CarlosVespino Geplaatst: 22 september 2007 Delen Geplaatst: 22 september 2007 voila, that's the way margaux! Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 22 september 2007 Delen Geplaatst: 22 september 2007 @ margeaux: wat was dan het probleem? Je hebt em laten maken veronderstel ik. Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 22 september 2007 Delen Geplaatst: 22 september 2007 Haha =DWel om de twee weken werk ik op zaterdagochtend bij bakker Lucas in Merchtem. Heb nu vandaag gewerkt, dus over twee weken sta ik er weer :-) ik zal eens koffiekoeken komen halen!! ik weet nog wel ni hoe ik da aan mijn vriendin ga moeten uitleggen als ik meer dan een half uur weg ga zijn voor me mijne vespa koffiekoeken te gaan halen speciaal voor het knappe studentje dat daar zaterdagvoormiddag werkt :-) Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 23 september 2007 Delen Geplaatst: 23 september 2007 Het heeft een super gevoel dat hij eindelijk gemaakt is... Groeten dries Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 23 september 2007 Delen Geplaatst: 23 september 2007 dries, respect voor de manier waarop je margaux hebt bijstaan! anders had ze al lang opgegeven! Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 23 september 2007 Delen Geplaatst: 23 september 2007 there's nothing dangerous than a girl with charme... Heb het altijd erg gevonden welke problemen ze mee had... Ik herkende mijn eigen in , enkele jaren geleden =D Maar ben erg tevreden dat alles nu ok is !!! Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 23 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2007 Vespapostino: Het laatste probleem was dat mijn schroeven van de carbu steeds lostrilden. De schroefdraad was op. Dries heeft nu mijn luchtfilter aan mijn carbu gesoldeerd (sorry als ik het fout zeg dries) en meteen ook mijn gasschuiven gereviseerd. Doublev: Die 'knappe' moet je er niet bijzeggen, dan zal het wel lukken En Dries krijgt natuurlijk een cadeautje =D !! Liefs Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 23 september 2007 Delen Geplaatst: 23 september 2007 Brasseerd(hardsolderen ) met zilver ... in dit geval met tig om warmteinbreng te minimaliseren... Voor de rest whiiii een kadotje hopelijk een smallframe vespa groeten dries Link naar reactie
René Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 Omdat hier steeds over dezelfde onderwerpen vragen voorkomen kan ik niet anders dan weer eens hetzelfde antwoord geven. Ik verwacht deze keer ook weer geen instemmend geknor van de Vespafreak. Wel verwacht ik opmerkingen waarvan mijn nek scheef trekt en mijn broek afzakt. Misschien argumenteert iemand dat een vierkantig wiel beter rijdt dan een rond. Laat mij duidelijk zijn. Rijden met een oude Vespa waarover uw vader of grootvader vertelt dwingt bewondering af en geeft voldoening om op een zonnige dag er mee door de polders te pruttelen. Met weinig alaam en weinig technische vaardigheid kun je zelf onderhoud of kleine herstellingen uitvoeren. Hier hebben we zowat de voordelen gehad. Mijn hobby is al meer dan 50 jaar mechaniek, vooral gemotoriseerde tweewielers. Ik heb er een tiental gehad en met meer gereden. Wat stelde ik vast? Dat de nieuwe scheurijzers niet mooier werden maar wel van jaar tot jaar verbeterden. Op een zeiltrip vorig jaar deed ik de Azoren aan en huurde met de bemanning, drie ervaren motorrijders, een nieuwe scooter met 50 cc cilinderinhoud. Niet begrensd. Het was ons materiaal niet, dus…….. trekt maar aan zijn oor! Hiermee vlogen wij de hoge Caldeira aan 50 per uur naar boven en aan 80 tot 100 weer naar beneden. Zelfs plat loopt zo’n machientje 70 per uur. Onverantwoord, roekeloos? Nee!! Nieuwe scooters zitten goed, remmen goed, trekken goed op en leggen zich goed in de bochten. Je voelt meteen dat je op een moderne en veilige tweewieler zit. Met een oude Vespa was zeker een van ons gevallen! Brede banden, schijfremmen, grotere uitgebalanceerde wielen, goed zadel, veel bagageruimte met daarbij een soepele motor verhogen het rijcomfort. En de kwaliteit? Als de berijders hun machine goed onderhouden mag over tien jaar elke mecanicien de helft van zijn werkmateriaal laten vergulden om aan de muur te hangen. Voor het verversen van de olie, het vervangen van een uitlaat of band heeft hij niet veel nodig. Als jullie de raad geven aan iemand die niet precies weet wat te kopen probeer haar niet te overtuigen voor hetgeen gij zoude doen. Stel u in haar plaats! Ik blijf erbij dat een goede raad aan een meisje is “Koop voor school of werkverkeer geen oldtimer maar iets moderns. In het dagelijks verkeer is het veiligste materiaal een noodzaak” Also sprach René Link naar reactie
krikke Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 Omdat hier steeds over dezelfde onderwerpen vragen voorkomen kan ik niet anders dan weer eens hetzelfde antwoord geven. Ik verwacht deze keer ook weer geen instemmend geknor van de Vespafreak. Wel verwacht ik opmerkingen waarvan mijn nek scheef trekt en mijn broek afzakt. Also sprach René op één of andere golfbreker gaan staan en op rukwinden wachten kan daar bij helpen. ;-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 @ René: Ja papa, neen papa, of moet ik zeggen ja bompa, neen bompa. Laat iederen toch eens voor zichzelf uitmaken wat ze willen en bij Margaux is het ondertussen wel duidelijk dat ze niet te vinden is voor die nieuwe looks van de vespa maar wel voor de oude! Ben jij nooit jong en onbezonnen geweest??? Iedereen heeft recht op zijn dromen me dunkt! Link naar reactie
stanman Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 Margaux, ik ben blij voor u, toch zou ik in de toekomst de carburator eens vervangen door een nieuwe, zo kostelijk is dit niet, ik wil hiermee niet zeggen dat dries dit niet goed heeft opgelost. Rene is al een mens op leeftijd, en zoals het hoort probeert hij jonge mensen te beschermen tegen zichzelf en de maatschappij, en natuurlijk zijn schijfremmen beter, maar de eerste regel als je met een 2 wieler veilig van a naar b wil geraken is een goed rijgedrag, en dat zit niet in techniek maar in het koppekke. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 Ik blijf erbij dat een goede raad aan een meisje is “Koop voor school of werkverkeer geen oldtimer maar iets moderns. In het dagelijks verkeer is het veiligste materiaal een noodzaak” Also sprach René Daar hebben we heel lang geleden ook last van gehad, niet ? Lang geleden? Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 René heeft gelijk! Stanman ook! Zoveel gezond verstand tesamen, 't leven kan slim zijn... en toch, 't hart...tja... Link naar reactie
schelmke Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 @ renereetje , fokske en stan de man... " zelfs intelligente mensen kunnen vestandige beslissingen nemen " Link naar reactie
René Geplaatst: 24 september 2007 Delen Geplaatst: 24 september 2007 Dag allemaal, Margaux had een vraag, zoals jullie geef ik mijn antwoord. Dat jullie geen instemmend geknor laten horen maar collectief beginnen kankeren verwachtte ik wel. Dit is de raad van een negenvoudige opa aan een meisje, dat zijn kleindochter kon zijn. Opa ziet Margaux niet lang met een pruttelend voorbijgestreefd museumstuk rijden. Hij denkt dat zij een "echt" meisje is en geen halve jongen of garagiste. Groetjes, even de hond uitlaten en ik ga maffen. René Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 25 september 2007 Delen Geplaatst: 25 september 2007 Citaat uit je profiel Margaux : "Ik wil nog veel bijleren over Vespa's... Vespa it's a lifestyle :-)" Leren doe je door "vallen en opstaan", helaas soms letterlijk... ... Link naar reactie
bialetti Geplaatst: 25 september 2007 Delen Geplaatst: 25 september 2007 René, De meeste kleine meisjes en sommige jongens worden groot. 9 kleinkinderen en zo'n opa, better be prepaired! Walter Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Opa ziet Margaux niet lang met een pruttelend voorbijgestreefd museumstuk rijden. Hij denkt dat zij een "echt" meisje is en geen halve jongen of garagiste. Groetjes, even de hond uitlaten en ik ga maffen. René HEY ik ben dus wel een echt manwijf hé! Ik begrijp je mening René en ik geloof zelfs dat je gelijk hebt... Maar hij is nu echt in orde, er is al veel aan veranderd en nagekeken. Alleen de motor wordt nog eens nagekeken normaalgezien. Dank je voor de bezorgdheid :-) Vele groetjes Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 25 september 2007 Delen Geplaatst: 25 september 2007 Leve de manwijven!!!!! Die pakken tenminste zelf nen tournavis vast als het moet. Er is niets mis met garagistes... Mike. Link naar reactie
mjerome90 Geplaatst: 25 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2007 Er is niets mis met garagistes... MOEHAHA Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 25 september 2007 Delen Geplaatst: 25 september 2007 Er is niets mis met garagistes... MOEHAHA Ondervinding meiske, ondervinding... Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 25 september 2007 Delen Geplaatst: 25 september 2007 Er is niets mis met garagistes... MOEHAHA Ondervinding meiske, ondervinding... waar komt die "fast" van, peisde? Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 25 september 2007 Delen Geplaatst: 25 september 2007 Hahaha Fox, ge moest is weten. Mike. Link naar reactie
schelmke Geplaatst: 25 september 2007 Delen Geplaatst: 25 september 2007 wel als 'px' op janet slaagt dan slaagt 'fast' op snel... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.