Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dringend !! Versnellingsbak probleemke :-( PX-125 dis


propliner

Aanbevolen berichten

Vandaag tijdens schakelen een vreselijk serieuze "KRAK/knal" gehoord in mijn boitteke van mijne PX-125. Ik dacht echt dat de boel uit elkaar vloog...Ik vrees dat er een tandwiel beschadigd is (ik vermoed een tand afgebroken).. als ik rij schakelt hij nog wel maar er is een vreemd bijgeluid.. een "getik" als hij rijd en in vitesse staat

Wie heeft de beschikking over gereedschap en tijd om de motor samen met mij eens uiteen te gooien en te kijken wat er juist mis is? (op enkele avonden )

Ik heb jammer genoeg niet het juiste gereedschap.

Liefst iemand regio zuid-antwerpen.

Ik kan ter plaatse komen.

Iemand van de vespa-club antwerpen misschien?

Bedankt voor jullie aandacht

Thanks voor info en tips

Propliner

Link naar reactie

Hallo, een versnellingsbak uiteengooien doe je niet op enkele avonden. Heel het blok moet eraf en het carter moet in twee helften uit elkaar... Begin misschien is met de olie van de schakeldoos af te laten en te zien wat er in zit. Als er tandjes of veel ijzerdeeltjes meeekomen, heb je een probleem. Zo'n jonge wesp met een kapotte boite lijkt me echter vreemd. Wellicht heb je een probleem met de bediening of de afsteling van de kabels.

Link naar reactie

Ik vrees echt wel dat er een tandje afgebroken is hoor.. ik weet wel dat het veel werk is.. De koppelingplaten zijn reeds afgedraaid door DE PAUW in gent.. die heeft het schakelmechanisme ook afgesteld. Ik had daarna nog last van het "tussen 2 vitessen" te blijven hangen.. Vanmiddag gebeurde dit weer en .. toen ik dan doorschakelde van 2 naar 3 gebeurde dit voorvalletje. Ik vrees echt wel dat de boel uit elkaar moet. Ik ben technisch wel wat op de hoogte maar ik woon op een appartement en heb geen sleutelmogelijkheid. Daarom deze vraag.

Bedankt toch voor je reaktie

Link naar reactie

Als ik het zo lees ga je beter terug naar De Pauw in Gent. Je verteld hem voorzichtig wat je is overkomen zonder te veel druk te zetten. Als het goed is helpt hij je met dit probleem. Ik denk dat er het eea verkeerd door De Pauw is afgesteld?

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

in 2003-2004 zijn er een reeks minder kwalitatieve torentandwielen(aka primaire overbrenging) in omloop gekomen, maar bij mijn weten gingen die enkel bij de 200 stuk, dit heeft NIETS met afstellen te maken hoogstwaarschijnlijk is er idd een tandje ergens af...

hoedanook blokske openvijzen en nakijken en daar moet uwen blok er niet voor onderuit gehaald worden, een klusje van een uur of 2 a 3 mits enige handigheid en een werkbank

Link naar reactie

tand afgebroken ? lijkt me sterk hoor.

Ik wed eerder op iets anders :

tandwieltje achter koppeling voor auto-smering dat gebroken is en tss de tandwielen terecht gekomen is.

Je blok hoeft er in niet onderuit, maar het werk wel een pak overzichtelijker en makkelijker als hij er wel onderuit is.

Link naar reactie

bedankt Vespista.. ik denk idd dat het hier mee te maken heeft!

nu alleen nog een werkbank vinden en sleutelgerei?? :-)) + ne handboek

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...