sekeir123 Geplaatst: 1 oktober 2007 Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Kunnen jullie me even vertellen hoeveel volt er door de bougiekabel zou moeten komen? Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 oktober 2007 Delen Geplaatst: 1 oktober 2007 Zo'n 1600 volt, hoogspanning dus... De gemakkelijkste manier om dat "te meten" is de bougie er los op monteren, goed vasthouden en eens flink op de kickstart stampen. Als je het nog kunt navertellen is er onvoldoende stroom door je lichaam gegaan(lol), nee, als je een forse schok krijgt te vergelijken met schrikdraad heb je voldoende stroom. Het zou kunnen dat je een probleem hebt met je onsteking (vise-platinees), dan heb je wel stroom maar geen onsteking. Groetjes, nero. @anderen: En ik zit er deze keer voor niks tussen, hé! You win some, you lose some... ;-) Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 2 oktober 2007 Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 @ Nero Eet jij niet wat te veel Vitabis-koekjes voor jouw leeftijd! :-) Bedankt voor de tip! :-) Ik denk dat het aan de vise-kes zal liggen... Heeft er iemand eigenlijk een schema van de motor en de manier waarop deze vastzit in de carrosserie? Thanks, Hendrik Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 oktober 2007 Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Normaal kun enorm veel info krijgen op http://www.scooterhelp.com maar de site is (even hopelijk) offline. Het motorblok kan je eenvoudig verwijderen door 2 of 3 bouten (naargelang het model)te verwijderen. Juist voor de 2 billen vind je een lange moer met een bout die door het chasis en de motorarm gaan. Verder heb je onderaan de vering ook een bout waar de motor ophangt. Als je die bouten verwijdert komt de motor er zo van onder. Wel eerst de kabels losmaken. Deze kun je best voor de montage vernieuwen, zeker als ze zijn uitgerafeld. Voor het elektrisch gedeelte na te kijken hoef je wel je motor er niet van onder te halen! Heb je nu stroom op je bougiekabel? @ NeroEet jij niet wat te veel Vitabis-koekjes voor jouw leeftijd! :-) Ik probeer af te kicken, maar het zal nog enige tijd kosten. Groetjes, nero. Link naar reactie
coney T-town Geplaatst: 2 oktober 2007 Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Ik krijg scooterhelp nog wel op mijn scherm. Dus, ga dat zien, ga dat zien. Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 oktober 2007 Delen Geplaatst: 2 oktober 2007 Help! Zijn er nog mensen hier die op scooterhelp geraken? Dan heb ik blijkbaar een probleem. Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 3 oktober 2007 Delen Geplaatst: 3 oktober 2007 @Nero, Bedankt voor de info kerel! die site ziet er zeer interessant uit! Ik heb inderdaad stroom op mijn bougiekabel dus daar ligt het niet aan. Heb op mijn bougie ook even de contactpuntjes wat dichter tegen elkaar geduwd, helaas geen resultaat. Gezien ik stroom op mijn bougiekabel krijg kan ik een probleem met de contactsleutel ook uitsluiten... Benzine krijgt hij want als ik enkele keren gekickt heb is deze mooi nat. Dus ik vrees dat ik het wat verder zal moeten zoeken... vandaar mijn idee: de vises... Heb jij nog tips? En wat die verslaving betreft... ik ken nog een goed adreske waar ze u verder kunnen helpen... of ook een goed adreske waar ze er nog goeje hebben! :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 oktober 2007 Delen Geplaatst: 3 oktober 2007 Gezien ik stroom op mijn bougiekabel krijg kan ik een probleem met de contactsleutel ook uitsluiten... Heb je een batterij in je vnb steken steken dat je een contact met sleutel hebt? Ik wist niet dat er vnb's met een batterij bestonden. Als dit zo is licht daar misschien je probleem. Als je de vise-platinees gaat vervangen, vernieuw dan ook de condensator die in het vliegwiel steekt, dit kan ook soms voor problemen zorgen. Succes, nero. ps: waar blijven de "echte" vnb-liefhebbers met hun tips en oplossingen? Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 4 oktober 2007 Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 Neen, ik heb ook een primavera et3 125 en het is die die op dit moment moeilijk doet... HIj heeft geen batterij maar wel zo'n electrische contactdoos dat in verbinding staat met het contact. Maar de bougie zou toch geen stroom krijgen indien het contact niet meer werkt? Vandaar dat ik aan de vise-platinees denk. Bedankt voor tip met de condensator! Weet jij trouwens een interessant adres om stukken te kopen? Thanks, Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 4 oktober 2007 Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 ik heb ook een primavera et3 125 en het is die die op dit moment moeilijk doet...Vandaar dat ik aan de vise-platinees denk. Bedankt voor tip met de condensator! Normaal gesproken (orgineel) heeft een ET3 Electronische ontsteking (vandaar de E in ET3). Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 4 oktober 2007 Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 Allé ik ben weer goe bezig dan?! :-) Je moet maar eens kijken op mijn profiel. heb een fotooke ge-upload... grtz... Link naar reactie
René Geplaatst: 4 oktober 2007 Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 als je een forse schok krijgt te vergelijken met schrikdraad heb je voldoende stroom. Zwijg van schrikdraad, want bij mij begint het dan weer pijn te doen. Tijdens mijn legerdienst gedurende een nachtelijke oefening pieste ik op een schrikdraad. René Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 oktober 2007 Delen Geplaatst: 4 oktober 2007 Allé ik ben weer goe bezig dan?! :-)Je moet maar eens kijken op mijn profiel. heb een fotooke ge-upload... grtz... Als dit het geval is mag je zowat alles wat ik voordien geschreven heb, vergeten. Over les- en vitabissen kan ik nog meepraten, met electronische ontstekingen heb ik geen ervaring. Volgende keer misschien wel vermelden over welk type het gaat. Omdat er alleen een vnb in je profiel stond ben ik er van uit gegaan dat... @rené: op die manier ben je wel érg zeker of er stroom op staat of niet... Heb wel altijd gevonden dat je nogal "bruingebakken" overkwam op al je geposte foto's(lol). Groetjes, nero. Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 5 oktober 2007 Delen Geplaatst: 5 oktober 2007 Weten jullie een goede vespashop waar ik onderdelen kan vinden zoals een bougiekopje, het elektronisch gegeven dat ik het opbergvakje van een primavera zit en dergelijke meer? Thanks, Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 6 oktober 2007 Delen Geplaatst: 6 oktober 2007 En.. ik ben er opnieuw... Ik heb intussen de truc eens geprobeerd met de uiterste groene kabel van de CDI en inderdaad ik krijg opnieuw een vonk op mijn bougiekabel, Dus daar zal iets fout zitten, maar ik krijg hem sowieso nog steeds niet gestart... enige suggesties? Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 10 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2007 Heb nieuwe cdi gezet (2de maal) en na één keer kicken dadelijk gestart. Mijn probleem is dus opgelost. Thx. Gert Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 10 oktober 2007 Delen Geplaatst: 10 oktober 2007 Hey tuubke, Ik heb dus ook een ET3... Heel bizar... ik kreeg oorspronkelijk geen vonk aan mijn bougie maar dat is intussen opgelost.. Helaas krijg ik hem totaal niet meer gestart. Heb carburator wat proberen bijregelen maar geen succes... Heb jij een idee wat dit zou kunnen zijn? Link naar reactie
René Geplaatst: 11 oktober 2007 Delen Geplaatst: 11 oktober 2007 Ik tracht morgen het aantal volt eens te meten!... Ik ben benieuwd of het meten van de ontsteekspanning gelukt is. Reinig de carburator ! Maak ook de tank leeg en doe er nieuwe benzine/olie in. René Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 11 oktober 2007 Delen Geplaatst: 11 oktober 2007 Heb nieuwe cdi gezet (2de maal) en na één keer kicken dadelijk gestart. Mijn probleem is dus opgelost. Thx.Gert Good for you, eindelijk! Succes! Groeten, Peter. Link naar reactie
Tuubke Geplaatst: 11 oktober 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2007 @sekeir123 Misschien een domme opmerking, maar krijgt je motor wel benzine? Heb je compressie op je motor? Groeten Gert Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 11 oktober 2007 Delen Geplaatst: 11 oktober 2007 Het moet effectief echt wel iets met de benzine te maken hebben... Nochtans toen ik geen vonk had was de bougie steeds meer dan vochtig genoeg om te moeten starten... Nu ik terug een vonk heb, moet het wel aan de benzine liggen. (De beste manier om de tank te reinigen is waarschijnlijk met de benzine die er in zit? Ne keer goed schudden en benzine uitgieten waarschijnlijk... De carburator zal ik ook eens uitkuisen... @ Tuubke: Kan niet anders dan dat zijn... Heb compressie, maar volgens mij geen benzine meer... 't kan allemaal redelijk stom klinken, maar het is voor mij tien jaar geleden dat ik nog eens aan een brommer geprutst heb en mijn kennis was al niet echt groot vandaar dat ik nu gewoon zeker wil zijn alvorens ik mijn motor naar de zak help of zo :-) @ René: Ik heb mijn voltage niet uitgemeten gezien ik enkele keren aan de lijve ondervonden heb dat er geen stroomtekort was! :-) De batterijkes zijn dus opgeladen! :-) Ik laat jullie iets weten nadat ik mijn carburator en toestanden eens onder handen genomen heb! Grtz Hendrik Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 11 oktober 2007 Delen Geplaatst: 11 oktober 2007 Had ook van een kerel de tip gekregen om even met een spuit een beetje benzine in de cilinder te spuiten en dan te starten. Hij knalt dan toch al even dus moet het daar wel zitten hè... Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 12 oktober 2007 Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 mijn grootvader zei altijd : 'beter een px80 zonder vonk dan een zonder papieren... by the way, hoe ingeschreven rij jij rond ? Link naar reactie
sekeir123 Geplaatst: 12 oktober 2007 Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 Ik heb geen PX maar een primavera Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 12 oktober 2007 Delen Geplaatst: 12 oktober 2007 het was gericht aan tuubke, excuseer... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.