Ga naar inhoud
Vespaforum.be

krijg niet open


Pablo Sirenzo

Aanbevolen berichten

Even jullie hulp nodig.

Ik heb 2 weken geleden een ouwe vespa pk 50 xl gekocht.

Een foto staat in mijn profiel.

Nu wil ik de moter eens van dichtbij bekijken, maar ik krijg die klep aan de zijkant niet open, en ik wil hem ook niet forceren.

Je weet wel, aan de ene kant zit een klep met daarachter het reservewiel, aan de andere kant een klep die (naar beneden?) openklapt om aan de motorblok te kunnen.

Beetje belachelijk hé, dat ik dat niet openkrijg.

Het meisje van wie ik hem kocht, weet het ook niet. Ze heeft het onderhoud altijd door iemand anders laten doen.

Ik zie 2 scharnieren aan elke kant onderaan.

Moet ik dat gewoon met geweld openwrikken, of is er een slotje dat ik moet opendoen?

Ik vind niks...

Link naar reactie

Probleem opgelost.

Bedankt iedereen. Onder het zadel heb ik inderdaad 2 trekknoppen aangetroffen, die elk één klep opendoen.

Aan de ene klep heb ik nog wat voorzichtig moeten wrikken, de andere ging direct open.

Amai mannekes, aan de kant van de motorblok is 't wel één groot stofnest. Daar is precies toch al een tijdje geen serieuze garagist meer gepasseerd.

Een goeie link over een werkplaatsboek, manual, technische handleiding of hoe heet dat... voor een PK 50 XL van begin jaren 80 is dus zeker altijd welkom.

'k Heb niks van technische kennis, maar dat zal me er niet van weerhouden van op zijn minst te weten waarvoor alles dient.

Of ik er zelf aan sleutel, kan ik daarna nog altijd beslissen.

Nog eens bedankt voor de GOUDEN tip!

Link naar reactie

je PK50Xl is nog zo oud niet, hij is van de jaren 90 ipv 81->83, 't is namelijk een PK50XL2 (ander stuur en voorspatbord, ook ander zadel en motor maar dat kan ik niet zien op de foto)Als je iets nodig hebt:Kaboo heeft van zo'n model nog heel veel stukken liggen.

Link naar reactie
heb gezien dat je van oostende bent, ikzelf woon in bredene en wil je wel helpen hoor.

Zo zijn wij hier op het forum, fijn en behulpzaam.

oosterzele =/= oostende ;o

@pablo sirenzo

moest je es zin hebben om een rit te maken, ik woon iets van een 5 km van u ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...