Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Inschrijven ingevoerde Vespa


Aanbevolen berichten

Weet er iemand of er met de nieuwe wetgeving (inschrijven nieuwe tweetaktvoertuigen vanaf 2008 sterk gelimiteerd) ook iets verandert aan het invoeren en inschrijven van tweedehands voertuigen die nooit in België zijn ingeschreven geweest? Practisch voorbeeld: ik heb een Acma 1952 gekocht, heb die gededouaneerd (of hoe heet dat), en ben bezig hem te restaureren. Ik heb dus het roze formulier met douanestempels, klaar om in te schrijven. Dit voertuig is dus nog nooit voorheen ingeschreven geweest in België. Gelden die nieuwe beperkingen dan ook op dit voertuig? Zo nee, geen probleem, zo ja, groot probleem. Ik kan hem wel inschrijven nu, maar dan dien ik wel wegenbelasting en verzekering te betalen, terwijl het ding nog in restauratie is, en daar nog wel een hele tijd zal blijven. Is er iemand die een licht kan schijnen op mijn vraag?

Alvast bedankt!

Grt,

Kurt

Link naar reactie

Ik heb nog geen probleem geweten met een buitenlands , reeds in land van herkomst ingeschreven geweest , voertuig.

je hebt wel het buitenlands inschrijvingsbewijs nodig en een afmeldingsdocument(dus dat die uitgeschreven is)

Taks hoef je onder de 250cc niet te betalen , enkel de eenmalige inschryvings"belasting" van 62euro

Verzekering kan je eventueel schorsen (maar die info vraag je best aan je verzekering)

Link naar reactie

Als je op zekerheid wil spelen vraag dan toch maar een nummerplaat aan. Voor oude vespa's moet je maar 1 maal wegenbelasting betalen (60€?). De verzekering kan een probleem vormen. Probeer bij je agent een heel beperkte verzekering af te sluiten (bv voor 1 maand)zodat je een vignet krijgt dat nodig is om je acma in te schrijven. Eénmaal je vespa ingeschreven in Belgie zit je veilig. Of dat het onmogelijk wordt een tweetaktvoertuig uit het buitenland in te schrijven na 31 december weet ik niet met zekerheid, maar waarschijnlijk wordt het zo moeilijk dat je bijna verplicht je toevlucht gaat moeten nemen tot illegale praktijken. Groetjes, nero.

Link naar reactie

ik ben ook bezig met men plaat aan te vragen. ik wil dit eerst in orde hebben voor ik er geld in ga stoppen. ik heb met men verzekeringskantoor afgesproken dat ik nog niets hoef te betalen. dit moet wel op goed vertrouwen natuurlijk. als ik er mee ga rijden moet ik eerst terug langs gaan bij het kantoor. als ik dit niet zou doen dan hebben zij ook problemen natuurlijk dus als je de mensen kent bij het kantoor kunnen zij wel iets regelen voor jou.

dus bespreek het met je verzekeraar ( of hoe je het ook noemt) en vraag eerst je plaat aan.

groeten

Link naar reactie

Een verzekering 'Oldtimer' kost 15 euro. Dat is het risico wel waard. Ik heb EERST mijn papieren in orde gemaakt en DAN ben ik beginnen restaureren. Je zal maar enkele duizenden euro's investeren in de restauratie om daarna te horen dat inschrijven niet mogelijk is...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...