Ga naar inhoud
Vespaforum.be

motorprobleem


ticce

Aanbevolen berichten

hello,

Ik heb een probleem met mijn vespa. Mijn bougie is redelijk vettig en mijn uitlaat is 'beroet'... door wat kan dit komen? soms rijdt ze perfect en zonder iets en dan ineens aan een licht valt ze stil en krijg ik ze niet meer gestart en na een paar uur te laten rusten gaat ze weer in gang. het is precies of ze verzuipt terwijl ik rij.

Help me... Ticce

Link naar reactie

je benzinne mengsel is veel te rijk. dat wil zeggen dan je teveel benzinne geeft en te weinig lucht.

je moet dus ofwel meer lucht geven. ofwel minder bezinne door een ander sproeiertje in je carbu te stoppen.

probeer eerst maar eens meer lucht te geven door je carbu juist af te stellen.

groetjes

Link naar reactie

ik heb gezien in andere topics voor het afstellen van carburateur maar ik snap er toch niet al te veel van. dat voor de lucht is dat vleugelmoertje helemaal links beneden en dat van de naft is met die veer vanboven aan de gaskabel ( de relanti ), juist toch of heb ik het helemaal verkeerd? Nu krijg ik ze helemaal niet meer gestart!! ik heb ook even gekeken naar de luchtfilter en toen ik die eraf haalde kwam er benzine mee, klopt ook niet, me dunkt. Sorry als ik foute dingen schrijf of stomme dingen vraag maar ik ben nog aan het leren!!

Grazie, Ticce

Link naar reactie

vlotternaald is waarsch versleten of de vlotter blijft steken. waardoor de benzine gewoon blijft doorlopen en de carbu onder zet.

carbu losmaken

onderste stuk losmaken daar zit de vlotter en vlotternaald . eens goed kijken als je daar niets raar ziet de vlotter moet makkelijk kunnen bewegen misschien sebiet die naald vervangen.

Link naar reactie

de carburateur dus helemaal gekuist ( eerste keer en blijkt toch niet zo moeilijk ) maar zonder resultaat, vlotter en naald zagen er nog perfect uit. sproeiers ook alles was nog intact enkel is de veer van in de, ik denk, luchttoevoer ( relanti ) gescheurd! maar dus zonder resultaat. weet er iemand wat er nog mis kan zijn? ik moet wel zeggen dat aan de bevestiging van de carbu met de cilinder redelijk veel vuil en vetzakkerij zat... maar niet erin dat was proper en dus ben ik daar af gebleven, enkel errond wat proper gemaakt.

Ciao, Ticce

Link naar reactie

die veer heb ik vervangen, maar toen alles terug was gemonteerd voelde ik eens of er niks lekte, en het vlotterdeksel was vochtig van de benzine. kan het zijn dat door de carbu er terug op te zetten ik iets heb geraakt doordat nu het wat lekt? het lekt niet heel hard juist een plek op de grond. ik heb nu wel wat schrik dat ik de overgang van carbu naar cilinder beschadigd heb, kan dit de oorzaak zijn?

Grazie, Ticce

Link naar reactie

nee, 2% elke keer ik ga tanken, rond de 5 liter.

Maar morgen gaat er iemand eens naar kijken, die kent veel van techniek en sleutelt vaak aan moto' s. Ik zal laten weten wat het probleem was, maar toch allen nen dikke merci.

Ciao, Ticce

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...