofwel met een verfpistool en compresseur ofwel met spuitbussen? Ik veronderstel dat het beter en mooier kan zijn met het verfpistool, alleen weet ik niet hoe moeilijk en hoeveel duurder die verf is...

Met spuitbussen heb ik ook nog geen zo'n goede ervaring. 'k heb al eens m'n velgen herspoten, alvorens helemaal af te wrijven tot op het metaal, ontvetten, enkele lagen primer, enkele gewone lagen velgenspray, en een laklaagje, maar nu zie ik dat er hier en daar toch alweer roest tevoorschijn komt en dat mag natuurlijk niet gebeuren met m'n hele vespa...

Alvast bedankt!

Link naar reactie

hallo , ik zou hem laten spuiten , dat kost gemiddeld zo een 200-300euro inc lak

als je zelf een (degelijk???)spuitpistool moet kopen ben je ook snel 60euro kwijt en de lak kost zowat 75euro/liter , je hebt met ene halve liter genoeg maar wat overschot is altijd goed. en dan moet je nog vernislak eropzette en die kost ook 50euro/liter , dus dan zit je aan een 185euro en dan moet je hem zelf spuiten. als je het door een professionele zaak laat doen ben je zeker dat hij goed gespoten is , als je het zelf doet heb je ook, nog het risico dat het mislukt. ik zou alles zelf doen totaan het spuiten. grtz

Link naar reactie

@ cult

wat grappig !!

ik ken de namen van die spuiterijen , hun adres zoek je maar op ...

* Sterkendries Maaseik

* Verheyen C. Dilsen stokkem

* Voorjans (garage voorjans) Ophoven

* Sterkendries Kinrooi (industrieterrein)

keuze genoeg niet?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...