Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Niet snel genoeg.


Marnix_Vespito

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs het plaatje uit mijn uitlaat laten helen en de sproeier laten aanpassen om mijn cilinder (een polini 102cc) de vrije loop te laten gaan. Maar volgens de vorige eigenaar ging hij zo 90km/h op een vlakke baan, dit is nu nog maar 75 op een lichte beraf(volgens een plaat langs de baan). Wheelies trekken doet hij ook niet meer. Hij was al door de vorige eigenaar beperkt tot 55 dmv een standaard uitlaat en een plaatje in de uitlaat maar zonder de sproeier aan te passen. Na de restoratie werd het plaatje er terug ondergezet en de sproeier aangepast. Er zit ook een bananenpijpje onder.

Sorry als ik iemand kwaad maak met nm opgedreven 50.

Greetz

Link naar reactie

Wat bedoel je met plaatje in uitlaat? Een "rondel"? Wat voor een "bananenpijpje" is het? Heb je na het monteren van de grotere sproeier en de uitlaat de Vespa laten afstellen?

Link naar reactie

die 75 per uur is gewoon het maximum toerental 75 cc of 102

als die vespa standaard een kleine 50 rijdt, moet die tegen 90 bijna het dubbele aantal toeren doen, en naar mijn vroegere ervaring kan dat gewoon niet

maar ik ben geen techneut :)

Link naar reactie

euhm... ik haalde met me alu 75cc polini racing en de verreiste polini uitlaat... amper 70 denk ik :) en dit ook met een 21mm carb dat amper af te stellen was :) omdat dit gewoon overkill was. Dit was wel zonder enige aanpassing van overbrengingsverhoudingen..maar dan nog !

Volgens mij heeft de vorige koper je wel wat wijs gemaakt ! Ik zou blij zijn met 75 km/h (zonder enige verandering van vertandingen etc..)

Wil je hard gaan ;) met een smallframe of 50cc achtig iets ;) koop je dan een watergekoelde zip SP ? die dingen gaan hard zonder enige moeite ! :P Een vespa'tje dient om te chillen en hoogstens een hoger koppel of een leuke sound uit te halen :P dit is altans mijn mening.

Hoop dat je wat hebt aan me uitleg !

MVG Hollow

Link naar reactie

je krijgt een normale 50cc (zoals PK50), die voor de Belgische markt gemaakt zijn, niet naar 90 km/h met alleen een andere cylinder.

Misschien dat die Italiaanse een andere verhouding hebben bij de primaire tandwielen.

Ik heb eerder het idee dat al die geïmporteerde 50cc-tjes uit Italië die zogezegd standaard 65/75 rijden, helemaal niet standaard meer zijn. De koper gaat daar vanuit, want ze hebben hem gekocht als zijnde 50cc.

Ik herinner me nog goed mijn PK50Xl. Dat ding trok voor geen meter en metr heel veel moeite haalde je dan 50km/h. Zelfs met een 102 cc DR ging die niet sneller dan 65 met de standaard 16/10 carbu en standaard tandwielen.

Al diegenen die denken een vrijbrief te hebben met dat documentje dat nu rondgaat, zou ik aanraden toch maar erg voorzichtig te zijn. De eerste de beste keer dat een agent bewijs wil hebben dat die compleet standaard is en er een garagist naar laat kijken, krijgen we hier de verwijten te horen !

Link naar reactie

Voor mij is dat vrijbewijs maar een hulpmiddel om verder gezever over attesten uit te sluiten. In de winter moet het blok toch terug open voor de keerkring die miss kapot is, dan ga ik eens kijken voor langere verhoudingen.

Een zip SP, van die plastieken schreeuwrommelzeker, nu nog e wit Lonsdale klakske en Nike air's en het plaatje is af. :D

Greetz

Link naar reactie

ik vrees dat dat vrijbewijs voor jou niet direct een vrijstelling zal geven om dat gezever over andere attesten te stoppen.

Ik heb dat documentje zelf gekregen van iemand die met dax rijdt, en de politie kijkt echt wel nog redelijk goed naar je brommer vooralleer ze je doorlaten zonder boete of erger, vertelde hij me.

Ik wil dus nog maar eens zeggen: gebruik dat document verstandig, want zelfs een andere uitlaat kan al een argument voor de politie zijn om je toch op de bon te zetten.

Link naar reactie

2 vrienden van mij hebben zwaar over hunne zak gekregen va nde flikken omdat ze geen GVA hadden maar hun vespas zijn van 1964 en 1968, ze hebben er een aangevraagd en hebben er nu eentje. Nen hoop flauwe zever is da allemaal.

In Duitsland mag je op je 16 jaar tot 80cc en 75 per uur gaan. En op de stoep rijden doe ik hier (bijna) nergens het zijn eerder modderige hindernissenparcours dan iets anders.

Greetz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...