Ga naar inhoud
Vespaforum.be

knipperlichtverklikkergeluidsding


pascal

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om op een eerste serie PX het geluidssignaal te installeren dat werkt wanneer je pinkers aanstaan ?

Heb me ooit laten wijsmaken (weet niet meer door wie) dat hiervoor een kabeltje vrijhangt en dit gewoon moet aangesloten worden.

Link naar reactie

natuurlijk, op je stuur is toch een lampje wat altijd mee knipperd met je pinkers links of rechts, en biepertjes op 12v kan je kopen in alle maten gewichten en tonen, gewoon aftakken van dit lampje en klaar is beeper

Link naar reactie

waarschuwing : hier spreekt een leek op electriciteitsvlak.

gewoon aftakken van het knipperlampje op het stuur lukt dus niet : bieper wil niet werken.

als ik hem rechtstreeks aan een van de pinkers aansluit wel, maar dat is geen oplossing, want dan zou ik er 2 nodig hebben (een voor links, een voor rechts), en van elke pinker een draadje trekken naar de bieper is evenmin een oplossing, want dan verbind ik alles met elkaar en gaan al mijn pinkers tegelijk aan.

dus : hoe sluit ik zo'n simpel ding aan ?

ik heb 2 kabels : 1 aarding en 1 stroom.

- aardingskabel sluit ik gelijk waar op het frame aan,

- stroomkabeltje moet volgens montagevoorschriften met de lichtconnector verbonden worden, wil dit zeggen met de schakelaar van de pinkers op het stuur ? zo ja, met welk van de stroomdraden (er vertrekken er 6 denk ik) ?

alvast bedankt.

Bericht bewerkt (09.05.2005 | 18:22)

Link naar reactie

Tevens als leek op elec. vlak, zal ik morgenavond 'ns op mijn PX kijken... daar zit zo'n ding op dat 'biept', gelijk we zeggen... Je mag ook altijd afdraaien om het met eigen ogen even te bekijken.

Misschien moet er 'ns iemand een 'workshop' organiseren: "Hoe meten? Hoe schema's lezen? Hoe bedrading leggen? Regulator? Stator?..." Moet volk trekken zoiets !

Lampen op mijn PK125S ondertussen allemaal aan de praat gekregen, maar ze branden netjes door bij volgas... fijn.

Link naar reactie

'k weet het nie goe meer, maar 'k denk dat ik da verbonden heb aan de "pink- boite"zelf(daar zijn maar drie draadjes, kan je zelf uittesten), en die zit achter de batterij houder,reservewiel, de bieper zit naast m'n reserve wiel mooi uit het zicht, en plaats genoeg.

Bericht bewerkt (09.05.2005 | 18:37)

Link naar reactie

Toen je da bieperpinkerlawaaiding afgetapt hebt van da lampje op 't stuur, heb je dan gekeken dat je na dat bieperpinkerlawaaiding een goede massa hebt? En heb je de massa van dat lampje verwijderd? Mijn beperkte electrische kennis verteld mij dat electriciteit altijd de weg van de minste weerstand neemt, dus als da lampje minder weerstand biedt dan het spoeltje van da bieperpinkerlawaaiding (wat niet volledig ongeloofwaardig klinkt) dan zal het nie biepen als da lampje een massa heeft.

Ben ik correct dat ik denk dat je da bieperpinkerlawaaiding tussen het lampje en de massa moet 'plooien'...?

Oja, bijna vergeten: bieperpinkerlawaaidinges zijn voor straatjeanetten...!

Bericht bewerkt (09.05.2005 | 18:59)

Link naar reactie

ik ben zodanig een leek dat ik zelfs niet weet wat je bedoelt met 'massa'.

erg hé ...

zou bij god niet weten hoe ik de massa van dat lampje moet verwijderen ...

heb trouwens ook eens geprobeerd ZONDER lampje, dus kabel bieper rechtstreeks op draad aansluiten, resultaat hetzelfde ...

Link naar reactie

Vespa's zijn zowiezo al voor jeanetten, ...

Bwoh, zo ver zou ik nu ook weer nie gaankheb er tenslotte zelf een paar staan, maar da piepding is mij er toch te veel aan... Ik heb natuurlijk in de laatste 9 jaar ook geen scooter gehad met (werkende) pinkers dus heel da gedoe ontgaat me een beetje... Ik signaleer nog "op ambachtelijke wijze" met armen en benen en middenvinger... ah nee, wacht, da laatste telt nie als signaleren zeker?

Electriciteit werkt alleen als je een volledige ononderbroken kring hebt, dat wil zeggen dat de elctriciteit na door het lampje (en da bieperpinkerlawaaiding) te gaan naar het frame moe verbonden zijn om de electrische kring te sluiten.

Kortom, ofwel zijn er aan da bieperpinkerlawaaiding twee draadjes waarvan er ééntje electrisch contact moe maken met blank metaal aan je scooter en ééntje aan het pinkercircuit, ofwel moet de bevestigingsschroef van da bieperpinkerlawaaiding rechtstreeks met metaal verbonden zijn anders kan de electriciteit wel tot aan je bieperpinkerlawaaiding maar er niet door en dan werkt 't nie...

Denk ik... want elentriek is nu ook nie mijn sterkste kant!

Bericht bewerkt (09.05.2005 | 19:49)

Link naar reactie

Hela, ni lachen me ne Capri he. De MKI en MKII waren veel mooier dan een Manta ooit is geweest.

Dat idee van de dobbelstenen kwam trouwens van de Amerikaanse hotrodders uit de jaren 50.

Als je dat aan je spiegel had hangen wilde dat zeggen dat je altijd wel een stoplichtsprintje wilde doen.

Link naar reactie

Gelukkig ben ik weer in het land om te proberen de genocide op Jurgen’s forum te vermijden

Aansluiten tussen massa en lampje gaat niet! Omdat het lampje met een draad constant aan de voeding hangt en om te branden de andere kant eventjes aan de massa gelegd wordt.

Schakel uw ‘ding’ aan de wit/rode (of wit/groene draad) die van de pinkerdoos naar de pinkerschakelaar loopt en de massa. Deze draden zijn ook achter de kaskade te vinden. Dus tussen wit/groen (of wit/groene draad) en zwart.

Groetjes Rene

Link naar reactie

Heb dat gekocht bij een winkel voor auto-onderdelen en -electronica (ADB-Lalou, Haven Gent).

Mitsuba RH-7

voltage : 12V-24V

current : 0.03A

meer staat er niet op.

maar hij werkt perfect als ik 'm rechtstreeks aan een pinker vasthang, pinkers blijven dan ook normaal werken, dus ik veronderstel dat de specificaties voldoen om 'm op een Vespa te installeren ?

Bericht bewerkt (10.05.2005 | 09:15)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...