Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nog een nieuwe px150 gevonden


zulu

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

Ik ben blij,ik kan het zelf nog niet geloven, maar eergisteren bestelde ik nog een splinternieuwe px150,weliswaar in janetterig excalibur grijs, maar veel keuze was er niet meer. Volgens de verkoper was dit zijn laatste. Misschien kon hij er later dit jaar nog twee andere krijgen maar dit was niet zeker.

Via de scootersites wist ik al lang dat Vespa zou stoppen met de px en zijn 2takt, maar zoals met veel mooie dingen in dit leven,kennen we er pas de waarde van als het(bijna) te laat is. Waarom zo nodig een px dan? We kennen de eindeloze discussies op dit forum: Mooie looks maar er is veel dezer dagen dat zuiniger, milieuvriendelijker en betrouwbaarder is dan een Italiaanse 2 takt.Helemaal juist. Nu ja, de kevers en de 2pktjes reden ook,en hoe!, en ook zij werden om de zelfde reden afgevoerd. Tot groot spijt van vele mensen die juist het authentieke in deze oude, tijdloze en betaalbare ontwerpen wisten te smaken. Hoe dan ook, al dat automatisch, plastieken 4takt geweld op twee wielen kan mij niet meer bekoren.Teveel van het zelfde.

De px daar tegen klinkt, ruikt en schakelt nog zoals ik mij dat altijd bij een echte scooter voorstelde.

Deed ik nu goed of kwaad met mijn aankoop? Ik weet het nog niet. Hopelijk heb ik het nog niet verleerd. Mijn laatste bike was een mooie... cb750c in ...1983.( Het is de midlifecrisis zegt mijn vrouw)We zien wel. Ik hoop enkel dat ik niet te vlug op jullie technisch forum om raad moet vragen.

Wat er ook van komt, wij gaan dit beestje koesteren, mooi inrijden, zeker niets forceren. Mijn need for speed daalde trouwens met de jaren tot een zeer redelijk niveau. En nu mr.Taxman, laat mijn nummerplaat maar komen, ik ben er helemaal klaar voor.

Zo, ik moest dit ei even kwijt. Proficiat met jullie toffe forum. Ik ben blij dat ik er lid van mocht worden. Misschien tot in Kortrijk op 24 november?

Link naar reactie

Gefeliciteerd, en veel plezier!

Maar;

Waarom zo nodig een px dan? We kennen de eindeloze discussies op dit forum: Mooie looks maar er is veel dezer dagen dat zuiniger, milieuvriendelijker en betrouwbaarder is dan een Italiaanse 2 takt.

Euh? Dat soort discussie kom je op een Vespa forum juist niet tegen zou ik zeggen?

Link naar reactie
Gefeliciteerd, en veel plezier!

Maar;

Waarom zo nodig een px dan? We kennen de eindeloze discussies op dit forum: Mooie looks maar er is veel dezer dagen dat zuiniger, milieuvriendelijker en betrouwbaarder is dan een Italiaanse 2 takt.

Euh? Dat soort discussie kom je op een Vespa forum juist niet tegen zou ik zeggen?

Ten doet, ten doet, kijk maar eens wanneer de DOS'sen (Diehard Oliesnuivende Schakelaars) tegen de MAL'len (Moderne Automatische Luiaards - waartoe ik dan behoor) bezig zijn over moet dat ne PX of ne GTwatdanook zijn ...

Dus: Wat is er betrouwbaarder dan een Italiaanse 2-takt : Een Vespa S, LX, GT of GTS natuurlijk ...

:):):)

Link naar reactie

Beste Vespa Tragara, dat was ik niet in Harelbeke. Ik had zeker mijn hand opgestoken, maar ik zit hier nog altijd braafjes te wachten op mijn papieren en nummerplaat. Opgelet dus er zitten fake Zulus op de baan!

Twee vraagjes:

Ik ken de motorscene in Belgie niet zo goed.

Steekt een Vespaist zonder gevaar voor zijn leven zijn hand op naar... ik zeg maar een Harley Electra Glide? Of kijkt deze laatste in het beste geval enkel een beetje verbaasd terug?

Ik haalde na twintig jaar mijn lederen vest van de zolder.Weet iemand met welk product je daar weer leven in krijgt?

Link naar reactie

Dat hangt er natuurlijk allemaal een beetje van af he... als je wacht tot de 'doorwinterde motorrijder' als eerste zijn hand opsteekt, tjah dan valt er niet te veel te gebeuren...

Op de juiste afstand even je rechterhandvat lossen en 9 op de 10 motorrijders reageert... ook al rijden wij niet met het type motor dat hun aanspreekt...

Sommige vesparijders daarentegen die lijken het ook niet zo goed begrepen te hebben... Kom geregeld toch eentje tegen en vaak kijkt de bestuurder als een snoek als ik mijn hand opsteek...

Link naar reactie

goeiemiddag ,maar bij blommaert in mariaburg komen er nog 10 stuks binnen in verschillende kleuren allemaal 150 cc ,en alleen als ge zelf vind dat ge een janet zijt dan is dat grijs een janette kleur anders is dat een tijdloze kleur even ter inlichting de meeste janetten rijden op ne roze,lichte blauwe ...

Link naar reactie
Dat hangt er natuurlijk allemaal een beetje van af he... als je wacht tot de 'doorwinterde motorrijder' als eerste zijn hand opsteekt, tjah dan valt er niet te veel te gebeuren...

Op de juiste afstand even je rechterhandvat lossen en 9 op de 10 motorrijders reageert... ook al rijden wij niet met het type motor dat hun aanspreekt...

Sommige vesparijders daarentegen die lijken het ook niet zo goed begrepen te hebben... Kom geregeld toch eentje tegen en vaak kijkt de bestuurder als een snoek als ik mijn hand opsteek...

Ik steek altijd mijn hand naar motorrijders, uiteraard ook naar Vespisten. Als ik echter geen reactie krijg gaat mijn hand naar beneden en naar achter en blijft er nog maar 1 vinger opgestoken. En dit gebeurt toch redelijk veel. Wat denken ze wel, die motojanetten! Ik reed al met de motor terwijl de meesten van hen nog maar enkel uitkeken naar hun volgende pamperwissel!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Beste Vespa Tragara, dat was ik niet in Harelbeke. Ik had zeker mijn hand opgestoken, maar ik zit hier nog altijd braafjes te wachten op mijn papieren en nummerplaat. Opgelet dus er zitten fake Zulus op de baan!

Twee vraagjes:

Ik ken de motorscene in Belgie niet zo goed.

Steekt een Vespaist zonder gevaar voor zijn leven zijn hand op naar... ik zeg maar een Harley Electra Glide? Of kijkt deze laatste in het beste geval enkel een beetje verbaasd terug?

Ik haalde na twintig jaar mijn lederen vest van de zolder.Weet iemand met welk product je daar weer leven in krijgt?

Ik rij met een Electra Glide (1971) en ik heb een Vespa PX en een Lambretta. Ik steek altijd mijn hand op. Als het kan zelfs 2.

Voor die vest: zoals de echten: erop plassen.

Groeten en tot op de baan,

Chris de Vespharleybretta

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...