Jump to content
Vespaforum.be
Sign in to follow this  
stefan2105

LX 50 iets sneller maken

Recommended Posts

Goedendag,

Ik zou graag de snelheidsbegrenzer van de LX50 wat verstellen, zodat deze een km of 5 harder gaat op topsnelheid.

Wie weet waar staat, of wie kan mij kort vertellen hoe de topsnelheid van de lx50 begrensd is op 45 km.

Meestal gaat dat via een centrifugaalsysteem op de ontsteking, is dat bij Vespa ook?

Of is de carburateur geknepen?

Dank voor reacties

Share this post


Link to post

Juffrouw,

Je komt hier als onbekende het forum binnengevallen met een aantal vragen om je vespa op te fokken.

Begrenzing is 45, harder mag niet. Niemand gaat hier de verantwoordelijkheid nemen om je harder te laten rijden. Want als je morgen ergens tegen pletst of op de rollen wordt gezet hang je, zoek even op dit eigenste forum en je zal lezen wat de gevolgen daar van zijn. En dan doodleuk vertellen van ah ja die mannen van het vespaforum hebben mij gezegd hoe ik de boel moest opfokken. Die 5 km /u harder rijden maakt dat je niet meer conform bent. EN wat gaat het uithalen. Een minuutje winst op je rit? Vertrek dan Een minuutje vroeger en je bent er ook.

Share this post


Link to post

kan ik die varioring vervangen door een dunnere (of deze dunner slijpen)

70 is wat veel, valt teveel op, politie, verzekering...

en 50 a 55 is meer dan zat hier in de stad

Share this post


Link to post

Stefan.

There is a trick to get a few more KPH out of your LX but i don't want to post it here. i will email it to you.

john.

Share this post


Link to post

Vario ring eruit halen dan doet hij 68 peruur imdat dit in Duitsland en Spanje de legale snelhied is op 16 jaar, daar rij je ook met een plaat en op de weg en niet op een achterlijk fietspad.

1000 keer beteren veiligeer dan onze achterlijke en gevaarlijke wetgeving rond de 50cc brommer.

Wat is dat met die taboe over een 50cc opfokken, ok het is illegaal maar ook op eigen risico. En uit je dopopen kijken is zowe zo een vereiste bij het rijden.

Als je hier een vraag stelt over je een px/lx 125/150/200 moet opdrijven tot het einde kan het niet meer op maar vraag iets over een 50cc en je wordt op de brandstapel geflikkerd alsof je een Jood bent in Nazi Duitsland.

BELACHELIJK !!!

Greezt

Share this post


Link to post

Dan hoop ik één ding, en dat is dat ze bij komen aankloppen als hij ergens tegen aan flikkert of iets voor heeft met een opgefokte machine, en dat jij er voor op draait. Ook voor de financiële kant.

Share this post


Link to post

Voledig mee eens marnix.

Stefan, het is lastig om een scooter juist af te stellen (op snelhijd), dus hou de afstelling van de vario gewoon bij en koop een ander (smaller) ringetje. Voor de rest zou ik er niets aan doen. Je kan nog in je bobijn beginne te zagen, maar dat is onherstelbaar (buiten bobijn vervangen) en gaat hij veel te rap voor u (als je hem maar 55 wil laten gaan). Goed bezig.

Dit is een goed voorbeeld van verantwoord opvoeren.

De vespa kan het aan, je kan met het verkeer mee en de pakkans blijft laag (hangt er van af waar je woont).

Tja er zijn veel flikke die het ook knude vinden om jacht te moete maken op 50cc brommers die niet overdrijven. Ze zijn ook jong geweest.

Share this post


Link to post

bedankt,

dit was precies wat ik wou weten.

een smaller ringetje werkt dus en is schijnbaar gewoon te koop.

moet dat bij vespa of is elk ringetje uit de ijzerwarenhandel goed?

Share this post


Link to post

Cutting the CDI is a good idea but i've only got the tech sheets for doing this on an Et4 50, and Piaggio have changed the CDI on the LX. Piaggio also reccomend a 78 main jet to give a little extra pep. Seems like they are restricted for the belgian market!

Share this post


Link to post
Dan hoop ik één ding, en dat is dat ze bij komen aankloppen als hij ergens tegen aan flikkert of iets voor heeft met een opgefokte machine, en dat jij er voor op draait. Ook voor de financiële kant.

Leer eerst eens Algemeen Nederlands voordat je me wil laten opdraaien voor ZIJN accidenten. En dan zeggen ze dat limburgers onverstaanbaar zijn.

Greetz

Share this post


Link to post

Jullie helpen een Pipo om domme dingen te doen. Daar heb ik maar een woord voor hersenlozen.

René

Share this post


Link to post
[

Leer eerst eens Algemeen Nederlands voordat je me wil laten opdraaien voor ZIJN accidenten. En dan zeggen ze dat limburgers onverstaanbaar zijn.

Greetz

Het is Algemeen BESCHAAFD Nederlands, afkort ABN, ipv Algemeen Nederlands. Sommige limburgers zijn wel verstaanbaar maar onbegrijpbaar ;)

Share this post


Link to post

Nee hoor, het is wel degelijk AN, dus gewoon Algemeen Nederlands. De afkorting ABN is reeds jaren geleden afgeschaft.

Groeten,

Kurt (altijd bereid om het debat op een relevante manier te voeden :))

Share this post


Link to post
En dan zeggen ze dat limburgers onverstaanbaar zijn.

nee van Limburgers zegt men dat ze dom zijn...

Share this post


Link to post

De wijzen kwamen uit het Oosten maar gij, Marnix Vandersmissen uit Herk de stad, bent oerdom door aan heel de wereld te vertellen dat uw twee scooters zwaar opgefokt en zodoende niet verzekerd zijn. N50 (102cc Pinasco) 1966 GTR 125 (pinasco 177 ) 1968.

Ik hoop dat ge nooit met een van deze verbastaardeerde Vespa's een zwaar verkeersongeval hebt.

Is het zo dat gij later uw kinderen plicht en verantwoordelijkheidsgevoel zult bijbrengen?

René

Share this post


Link to post
Leer eerst eens Algemeen Nederlands voordat je me wil laten opdraaien voor ZIJN accidenten. En dan zeggen ze dat limburgers onverstaanbaar zijn.

Greetz

Of het ABN. AN of ABL is, je hebt de boodschap begrepen en blijkbaar zeer goed. Want zoals Rene schrijf jij bent de dommerik, maar kan je dom zijn zonder hersens ? Zelfs de anonieme stefan2105 is te laf om zijn profiel in te vullen. Want hij weet ook dat hij niet goed bezig is vandaar dat hij zich niet bekend durft maken.

Dat het jullie veel geld moge kosten.

Share this post


Link to post

Geachten,

Inderdaad ben ik nieuw op dit forum, de Vespa dateert pas van dit voorjaar, en ik wilde een technische vraag stellen op een technisch deel van dit forum.

Tot mijn grote verbazing zijn 80% van de posts alleen maar voorzien van filosofisch gebazel, waarbij de respondenten zich een air aanmeten dat ze weten wat ik mag.

Daar ik echter niet in Belgie woon kan men zich dus geen oordeel aanmeten over de topsnelheid die mijn Vespa wettelijk mag halen, daarvoor dient op zijn minst hier geldige legislatuur bekend te wezen.

De LX50 heeft hetzelfde technische kaliber als de 125 en is dus technisch prima in staat de 70 km's goed te verwerken, dat heeft niets te maken met de capaciteiten van de chauffeur, dat klopt.

Ik meen dat dit soort posts niet in deze discussiegroep thuis zouden horen, maar schijnbaar vergis ik me.

Verder heb ik gewoonweg mijn profiel nog niet ingevuld omdat vrijwel direct na mijn vraag er al rare betweterige reacties kwamen, dat weerhoudt mij ervan verder te gaan hierin.

Ik dank de auteurs van de zinvolle, to the point technische antwoorden, ik weet wat ik wilde weten en het is aan mij de wet van mijn eigen woonland te kennen: o ja, een tip: mijn Vespa heeft een kentekenplaat...

Gegroet en succes met anderen de les te lezen. Verzoek aan de monitor van de nieuwsgroep dit soort discussies van onzakelijke posts te ontdoen.

Share this post


Link to post

wat is niet wettelijk en volgens de wet van welk land dan?

Share this post


Link to post

bezint eer ge begint

je vespa 5km/h sneller laten rijden lijkt me nogal loos om deze daarvoor te laten 'tunen'

weet echter wel goed dat wát je ook verandert aan je scooter, de verzekering zal er naar zoeken als je een ongeval veroorzaakt, en dan trekken zij hun handen terug en zal jij je leven lang, zoals vespaboy zegt, kunnen opdraaien voor de kosten

ik persoonlijk zou niemand aanmoedigen hoe hij z'n vespa moet opdrijven en zou die persoon er dan ook geen raad in geven.

Maar beginnen te zeiken over taalgebruik gaat er wel ver over, dit is hier helemaal niet relevant, en trouwens, om even mee te whinen: aan Mgent zijn post was er grammaticaal niks verkeerd, tenzij het woordje 'jou' dat hij ergens vergeten was. Maar vergissen is menselijk, niet?

Nog eens, bezint eer ge begint, iets dat nu onbenullig lijkt kan zware gevolgen hebben... hoogstwaarschijnlijk ben je 16 of ietsje ouder, binnen enkele jaren/maanden/weken of zelfs dagen kan je met de auto rijden, of met een snellere tweewieler, wacht daar nog even op en je hoeft geen onnodige risico's te pakken

Share this post


Link to post

vespaliefhebbers, dank voor de grote mate van bezorgdheid voor de jeugd.

enerzijds snap ik dat wel, anderzijds staat gewoon op internet hoe je die varioring moet verwijderen dus je hoeft niet roomser dan de paus te wezen, jullie scooters zijn , zo lees ik, voor een deel opgefokt.

De mijne zijn dat allebei niet, en de honda loopt gewoon legaal een km of wat harder dan de lx50, en dat stoort.

voor het overige: ik ben ruim ouder dan 16 (ook dan 18), heb auto- en motorrijbewijzen en volgens mijn (lokale officiële) informatie hier blijft de lx aan alle sub-50 eisen voldoen zolang hij niet meer dan 49 cc heeft en niet sneller loopt dat het toegestane maximale aantal kilometers (in het echt, niet op de teller).

Loopt hij wel sneller moet hij gekeurd worden en als lx 125 worden verzekerd, een logisch geheel lijkt mij.

De Honda heeft een centrifugaalvertraging op de ontsteking, die ervoor zorgt dat het ding niet sneller gaat dan wenselijk, ik weet nu tenminste, en dat was het doel, hoe Piaggio dat in elkaar gesleuteld heeft (slim).

Indien je voelt dat die dingen niet harder mogen dan 50, geef dan inderdaad gewoon geen advies, onthoud je van commentaar, maar heb dan zelf ook niet een getunede scoot, en verziek een technisch forum niet met bla-bla-praat als je niet weet waar het over gaat.

Gegroet

Share this post


Link to post

@Stefan2105: Als je profiel ingevuld zou zijn zou je al 80% van dit gebeuren niet gehad hebben! Bovendien zou het ook nog beleefd geweest zijn als je hulp komt vragen. Maar misschien, en ik heb geen zin om daarom in te schrijven op een kwis, kom jij uit een land waar alleen maar onbeschofte mensen wonen! En uit welke broek ben jij in godsnaam gekomen dat je jezelf de air kan aanmeten om in je derde post te vragen aan de admins van het forum om posts van andere gebruikers te verwijderen????? Dit getuigt van een ongeziene arrogantie!!!

Terwijl die anderen alleen maar proberen om iets duidelijk te maken waar je als snotneus misschien eens even bij moet stilstaan. Dit forum is ook een gemeenschap waar mensen met elkaar inzitten. Dit komt in eerste instantie misschien niet direkt zo over, maar als je de moeite neemt om met je maatje 32 eens van je arrogante troontje te komen zou je dat misschien kunnen merken, Juffrouw!

En nee, voor 1 keer volgt er geen zeemzoete zin!

Groeten,

Peter.

Share this post


Link to post

van nen entree gesproken...

Tgaat hier nie meer over u vraag over het opfokken of het morele ervan, maar over de manier waarop ze gesteld wordt + houding

kweet niet op welke 'discussieborden' jij zit, maar dit is misschien niet helemaal het jouwe...

Ik vrees als je hier wilt blijven, ge u WEL! zult moeten aanpassen...

zeemzoet is hier VRIENDelijk, tussen mensen die je ondertussen kent! en is gewoon een teken van dankbaarheid en elementaire beleefdheid. De manier waarop uw eerste post zijn opgebouwd getuigt van geen 1 van deze kenmerken.

ge kunt natuurlijk in het onderdeel 'techniek' ook nog altijd u korte antwoorden geven en u ergeren aan de mensen die er meer woorden aan vuil maken... misschien kan de monitor van de nieuwsgroep dan meteeen alle posts laten deleten als ze meer dan 50letters bevatten!

Share this post


Link to post

@stefan2105: je hebt alle informatie die je wenst, dat "gezaag" moet je er maar bij nemen.

@anderen: mijn internet, mijn vrijheid dit is zowat de slogan van de jonge gasten (en de ook iets oudere) tegenwoordig. Als je dan bij je eerste post betutteld wordt omdat je ten eertste je profiel niet invult en ten tweede dat je niet meer dan 50 mag met je 50cc kun je even goed je internet in de vuilbak zwieren en bij je ouders ten rade gaan. Enige wrevel is hier dus wel begrijpelijk (maar daarom niet gerechtvaardigd). Groetjes, nero.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...