Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50XL Schakel, Kickstart, Start niet...


superbaz

Aanbevolen berichten

Beste,

na een nieuwe bougie gekocht te hebben bij fa. Van Laar in Amsterdam, deze gemonteerd te hebben etc., start mn wesp nog steeds niet. Ik heb al ruim een week problemen. Eerst was ie volledig vast geslagen, toen ik "trachtte" mijn vliegwiel los te draaien (niet wetende dat dat met een apart stuk gereedschap moest) ging hij weer bewegen.. Nu start ie echter niet. Ik moet hem altijd al aanlopen, maar als ik ga lopen, in z'n 2e versnelling, dan maakt hij een raar tikkend geluid. Alsof er een speelkaart langs de spaken van je fiets gaat... Wat kan het probleem zijn? Ik dnek zelf aan geen compressie, maar hij lekt verder niet ofzo. Weet iemand hoe of wat?

Gr.

Bas

Link naar reactie

Als hij vastgeslagen is, moet je niet veel verder zoeken. (maar is hij zeker vastgeslagen?)

Cilinder demonteren en naar de staat van uw cilinder kijken he. (Krassen, slijtrand, stukken van de piston, speling van uw piston en piston-asje, enz.)

Zie wel dat er niks in uw karter kan vallen. Ik prop er meestal een vot in.

Maar werkte hij opeens niet meer na het vervangen van uw bougie, kijk dan maar eerst naar je bougie. Het zou kunnen dat je een te lange bougie hebt gestoken en dat nu de elektrode van uw bougie tegen mekaar zitten en uw vespa zo geen ontsteking krijgt.

Dus terug een ander, korter bougie gaan kopen.

Link naar reactie

Ja of post eens op amsterdamvespaclub.com. Wellicht dat daar de gouden tip vandaan komt.

Trapt je kickstart door? Wellicht dat dan het tandwieltje versleten is.

Altijd olie ververst? Oude koppelingsplaten willen er ook nog wel eens voor zorgen dat je moeilijk/niet kan kicken.

Link naar reactie
Cilinder demonteren en naar de staat van uw cilinder kijken he. (Krassen, slijtrand, STUKKEN VAN DE PISTON!, speling van uw piston en piston-asje, enz.)

Zie wel dat er niks in uw karter kan vallen. Ik prop er meestal een vod in.

Ik vermoed dat hij eerst nog wel starte. Maar echt supper draaien denk ik niet.

Controleer ook eens de kleur van uw vorige bougie. Die mag niet zwart zien. Anders moet je je carburator terug afstellen.

Groeten Coney

Link naar reactie

Bougie was gewoon netjes van kleur. Het probleem nu is, dat hij wel wilt, maar niet genoeg wil verbranden (vermoed ik) dat hij start. Ik rende hem vrijdag aan in de straat en hij ging wel verbranden (je hoorde de cilinder "poppen") maar hij deed dat 3x ofzo met een te groot interval er tussen. Heeft dit misschien te maken met m'n iginition?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...