Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Help! Ik zoek een betrouwbare carrossier.


Chris

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn winterproject volledig gedemonteerd. Ik belde mijn gebruikelijke carrossier en die zit momenteel met een groot project en kan de eerste weken niets anders aannemen. Ook de reserve-carrosier die ik voorhanden had, staat al weken achter... . Dus zoek ik iemand die mijn Lambretta wil spuiten. Het moet wel perfect gedaan zijn en liefst zag ik een voorbeeld van reeds geleverd werk, want iedereen kent/is wel een goede spuiter tot je et resultaat ziet.

Wie helpt mij aan een behoorlijk adres? Ik woon in de buurt van Antwerpen, maar maak er geen probleem van om een stukje te rijden voor een goeie spuiter.

Bedankt allemaal.

Link naar reactie
ryhove te gent

Eeckhout te lochristi

Dan nog iemand in Hamme ook (gewoon candy flakes ... .)

Misschien wat meer informatie? 'Iemand in Hamme?' Herman Brusselmans? Ik zoek iemand die een factuur geeft.

Link naar reactie
ik vermoed dat je die laatste dan zal mogen laten vallen

En Brusselmans woont in Gent (aan oudburg) ;-)

btw , ook geld teveel , factuur?

Brusselmans is geboren in Hamme. Als je een factuur vraagt, kan je achteraf inderdaad eventuele gebreken laten herstellen. De 'zwarte' spuiters kennen de prijzen ook hoor! En daar heb je geen verhaal. Ik heb al meer knoeiwerk dan mooi spuitwerk gezien. Ik geef het toe: ik ben een moeilijk mens...

Link naar reactie

ik heb mijne vespa laten spuiten bij carrossier koslowski in Widooie (Tongeren)

heel content van en twas niet overdreven duur

ge moet wel een beetje geduld hebben. Tis niet de rapste en zulke dingen doet ie tussen grotere projecten door.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

@bob: in Maasmechelen werken ze precies met ilegalen. Aan producten zit al gauw aan 250 euro en dan heb je er maar enkel naar gekeken en nog geen poot uitgestoken...

Link naar reactie

ik ook... ..

als je goede lakken gebruikt,antiroestlaag,spuitplamuur,grondlak en lak zal je al niet toekomen met 500 euro.

Dan nog zwijgen over het werk van uitbuilen,eventueel lassen,plamuren,schuren,kostprijs schuurpapier ontvetter,matjes enz.

Ik heb al veel restauratie's gezien,mooi van ver ja,maar van dichtbij...

Nu ieder is tevreden over bepaalde waarden en kwaliteit,de één wat kieskeuriger dan de andere...

Gr nico

Link naar reactie

Als je alles laat doen door wat wij een "stielman" heten, dan kan dat zeer duur uitkomen. Ik heb een VNB volledig gedemonteerd binnengebracht bij een carrossier zonder dat er zichtbare deuken inzaten of laswerk nodig was. wel heb ik gevraagd alle gaten toe te doen die er door de jaren heen in geboord waren. Welnu, hij heeft de stukken laten zandstralen in epoxy zetten en daarna alles geplamuurd, met de hand geschuurd, controlelaag over gespoten en opnieuw geschuurd met steeds kleinere korrel om een volledig glad oppervlak te hebben(uuuuren schuuuuurwerk). Primer, lak en vernis enkele lagen en totaal aantal werkuren kwam op 64.(Hij heeft zelfs aan de binnenkant van het voorspatbord een stalen bagette gelast om de stevigheid te verhogen aangezien dit door uitblutsen zijn rigiditeit verliest)

Totale kostprijs 2300 euri.

Een flank van een auto spuiten kost nog zoveel niet maar die kan wel met de machine geschuurd worden.

Toegegeven moest ik de prijs op voorhand geweten hebben ik zou het niet laten doen hebben, maar nu hij er staat zie je wat een echte vakman ervan kan maken.

Moraal van het verhaal tracht zoveel mogelijk schuurwerk zelf te doen en laat dan de vakman het eigenlijke spuitwerk doen.

Dus ja ik weet een goede carrossier zitten...

Link naar reactie

Beste Xanax, bedankt voor je antwoord, maar ik moest toch even de wenkbrauwen fronsen hoor! Ik zocht een BETROUWBARE carrossier, en niet iemand die je wijsmaakt om ACHT VOLLE DAGEN tijd nodig te hebben om een scootertje te spuiten dat naar jouw zeggen vrij strak was. Ik verklaar: Dag één en twee: schuren en klaarmaken van de scooter. Dag 3 (halve dag? of een uurtje of 2) spuiten grondverf. Dag drie (tweede halve dag of enkele uurtjes?) opschuren grondverf. Dag vier: (halve dag of 2 uurtjes?) spuiten in de kleur. Dag vier (tweede halve dag) vernislaag(of meer) aanbrengen. En dit zijn mi RUIME uren. Als je natuurlijk de droogtijd enz...mee moet betalen, kom je aan 64 uur en meer. Maar de helft lijkt me aannemelijk, en dat is doorgaans ook de prijs die je moet betalen. 2300 euro voor een VNB te laten spuiten????? Je koopt een goed gespoten VNB voor 2500 à 3000. Kijk maar eens op KAPAZA.En les 1: ALTIJD en VOORAF prijsafspraken maken...

Link naar reactie

2300 euro is echt te veel. Ik heb (denk ik) het resultaat gezien en dat mag er inderdaad zijn maar voor bijna de helft van de prijs leverd scootermarket en nog wel enkele andere carrosiers even goed werk af

Link naar reactie
Ja maar Chris, die uren kunnen er echt wel inkruipen ze, als je een perfect resultaat wenst, believe me...

Ik geloof je, maar een goede carrossier doet er niet zo lang over. Ik weet inderdaad dat scootermarket voor ongeveer de helft een quasi perfect resultaat aflevert. En voor dubbel zoeel geld kan je geen dubbel zo goed resultaat afleveren. Het blijft 'maar' een scooter van om en bij de 3000/4000 euro he...

Link naar reactie

ik lees hier heel veel dagen werk...

ikzelf werk in een garage waar ook een carrosserie aan vast is en heb daar pas een vespa laten spuiten.het voorbereidend werk heb ikzelf gedaan.

we hebben het frame om 10.30u in de spuitcabine gezet en om 15.u lag het terug in mijn wagen.grondlaag/ afgelakt en gebakken .

mijn schuurwerk was niet perfect,maar het dient om mee te bollen en niet onder ne stolp in de living te zetten.

vespa50S001.jpg

Link naar reactie

nog iets vergeten...

op heel veel plaatsen is het al zo dat de grondlaag en de eindlag nat in nat wordt gespoten,d.w.z.dat de grondlaag niet meer moet gedroogd zijn voor de lak mag worden aangebracht.de mijne is trouwens ook zo gedaan.zeker drie lagen grondverf om alle fouten die ik gemist had te verbeteren en direct daarna de lak erop.werkelijke uren : ongeveer 20min ontvetten (frame + losse onderdelen)

45min grondlaag

30 min laklaag

60min pistolen kuisen (1van de grondlaag/1 van de lak)

voor de rest : bakken op ongeveer 60 graden (da's iets minder dan ne cake)

maar ik zit aan de bron,dus over prijzen zeg ik niks!

Domi.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...