Ga naar inhoud
Vespaforum.be

mooi en warm weer is niet altijd leuk!


De Nice

Aanbevolen berichten

Vandaag men eerste echte farce met de Vesp meegemaakt, ik reed daarnet van t werk naar huis en wilde nog een ritje maken omdat t toch zo'n mooi weer is. Ikke verder en verder van thuis weg aan t rijden en wat gebeurt er, ne platten achtertube, g*dverd*mme , bij deze temperaturen een 5tal kilometer te voet met mijne maat Vespa naar huis, en ik kan jullie verzekeren dat dat geen pretje was,enige chance was dat ik nog niet zo ver van thuis weg was, maar ja dan had ik ergens in de schaduw mijn reservewiel erop kunnen leggen hmmm...leuke gedachte...

Alléé ik ga nu een winkeltje zoeken waar ze mijn maat binnenbanden hebben. Iemand een gedacht of boosterkes en andere scooters dezelfde maat banden hebben (3.00-10'')? Greetz, dEnilson

Link naar reactie

Zeg Denis, heb jij dan geen reservewiel aan je pk125s??? Ik zie op je profielfoto toch precies een reservewiel hangen aan de linkerkant...

Als je dat niet hebt misschien toch eens overwegen om dit aan te schaffen (ik heb nog wel velgen op overschot liggen) of om ervoor te zorgen dat je een paar binnenbanden reserve bijhebt in je bakje (en dan ook een pomp uiteraard) ;-)

De boosters die ik zie rijden hebben precies bredere banden dus denk niet dat dit dezelfde maten zijn.

Link naar reactie

Yo Erix, jawel ik heb een full option reservewiel maar vond het niet echt de moeite om voor die 5 km alles open te gooien, dat doe ik dan liever in mijn "koele" garage :) maar heb liever een nieuwe binnenband, dan moet ik dat reservewiel er ook niet afhalen he, lui zijn doet niet zeer hoor :) Heb net gezien dat van Roosbroeck in MErksem ook Piaggio heeft, zal daar is binnenwippen... (zonder haaamerke)

Link naar reactie

je zal toch altijd je reservewiel er moeten afhalen om aan je platte band te kunnen. Zoveel werk is dat nu ook weer niet hé. Je bent echt wel lui zeg. Je kan kiezen hé, ofwel reservewiel erop leggen (nog geen 5 min. werk) en verder kunnen rijden en genieten van prachtig weer, of lui zijn en te voet naar huis moeten en dus niet verder kunnen rijden en genieten van zalig weer. de keuze zou snel gemaakt zijn voor mezelf :-) LOL

Link naar reactie
...maar vond het niet echt de moeite om voor die 5 km alles open te gooien...

Ha ha ha !!

Dat is de beste die al gehoord heb!

Platte band hebben, een reservewiel ter beschikking en toch gaan duwen?????!!!!!

Koop zo'n "carter pikkeltje" en een band vervangen is "piece of cake".

Busje schuim onder de zadel doet ook wonderen.

Link naar reactie

t is al in orde sé, ben bij van Roosbroeck 2 binnenbandjes gaan halen. Piaggio doet hij idd niet meer maar binnenbandjes heeft hij in alle maten... nu even iets snijen en dan gedaan met lamzakkerij en de bandjes wisselen... begin nu al te zweten van de gedachte alleen... :)

@LX : ja als je zo'n pikkeltje hebt, is t snel gedaan, maar ik had dat niet daarstraks en om dan even een muurtje te ruineren om wat bakstenen te kunnen gebruiken, hmm dat leek me in nuchtere toestand er toch net over :) dus wat fysieke inspanning kon geen kwaad en duwwween maar !

Link naar reactie

zonder pikkeltje kan ook : de moeren van het achterwiel losmaken, de benzinekraan toezetten en de Vespa voorzichtig in de zachte berm/gras op zijn kant leggen. Dan snel achterwiel er af halen en reservewiel er op.

de moeren weer vastzetten met de hand, dan Vespa weer rechtzetten. Moeren tenslotte aanspannen als de Vespa weer recht staat.

eventueel de uitlaat een klein beetje losmaken (bij sommige uitlaten van smallframes is het dan makkelijker om het wiel los te maken).

5 kilometer is toch rap een uur stappen met een Vespa ... reservewiel vervangen 5 minuten ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...