Ginette Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 De eerste 120 km zijn achter de kiezen, en het schakelen begint vlotter te gaan, ... Het starten daarentegen ... Mijn Vespa staat in de garage, koud kun je het niet noemen en toch geraak ik heel moeilijk gestart. Hij slaat na een paar keer wel aan (electrische start, geen kickstart), maar even snel weer af. Met of zonder choke, maakt geen verschil. Het enige wat schijnt te helpen is aan de gashendel draaien bij het starten en deze niet volledig toedraaien. Van zodra je ze terug toedraait, slaat ie af. Nu had ik de topics over startproblemen op dit forum bekeken, maar vond niet echt een antwoord. Dus deze leek gisterenavond naar een iets-minder-grote-leek en zijn oordeel is slecht afgestelde carburator. Nu komt mijn vraag (eindelijk): Kan die diagnose kloppen? Zo ja, moet ik me dan in zeven haasten naar de dealer reppen, of kan ik met zulks probleem wachten tot mijn 500 km - onderhoud? Ik ben nog in rodage en wil natuurlijk het ding niet defintief om zeep helpen nog voor die eerste 1000 km achter de kiezen zijn. Alvast bedankt voor jullie antwoorden! (Ook vanwege mijn buren, want die vinden het alles behalve aangenaam dat mijn Vespa eerst een dikke 10 minuten de buurt bijeen staat te kuchen alvorens ik de straat uittuf) Link naar reactie
px-er Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Zo doe ik het, Choke open, starten,niet laten stilvallen en onmiddelijk vertrekken. na 500meter kan de choke af en blijft de motor draaien. succes. Link naar reactie
Dodi Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 Kan alleen maar zeggen, de eerste 50km had de mijne een beetje hetzelfde fenomeen, maar nog es 50km verder was er geen vuiltje meer aan de lucht Choke, starten, even laten draaien (een seconde of 10), choke dicht en wegrijden. D. Link naar reactie
De Nice Geplaatst: 14 juni 2007 Delen Geplaatst: 14 juni 2007 misschien staat je carbu wat los ? en is je eerste onderhoud niet pas na 1000 km ? Link naar reactie
Ginette Geplaatst: 14 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2007 misschien staat je carbu wat los ? en is je eerste onderhoud niet pas na 1000 km ? In de shop waar ik de Vespa heb gekocht hebben ze me gezegd eerste onderhoud op 500 km en tweede op 1000 km (of 1500, weet het niet uit het hoofd). En de eerste twee keer zijn gratis. Nu ik ga sowieso niet zelf aan dat ding beginnen knutselen (want dan wordt het one way ticket naar 't stort vrees ik), vraag me gewoon af of er iets mee scheelt en of het dan ernstig is. (Heb zo wat zitten rondsurfen op dit forum en ben tot de conclusie gekomen dat ik zeker niet de enige nieuwbakken Vespa-eigenaar ben die met dat stukje techniek bezig is als een moeder met haar pasgeborene - is blijkbaar universele afwijking in de wereld der Vespisten. Nog een geluk dat we al die doorwinterde mama's en papa's - en grootouders? - hebben om wat advies aan te vragen. ;-) Ciao Link naar reactie
luc180 Geplaatst: 15 juni 2007 Delen Geplaatst: 15 juni 2007 Beste Ginette, Waarom spring je niet gewoon eens binnen? Het zal waarschijnlijk maar 'een kleintje' zijn: carbu harder vastzetten, ralentie regelen, ... Bel eens om af te spreken, dan lossen we dat voor je op. Uw Vespa-dealer, Luc De Pauw Link naar reactie
Ginette Geplaatst: 15 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2007 Doe ik! Bedankt! Link naar reactie
steven_vd Geplaatst: 9 augustus 2007 Delen Geplaatst: 9 augustus 2007 ik heb dat ook met een splinternieuwe GTV 125. Ik moet bij starten gas bijgeven; Aangezien dat ik een automatische choke heb, kan ik niets regelen. Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 9 augustus 2007 Delen Geplaatst: 9 augustus 2007 Het valt mij op dat er met de nieuwe PXen veel gedoe is met de carburateur. Ik hoop niet dat het komt omdat het geen dellorto meer is zoals vroeger het geval was. Garantie of niet, nieuwsgierig als ik ben heb ik al eens het deksel van de carb. eraf gehaald. Ik zag dat het luchtfilter niet volledig recht op de carb. stond. Na losmaken van het filter zag ik dat de aluminium gietvorm van het filter aan de aansluitzijde op de carb. flink te wensen over laat. Het filter past daardoor niet goed op de carb. en er zit een flinke spleet tussen de onderzijde van het filter (flens) en de carb. Eea heb ik moeten bijwerken met een dremel. Ook zag ik in de hoek links onder van de carb. een plasje tweetaktolie staan. Hopelijk geen lekkage aan het oliecircuit anders ga ik zelf benzine mengen en gooi ik die auto-tweetaktsmering eraf. Voor de rest gelukkig geen startproblemen, bovendien loopt ze als een zonnetje. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Hopelijk geen lekkage aan het oliecircuit anders ga ik zelf benzine mengen en gooi ik die auto-tweetaktsmering eraf. Ook een veel voorkomend probleem bij de nieuwe PX'en is nu net die automatische oliesmering. Ik heb daar zelf ook al problemen mee gehad dat die stuk was waardoor er geel olie meer gemengd werd met als gevolg piston naar de knoppen gereden en uiteraard ook het oliemengsmeringssysteem. Ik ken mensen die dat systeem direct dichtsmeren en zelf mengen (zoals vroeger) om tenminste zeker te zijn dat dit niet gebeurd. U weze bij deze gewaarschuwd! Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 10 augustus 2007 Delen Geplaatst: 10 augustus 2007 Als spaco gaate spele met mijne kloote, dan spaco gaate spele in kliko en ikke kope dellorto ! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.