Ga naar inhoud
Vespaforum.be

water slide decals (pinups)


maurice

Aanbevolen berichten

als men deze op de vespa plakt ,moet je er wel rekening mee houden

datje hem moet " aflakken "

met vernis of iets anders ,anders is deze er zo vanaf

ik heb ze destijds op een oude ongerestaureerde vna geplakt

en die nadien met owatrol afgelakt ook mede om de scooter niet

verder te laten roesten ...datwas een heel cool resultaat

succes !

Link naar reactie

Kweet niet of aflakken moet hoor.

Zo'n waterslide-plakzantjes waren vroeger de regel, geen "stickers". Ik heb al veel hele oude motorfietsen en scooters gezien waarop ze nog altijd perfect zijn (en niet gevernist of wat dan ook).

Ik heb er al zelf zo twee geplakt op een Vespa, en zo te zien komt daar niets aan.

Dat het plakzantje er anders "zo vanaf is", zoals je zegt, is in elk geval niet mijn ervaring. Maar misschien is de huidige kwaliteit niet meer die van vroeger, kan ook natuurlijk.

Link naar reactie

oei bij mij waren ze er zo af

ik woon wel direct aan het strand

waar het veel regent en ook rgelmatig veel zand langs de vespa schuurt (helaas)

maar na het opbrengen van owatrol (goed anti roestmiddel) bleef de decal voor eeuwig zitten

zonder lelijk te worden

1 zit er nu al 3,5 jaar op en ziet er naar uit dat ie dat nog wel veel langer gaat doen

gelukkig dat het bij jullie mooi blijft !

Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Ik ben deze week ook enkele pinups gaan halen in het Piaggio Museum in Patedera.

Zijn er nog vespisten bij wie de pinups blijven hangen zonder vernis?

ge kunt die hier in de buurt ook krijgen zenne.

op mijn vorige GL hing er ook één, jaren zonder problemen.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik heb zo'n setje gekocht waarvan er eentje vooraan op m'n LML moet komen. Ik heb het lelijke 125 star dlx logo eraf gehaald, ga de gaatjes netjes dichtmaken met TEC7 en dan de sticker (of hoe je het ook moet noemen) erover. Het is er eentje van de link uit de eerste post in deze thread.

Mocht er nog iemand tips hebben om een goed resultaat te bekomen... Ik herinner me dit soort stickers van de zeldzame modelbouwpogingen uit m'n kindertijd, en dat verliep zelden zoals het moest.

Voor degenen uit Mechelen of omstreken, in het winkelje Paté du chef op de Vismarkt verkopen ze deze stickers blijkbaar ook.

Link naar reactie

Heb een originel 'BB' water decal vd 50'er jaren erop plakken. Moet zeggen staat er nu al 4 jaar op en nog steeds geen schade waar te nemen. Mn Brigitje komt wel ni buiten als het nat is, misschien daardoor nog steeds mooi.

<a  href=%7Boption%7Dhttp://img201.imageshack.us/img201/2117/vesparecent002bp1.th.jpg' alt='vesparecent002bp1.th.jpg'>

@Hobbes, volk van Mechelen en 2takt doet me plezier, ooit komen we elkaar nog wel eens tegen in het Mechelse. Paté du chef verkoopt inderdaad prachtige replica's en is zeker de mooite om eens langs te gaan, enkel originele Vespa hebbedingetjes in vintage style.

Link naar reactie

We zijn zelfs van hetzelfde bouwjaar zie ik Hanzie :-)

Je Vespa ziet er in ieder geval heel mooi uit zo. Als de decal op m'n LML hangt zal ik ook wat pics posten.

Misschien kom ik op de verkeerde plaatsen, maar heb nog niet veel Vespa's (of LML's gezien) in het Mechelse. Als je dat vergelijkt met Antwerpen, daar zie je er in elke straat wel eentje rijden. Niet dat ik Mechelen met Antwerpen wil vergelijken, maar toch.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Tenzij je de sticker er omgekeerd ophangt niet nee :-) Je pakt gewoon een kommetje water, laat je decal er een 10-tal seconden in weken, en dan kan je 'm van het achtergrondpapiertje op je Vespa schuiven. Normaal gezien kan je erna nog wel wat corrigeren en de blaasjes eruit duwen.

Link naar reactie
thanks, gaan de letters dan niet in spiegelbeeld staan? domme vraag wss ^^

niet echt zo'n heel domme vraag - er bestonden immers stickers in de 60-er en 70-er jaren die langs de binnenkant op de achterruit werden gekleefd - in den beginne waren dit water-decals en in een latere fase gewone stickers met de "lijmlaag" op de voorkant

"my toyota is fantastic" was in de 70-er jaren een gewone sticker die langs de voorzijde plakte op de binnenkant van een ruit

"en rodage avec esso" plakte op iedere peugeot op de binnenkant van de achterruit en waren water-decals - deze decal toonde zelfs het olie-druppel-mannetje waarmee sommige vespa's ook nog zijn uitgerust

grts frutsab

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...