Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Exit Vespa? Natuurlijk! Of toch niet. Ooh jawel. Nee... FRUS


mjerome90

Aanbevolen berichten

Haha =D

Wel om de twee weken werk ik op zaterdagochtend bij bakker Lucas in Merchtem.

Heb nu vandaag gewerkt, dus over twee weken sta ik er weer :-)

ik zal eens koffiekoeken komen halen!!

ik weet nog wel ni hoe ik da aan mijn vriendin ga moeten uitleggen als ik meer dan een half uur weg ga zijn voor me mijne vespa koffiekoeken te gaan halen speciaal voor het knappe studentje dat daar zaterdagvoormiddag werkt :-)

Link naar reactie

Vespapostino:

Het laatste probleem was dat mijn schroeven van de carbu steeds lostrilden. De schroefdraad was op. Dries heeft nu mijn luchtfilter aan mijn carbu gesoldeerd (sorry als ik het fout zeg dries) en meteen ook mijn gasschuiven gereviseerd.

Doublev:

Die 'knappe' moet je er niet bijzeggen, dan zal het wel lukken ;)

En Dries krijgt natuurlijk een cadeautje =D !!

Liefs

Link naar reactie

Omdat hier steeds over dezelfde onderwerpen vragen voorkomen kan ik niet anders dan weer eens hetzelfde antwoord geven. Ik verwacht deze keer ook weer geen instemmend geknor van de Vespafreak. Wel verwacht ik opmerkingen waarvan mijn nek scheef trekt en mijn broek afzakt. Misschien argumenteert iemand dat een vierkantig wiel beter rijdt dan een rond.

Laat mij duidelijk zijn. Rijden met een oude Vespa waarover uw vader of grootvader vertelt dwingt bewondering af en geeft voldoening om op een zonnige dag er mee door de polders te pruttelen.

Met weinig alaam en weinig technische vaardigheid kun je zelf onderhoud of kleine herstellingen uitvoeren.

Hier hebben we zowat de voordelen gehad.

Mijn hobby is al meer dan 50 jaar mechaniek, vooral gemotoriseerde tweewielers. Ik heb er een tiental gehad en met meer gereden.

Wat stelde ik vast? Dat de nieuwe scheurijzers niet mooier werden maar wel van jaar tot jaar verbeterden.

Op een zeiltrip vorig jaar deed ik de Azoren aan en huurde met de bemanning, drie ervaren motorrijders, een nieuwe scooter met 50 cc cilinderinhoud.

Niet begrensd. Het was ons materiaal niet, dus…….. trekt maar aan zijn oor!

Hiermee vlogen wij de hoge Caldeira aan 50 per uur naar boven en aan 80 tot 100 weer naar beneden. Zelfs plat loopt zo’n machientje 70 per uur.

Onverantwoord, roekeloos? Nee!! Nieuwe scooters zitten goed, remmen goed, trekken goed op en leggen zich goed in de bochten. Je voelt meteen dat je op een moderne en veilige tweewieler zit. Met een oude Vespa was zeker een van ons gevallen!

Brede banden, schijfremmen, grotere uitgebalanceerde wielen, goed zadel, veel bagageruimte met daarbij een soepele motor verhogen het rijcomfort.

En de kwaliteit? Als de berijders hun machine goed onderhouden mag over tien jaar elke mecanicien de helft van zijn werkmateriaal laten vergulden om aan de muur te hangen. Voor het verversen van de olie, het vervangen van een uitlaat of band heeft hij niet veel nodig.

Als jullie de raad geven aan iemand die niet precies weet wat te kopen probeer haar niet te overtuigen voor hetgeen gij zoude doen. Stel u in haar plaats!

Ik blijf erbij dat een goede raad aan een meisje is “Koop voor school of werkverkeer geen oldtimer maar iets moderns. In het dagelijks verkeer is het veiligste materiaal een noodzaak”

Also sprach René

Link naar reactie
Omdat hier steeds over dezelfde onderwerpen vragen voorkomen kan ik niet anders dan weer eens hetzelfde antwoord geven. Ik verwacht deze keer ook weer geen instemmend geknor van de Vespafreak. Wel verwacht ik opmerkingen waarvan mijn nek scheef trekt en mijn broek afzakt.

Also sprach René

op één of andere golfbreker gaan staan en op rukwinden wachten kan daar bij helpen. ;-)

Link naar reactie

@ René:

Ja papa, neen papa, of moet ik zeggen ja bompa, neen bompa. Laat iederen toch eens voor zichzelf uitmaken wat ze willen en bij Margaux is het ondertussen wel duidelijk dat ze niet te vinden is voor die nieuwe looks van de vespa maar wel voor de oude! Ben jij nooit jong en onbezonnen geweest??? Iedereen heeft recht op zijn dromen me dunkt!

Link naar reactie

Margaux, ik ben blij voor u, toch zou ik in de toekomst de carburator eens vervangen door een nieuwe, zo kostelijk is dit niet, ik wil hiermee niet zeggen dat dries dit niet goed heeft opgelost.

Rene is al een mens op leeftijd, en zoals het hoort probeert hij jonge mensen te beschermen tegen zichzelf en de maatschappij, en natuurlijk zijn schijfremmen beter, maar de eerste regel als je met een 2 wieler veilig van a naar b wil geraken is een goed rijgedrag, en dat zit niet in techniek maar in het koppekke.

Link naar reactie
Ik blijf erbij dat een goede raad aan een meisje is “Koop voor school of werkverkeer geen oldtimer maar iets moderns. In het dagelijks verkeer is het veiligste materiaal een noodzaak”

Also sprach René

Daar hebben we heel lang geleden ook last van gehad, niet ?

Lang geleden?

Link naar reactie

Dag allemaal,

Margaux had een vraag, zoals jullie geef ik mijn antwoord.

Dat jullie geen instemmend geknor laten horen maar collectief beginnen kankeren verwachtte ik wel.

Dit is de raad van een negenvoudige opa aan een meisje, dat zijn kleindochter kon zijn.

Opa ziet Margaux niet lang met een pruttelend voorbijgestreefd museumstuk rijden. Hij denkt dat zij een "echt" meisje is en geen halve jongen of garagiste.

Groetjes, even de hond uitlaten en ik ga maffen.

René

Link naar reactie
Opa ziet Margaux niet lang met een pruttelend voorbijgestreefd museumstuk rijden. Hij denkt dat zij een "echt" meisje is en geen halve jongen of garagiste.

Groetjes, even de hond uitlaten en ik ga maffen.

René

HEY ik ben dus wel een echt manwijf hé!

Ik begrijp je mening René en ik geloof zelfs dat je gelijk hebt... Maar hij is nu echt in orde, er is al veel aan veranderd en nagekeken. Alleen de motor wordt nog eens nagekeken normaalgezien.

Dank je voor de bezorgdheid :-)

Vele groetjes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...