Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vandaag eerst wesp gekocht en wat nu ???


johanproost

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn eerste wesp gekocht, één van de laatst PX 125 modellen en ik moet zeggen ben aardig fier.

Natuurlijk zijn er nu wat vragen.

1. Is het interessant bij een club te gaan en wat zijn de voordelen?

2. Hoever kan je met deze Vespa rijden in één keer ?

3. Er wordt gezegd dat er regelmatig moet worden gesleuteld in één van de topics, hoezo ? Ik ben niet zo'n handige harry !

4. Wat is nu eigenlijk de topsnelheid (echt) van deze Vespa ?

5. Zijn er dingen waar ik moet op letten bij het inrijden ?

Waarschijnlijk komen er nog vragen maar dit zijn zo de eerste.

Bedankt alvast en veel rijplezier allemaal.

Link naar reactie
3. Er wordt gezegd dat er regelmatig moet worden gesleuteld in één van de topics, hoezo ? Ik ben niet zo'n handige harry !

sleutelen, sleutelen, noem het eerder aaien boven en onder de motorkap...

het gaat nog steeds niet om een 4liter V8 motor, en met de vriendelijkheid waarmee je hier komt binnengewandeld zal men u hier alvast heel goed helpen als het U eens voorvalt;-)

zonder te soft te willen klinken: ik vind uw bovenste 5 vragen echt wel 'schattig' ;-)

lees vooral eens door de topics ivm 'rijden in deze (herfst/winter)tijd'

Link naar reactie

welkom Johan,

over roderen is al veel geschreven, gebruik de zoekfuktie eens. Begin alvast met deze topic eens te lezen :

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=91973

club of niet is een persoonlijke keuze. Ik zou zeggen kom eens de sfeer proeven op een kroegavond of bv kom eens naar de rondrit binnen 2 weken. is een hele korte met een tussenstop dus ideaal om wat mensen te leren kennen en wat te praten.

En sleutelen zal je hopelijk voorlopig niet moeten doen aangezien je nog garantie hebt. En anders kun je kiezen om het te laten doen of het zelf te doen mits je je vooraf goed informeert.

Joost

Link naar reactie

Hey Johan,

Ben ook super nieuw hier en ben ook aan het denken bij de vca te gaan.

heb dit weekend ook net een zwarte vespa px overgenomen van iemand die er nog maar 800km mee gereden had en hem met helm en slot voor â¬2600 wegdeed.

Kijk er echt naar uit om binnenkort mee ritjes te maken in groep en het is zalig cruizen met de px. Pure Nostalgie! zelfs men vader die 52 is is er bij het thuis komen met de px direct een ritje mee gaan doen en was stik jalours op mijn aankoop.

Zelf heb ik met zijn vulcan 800 gereden en daarna heb ik een supermotard gehad (yamaha xt660x) moet zeggen dat deze laatste meer met mij reed dan ik met hem,hehehe.

Maar het plezier dat ik op een px beleef is niet te vergelijken met de twee voorgaande. En men vriendin durft nu wel achterop dus dat ik ook wel leuk meegenomen.

1. Is het interessant bij een club te gaan en wat zijn de voordelen?

2. Hoever kan je met deze Vespa rijden in één keer ?

3. Er wordt gezegd dat er regelmatig moet worden gesleuteld in één van de topics, hoezo ? Ik ben niet zo'n handige harry !

4. Wat is nu eigenlijk de topsnelheid (echt) van deze Vespa ?

5. Zijn er dingen waar ik moet op letten bij het inrijden ?

1. Zeker daar ik gelezen heb dat je dan voor 100⬠je bij hun verzekering je wespje kan verzekeren voor een jaar

2. ik schat iets van een 180km ? klopt dit?

3. topsnelheid is iets van een 87-90km/h

4. Normaal gezien zijn deze al voor gerodeerd maar best dat je hem de eerst 1000km niet laat schreeuwen dwz niet te hoog in toeren gaan en dus ook niet in 4de maximaal gaan dus onder de 75blijven en tijdig schakelen. (af en toe is doortrekken mag wel!

Keep me posted zouek zeggen !

En tot binnenkort in antwerpen, want als ik me eens kan vrijmaken om een meetingske mee te rijen zal ik het zeker niet nalaten.

greetz pie

Link naar reactie
Hey Johan,

Ben ook super nieuw hier en ben ook aan het denken bij de vca te gaan.

heb dit weekend ook net een zwarte vespa px overgenomen van iemand die er nog maar 800km mee gereden had en hem met helm en slot voor â¬2600 wegdeed.

Kijk er echt naar uit om binnenkort mee ritjes te maken in groep en het is zalig cruizen met de px. Pure Nostalgie! zelfs men vader die 52 is is er bij het thuis komen met de px direct een ritje mee gaan doen en was stik jalours op mijn aankoop.

Zelf heb ik met zijn vulcan 800 gereden en daarna heb ik een supermotard gehad (yamaha xt660x) moet zeggen dat deze laatste meer met mij reed dan ik met hem,hehehe.

Maar het plezier dat ik op een px beleef is niet te vergelijken met de twee voorgaande. En men vriendin durft nu wel achterop dus dat ik ook wel leuk meegenomen.

1. Is het interessant bij een club te gaan en wat zijn de voordelen?

2. Hoever kan je met deze Vespa rijden in één keer ?

3. Er wordt gezegd dat er regelmatig moet worden gesleuteld in één van de topics, hoezo ? Ik ben niet zo'n handige harry !

4. Wat is nu eigenlijk de topsnelheid (echt) van deze Vespa ?

5. Zijn er dingen waar ik moet op letten bij het inrijden ?

1. Zeker daar ik gelezen heb dat je dan voor 100⬠je bij hun verzekering je wespje kan verzekeren voor een jaar

2. ik schat iets van een 180km ? klopt dit?

3. topsnelheid is iets van een 87-90km/h

4. Normaal gezien zijn deze al voor gerodeerd maar best dat je hem de eerst 1000km niet laat schreeuwen dwz niet te hoog in toeren gaan en dus ook niet in 4de maximaal gaan dus onder de 75blijven en tijdig schakelen. (af en toe is doortrekken mag wel!

Keep me posted zouek zeggen !

En tot binnenkort in antwerpen, want als ik me eens kan vrijmaken om een meetingske mee te rijen zal ik het zeker niet nalaten.

greetz pie

Ik ben 50 en mijn vader van 74 was stikjaloers op mijn nief pxke.

De geschiedenis herhaalt zich...dus let op, bij de Vespaclub zitten ook 50 jarigen.

Chris (50 jaar) en pas PXer

Link naar reactie

Zeer melig maar heb hem ook nog maar enkele weken en ben een (nog) gelukkiger mens sindsdien... Deze info is dus allemaal ook goed meegenomen voor mij. Bij deze wil ik dan ook ineens een vraagje stellen aan de kenners:

als ik stilsta aan lichten ofzo, hoor ik precies heel den tijd iets rammelen vanvoor aan mijn wiel... lijkt zo'n beetje of er constant door de trilling iets rammelt tegen de carrosserie, als ik mijn stuur naar rechts draai stopt het soms. Mijn vriend denkt dat er niks abnormaals is maar ik geraak er op gefocust... moet ik mij (nu al :-() zorgen maken ?

Missch hoort mijn vraag beter thuis bij techniek ?

Link naar reactie
Zeer melig maar heb hem ook nog maar enkele weken en ben een (nog) gelukkiger mens sindsdien... Deze info is dus allemaal ook goed meegenomen voor mij. Bij deze wil ik dan ook ineens een vraagje stellen aan de kenners:

als ik stilsta aan lichten ofzo, hoor ik precies heel den tijd iets rammelen vanvoor aan mijn wiel... lijkt zo'n beetje of er constant door de trilling iets rammelt tegen de carrosserie, als ik mijn stuur naar rechts draai stopt het soms. Mijn vriend denkt dat er niks abnormaals is maar ik geraak er op gefocust... moet ik mij (nu al :-() zorgen maken ?

Missch hoort mijn vraag beter thuis bij techniek ?

Geen zorgen maken. Tis ne Vespa. Als het eraf valt, weet je ineens wat het was.

Chris

Link naar reactie
Zeer melig maar heb hem ook nog maar enkele weken en ben een (nog) gelukkiger mens sindsdien... Deze info is dus allemaal ook goed meegenomen voor mij. Bij deze wil ik dan ook ineens een vraagje stellen aan de kenners:

als ik stilsta aan lichten ofzo, hoor ik precies heel den tijd iets rammelen vanvoor aan mijn wiel... lijkt zo'n beetje of er constant door de trilling iets rammelt tegen de carrosserie, als ik mijn stuur naar rechts draai stopt het soms. Mijn vriend denkt dat er niks abnormaals is maar ik geraak er op gefocust... moet ik mij (nu al :-() zorgen maken ?

Missch hoort mijn vraag beter thuis bij techniek ?

Als het een recente px is -met schijfrem- zou het wel eens de remleiding kunnen zijn die binnenin tegen het spatbord vooraan rammelt.

Je kan normaal gezien die metalen geleider (paperclipachtig gedoe)wat meer naar binnen plooien zodat er geen contact meer is.

Link naar reactie
Zoiets dat onophoudelijk rammelt kan écht wel vervelend zijn.

Bij mij is dat het geval met slotje van het handschoenkastje. VERVELEND!! Da werkt op den duur echt op Uw systeem;

Ar, heb je daar ook een oplossing voor? ;-)

tec7 is uw vriend...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...