Ga naar inhoud
Vespaforum.be

dronken wesp?


LenaertsJeroen

Aanbevolen berichten

Hey luitjes

Ik heb een probleem waar volgens mij veel oorzaken voor kunnen zijn.

Ik heb een vespa 50N van 1969. Ik heb er enkele weken probleemloos mee gereden. Nu het even regent of geregent heeft, blijft ze maar verzuipen. (denk ik). Het probleem doet zich als volgt voor:

Ik start, rij zonder problemen een kwartier tot maximum een half uur rond en dan valt ze stil als ik gas los en koppelen wil. Als ik gas blijf geven vertragen de toeren precies even en versnellen ze nadien weer. Als ik ze dus in gang houd, rijdt ze nadien weer gewoon. Laat ik ze chter stilvallen, krijg ik ze niet meer in gang, wat ik maar doe. Als ik nadat ze stilgevallen is een halfuurtje wacht, start ze weer, maar doet het probleem zich alsnog voor.

Na mijn bougie te checjen blijkt deze steeds nat te zijn. Hierom denk ik dat ze verzuipt.

Ter info, mijn gaskraan staat steeds open en mijn choke gebruik ik enkel als ze een nacht heeft stilgestaan en (dus) niet meteen start.

Wie kan en wil me (komen) helpen. Ik woon in centrum antwerpen.

Groeten en hopend op een reactie die me van dienst kan zijn..

Jeroen

Link naar reactie

Lijkt mij een elektrisch probleem. Eén van je stroomkabels (+) maakt volgens mij contact met je carroserie als er water op komt. Dit kan voorkomen op verschillende plaatsen (licht, claxon, eventueel contact, verdeeldoos elektriciteit, vliegwiel). Je kan best alle plaatsen en kabels controleren op vochtigheid en deze proberen te isoleren zodat er geen water meer aan kan. Dat je bougie nat staat is normaal, als je ontsteking wegvalt gaat ze "verzuipen". Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met één van mijn gs'n. Tot dit probleem is opgelost rijd ik alleen bij droog weer met die vespa. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hello,

Ik heb gisteren even naar mijn broer (jeroen) zijn Vespa gezien en de carburteur was volgens mij niet goed afgesteld, dus heb ik die afgesteld en een testrit gedaan.

Ze reed perfect dus ik denk dat dit opgelost is.

Maar toen hij voor zijn eerste keer tanktte had hij teveel olie ( bijna het dubbele ) gemengd, kan dit veel kwaad, en zou dit alsnog de reden kunnen zijn?

En even off topic, hoe doe je het koplampdeksel van een 50N open want de koppelingskabel moet vervangen of allezins opgepannen worden. En zijn ale koppelingskabels hetzelfde voor alle Vespa's want ik heb er nog ene van mijne PK50XL.

Ciao, Ticce

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...