Ga naar inhoud
Vespaforum.be

hulp gezocht


ticce

Aanbevolen berichten

Hello,

Jullie horen me al afkomen, heeft er iemand van het antwerpse tijd en goesting om even te zien wat de ziekte kan zijn van mijn Vespa, voor dat ik vanalles bestel wat ik misschien niet nodig heb en zo teveel geld uitgeef? Gewoon dat ik weet wat ik kan repareren want mijn kennis is te klein, en voor mij kan het alles zijn. Als iemand me zou willen helpen, zou ik ontelbaar dankbaar zijn!!!!!

Ciao, Ticce

Link naar reactie

die symptomen heb ik al een paar keer proberen uit te leggen.

Ze start perfect na de eerste of na de tweede kick, maar na een klein half uur rijden valt ze stil of na ze stil te leggen, kreeg ik ze niet meer gestart. ik heb al ondervonden, na te lezen via de zoekfunctie, dat dat een warmloper zou kunnen zijn maar zoals ik al zei is mijn kennis nog te beperkt om hier zeker van te zijn.

Ik heb de carbu al uitgekuist en de bougie vervangen. Maar toen ze daar straks weer eens stilviel, heb ik eens naar de bougie gekeken en van kleur zag ze er goed uit maar er zat een vuiltje op, envolgens mij zou dat niet mogen. Maar om zeker te zijn ga ik de vlotter, vlotternaald, oliekeering, en beide sproeiers eens vervangen. Weet er iemand welke sproeiers ik nodig heb voor mijn Vespa? zou het ook de bobijn kunnen zijn en is die moeilijk om te vervangen?

Ciao, Ticce

Link naar reactie

Als je stil valt onmiddelijk de bougie er uitdraaien, terugsteken in de bougiekop, mas maken met de bougie en kicken. Als ze niet vonkt heb je waarschijnlijk een probleem met de hoogspannings bobijn. Als ze wel vonkt heb je misschien een probleem met nafttoevoer. Monteer alles weer en een paar keer goed kicken, als de bougie niet nat wordt (aan de ontstekingspunten)krijg je te weinig benzinetoevoer. Als ze direct doornat wordt (en geen of een slechte vonk geeft)heb je teveel nafttoevoer. Dit kan je proberen goed te krijgen met het bijregelen van de carbu. Let op: teweinig of geen benzinetoevoer kan idd leiden tot een warm- of vastloper. Groetjes, pieter.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...