Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rijbewijs moto


larscobbaut

Aanbevolen berichten

neen, te licht bevonden.

motornet.be: "Ben je jonger dan 21 jaar, dan dien je dat examen af te leggen met een motor van minimum 120 cc en een vermogen tussen de 20 en 25 kW. Vanaf de leeftijd van 21 jaar -en indien je een onbeperkt Rijbewijs A wilt behalen- dien je het praktisch examen af te leggen met een motor met een vermogen van minimum 35 kW en een vermogen/gewichtsverhouding van meer dan 0,16 kW/kg."

Link naar reactie

Ja, maar dan zal je nooit mogen rijden met iets zwaarder dan een 125cc, dus best af te raden, want wanneer je 2 jaar je autorijbewijs hebt, mag je zowieso met een 125cc rijden. Je moet om een volwaardig motorijbewijs te behalen, het examen afleggen met een moto met een minimumvermogen van 25kw. Je kan best voor het behalen van je rijbewijs via de rijschool gaan, daar hebben ze motos die ideaal zijn om te leren rijden.

en ik ben blijkbaar niet correct genoeg :P

Link naar reactie
Ja, maar dan zal je nooit mogen rijden met iets zwaarder dan een 125cc, dus best af te raden, want wanneer je 2 jaar je autorijbewijs hebt, mag je zowieso met een 125cc rijden. Je moet om een volwaardig motorijbewijs te behalen, het examen afleggen met een moto met een minimumvermogen van 25kw. Je kan best voor het behalen van je rijbewijs via de rijschool gaan, daar hebben ze motos die ideaal zijn om te leren rijden.

en ik ben blijkbaar niet correct genoeg :P

voila se dat is hetgene ik zocht. via de rijschool met hun moto's. kgaan sowieso eerst voor de auto, maar denk toch binnen een jaartje misschien iets langer het te gaan halen men moto rijbewijs. 50cc'ke e wel iet maar ge hebt een afstands limiet.

merci mensen.

lars

Link naar reactie

BTW ik zie da je van Mortsel bent: als je dan zoekt naar een goede rijschool, kan ik zeker Sanderus aanraden, maar soms wel lange wachttijden, zeker als je er pas aan denkt je in te schrijven als het zonnetje bovenkomt. Tis maar dat je het weet...

Link naar reactie

Is dat een probleem, 600cc? Das net leuk!

Heb vandaag van Brugge naar Oostende meegereden met een ducati monster (testastretta geloof ik), wat een monster!

Mijn vespa is nerveuzer aan 40km/u dan die ducati aan 180.

Ik vond vespa leuk...maar dit is...whow!

Helaas is het door de ouders verboden voor mij om een krachtige moto te kopen.

Link naar reactie

Oke, preek! Ik ben nu toch bezig in dat andere topic...

Denk eraan, een rijbewijs is geen diploma dat je kan rijden of een attest om de openbare weg als circuit te gebruiken!

Goed motorijden leer je niet op een paar uur maar kost duizenden kilometers ervaring. En racen, dat duurt nog veel langer en aangepaste cursussen op aangepast en afgesloten terrein.

I know, ik zaag, ik ben alweer weg.. bye!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...