Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Met de scooter van Milaan naar NL


Wouter333

Aanbevolen berichten

Dag mensen,

Mijn vriendin en ik hebben het idee om van de zomer naar Milaan te vliegen, daar 1 of 2 scooters te kopen en met deze scooters terug te rijden naar Nederland. Heeft iemand hier ervaring mee?

- Daarnaast hebben wij nog een paar dingen die wij ons afvragen.

- Hoe zit het met de verzekering, we rijden hoogstwaarschijnlijk maar 3 dagen in Italie.

- Wat vraagt men voor een 2e hands vespa in Milaan?

- Is Milaan wel de meest handige stad om een scootertje te kopen

- Zelf zou ik het liefst een vespa pk50 willen, kan ik die aanschaffen zonder rijbewijs?

- Weet iemand misschien een adres waar we voordelig een scooter kunnen aanschaffen?

- En last but not least. Is het uberhaubt mogelijk?

Ik hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft. Alle tips zijn welkom! Alvast hartelijk dank!

Groet Wouter

Link naar reactie

Met pk50 van Milaan komen ? Topsnelheid 55 ... Net 2dehands Gekocht dus niet zeker weten dat hij in orde staat en dan x aantal honderde kilometer rijden... Je kan het proberen ma vind het een naief idee... Waar je waarschijnlijk meer problemen dan geniet gaat aan hebben...

Groeten dries

Link naar reactie

- Hoe ga je die inschrijven/verzekeren?

- Voor een reis van tegen de 1000km heb je een vespa nodig in goeie conditie. Zoals Dries zegt kan je dat van een pasgekochte 2dehands vespa nooit zeker zijn.

- Ik weet niet of je ervaring hebt met vespa? Enige motor-technische ervaring kan onderweg goed van pas komen.

- Met een 50cc zal je al snel een week onderweg zijn.

- Zo even snel op goed geluk een vespa gaan kopen levert je waarschijnlijk niet de beste deal op.

Ik wil niet pessimistisch zijn, maar het lijkt me niet zo'n goed idee :-)

Koop beter hier een vespa, doe wat ervaring op, en ga dan na een jaar ofzo eens op reis met de vespa.

Link naar reactie

als je zo'n adres vind waar ze scooters verkopen in Milaan, zeker laten weten. Je ziet al amper klassieke vespas rijden in Italie, laat staan dat je ze te koop vind op de hoek van de straat

Link naar reactie

Ik heb dit nog eens even nagelezen, en eigenlijk is dit wel straffe kost,hoor!

Het enige dat hij weet is om in de zomer naar Milaan te vliegen. En waarschijnlijk is hij op het vliegforum aan het vragen waar en hoe dat moet. Voor de rest nog maar een paar kleine vraagjes; duhuh, alles ja!

Ik heb een idee om deze zomer naar de maan te gaan en daar een boot te kopen. Ik heb juist nog 1 of 2 vraagskes. Moet ik dan astronaut worden? Waar? Hoe? Hebben ze daar boten? Waar? Welke? Wakostda? Is de maan wel goe? Misschien beter Pluto? Of Mars? enz...

Dit lijkt Jommeke wel!

Grtz,

P.

Link naar reactie

Bon, we gaan even "positief" doen. Té gek yo! Wat een goed idee. Doen, zou ik zeggen.

Concreet: koop een ticketje (enkel), stap op de vlieger. Opgelet, na het landen niet vergeten uit te stappen!

Ga de stad en vraag aan elke Italiaan op zijn vespa of hij die niet wil verkopen voor een prikkie. Italiaans hoef je niet te kennen, het zijn toch allemaal gastarbeiders op vakantie. Eens je er eentje hebt gevonden voor zo'n 50€ spring je erop (vergeet niet te tanken voor je vertrekt, anders ga je misschien zonder benzine vallen in Bergen Op Zoom. En lekker rijden maar.

Vergeet niet op tijd te stoppen om iets te eten, slaapgelegenheid is geen probleem, dat doe je op de vespa.

Aan de landsgrenzen moet je ook vriendelijk lachen, maar niet wuiven, anders krijg je een boete wegens gevaarlijk rijden en nemen ze je vespa in beslag. Maar zo'n probleem is dat nu ook weer niet. Dan ga je gewoon even terug om een andere vespa op de kop te tikken.

Eens zul je wel thuis geraken (zonder vespa). Veel succes, nero.

ps: wel goed voor het forum, zojuist 59 "gasten" geteld!

Link naar reactie

Waarom zou die gast dat nu nie proberen ? als het lukt is dat toch een plezant verhaal om later tegen zijn kleinkinderen te vertellen , zo van " vroeger toen wij jong waren reden wij nog me ne vespa 50cc heeeeeelemaaaaaal van Italië naar Nederland".En als het nie lukt zullen deer ook wel grappige verhalen uit komen.

Ik zou zeggen ga der voor

Greetz Quick

Link naar reactie

Ik vind het wel een leuk idee. De grote uitdaging lijkt mij het legaal te doen, dwz de scooter daar verzekerd te krijgen. Kan je jouw verzekering niet op de hoogte brengen van je plannen en dat je dan de kadernummer doorbelt van ginder zodat ze je kunnen verzekeren? (ok, soms ben ook ik naief)

Bestaat er niet iets zoals een 2dehands.nl in Italie waar je al eens naar de prijzen kan kijken.

Ik zou zeker al een lijstje van mensen in Milaan met een vespa te koop meenemen, probeer via internet al contact te leggen ev. met een vespa club. Hier op het forum zitten toch heel wat Italianen, vooruit jongens denk eens mee.

Wat is dat trouwens hier met die weerstand op een beetje een gek idee, wat er ook gebeurt, het lijkt me een vakantie om niet te vergeten.

Link naar reactie

Het lijkt mij een fantastisch idee, en een geweldige vakantie, en ikzelf zou het nog kunnen uitwerken ook!

Net zoals jij, Tony en waarschijnlijk nog wel aan aantal anderen hier op het forum.

Mmmmh, je zegt daar zoiets...

Maar, als alleen het idee "tiens, ik vlieg naar Milaan" er is en je tweede stap is alle andere vragen, zonder enig benul en besef, op een forum in NL en B te gooien, dan geef je wat mij betreft niet echt het signaal dat je zoiets tot een goed einde kan brengen, zelfs niet als anderen het voor jou helemaal in mekaar steken.

Dat komt bij mij over als een kereltje van 16 of 17 jaar die een vriendinnetje heeft en voor de eerste keer samen op verlof, en we gaan wat avontuurlijk doen zoals in de boeken van Jommeke!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Mja oftewel was het ineens zo'n 'idee' zoals hem zegt dat plots werd vermeld ...dan zit ie toch goed op het forum om de juiste uitleg te krijgen van hoe zoiets aan te pakken heh! Desnoods nog wat op hulp mag rekenen ivm expertise rond bepaalde modellen van vespa's etc...

alleen het gedacht van zo'n reis begin ik al te zweven in me hoofd ..zoiets is echt de max , ondanks je dan veel tegenslagen kan hebben tijdens de reis..jarenlang blijft zo'n reis 'De beste ooit' ! hehhe ;)

alvast goede moed en een fatsoenlijke planning gewenst ;)

Mvg

Link naar reactie

Niks beter dan avontuur! Avontuur is één ding, een nachtmerrie iets anders.

Ben zelf op 14-jarige leeftijd met een vriend al liften naar de côte-Azur gegaan met alleen 2000fr en 2 t-shirts, 2 onderbroeken en een slaapzak. Wij hadden wèl voldoende ruimte op de bus die van "Toulon-centre" naar "Toulon-plage" reed, de andere vakantiegangers "iets" minder.

volgens mij maak je het jezelf toch wel iets te moeilijk. Waarom koop je in Nederland geen vespa, dan ben je toch al zeker van vervoer, papieren,verzekeringen ed. Vertrek dan met je vespa(s) naar Italie. Dat is 2 maal avontuur (heen en terug). Als je in Belgie zit en je bent het rijden moe, kun je nog altijd hier je tentje opslaan. Als je merkt dat je de Alpen niet over geraakt, kan je nog altijd in Frankrijk of Duitsland je vakantie door brengen. Met een vespa op reis gaan is altijd "avontuur verzekerd". Maak het jezelf niet onnodig veel moeilijker dan het kan zijn. Bovendien riskeer je nu dat je je aanwinst (waarschijnlijk betaald met je zuurverdiende centjes) ergens halverwege moet achterlaten wegens "niet meer te repareren".

Moest je je bedenken, kan je nog altijd het Kanaal over zwemmen zonder ervaring, dat heeft ook nog niemand gedaan (met succes). Prettige vakantie toegewenst, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...