ticce Geplaatst: 16 april 2007 Delen Geplaatst: 16 april 2007 hello, Ik heb een probleem met mijn vespa. Mijn bougie is redelijk vettig en mijn uitlaat is 'beroet'... door wat kan dit komen? soms rijdt ze perfect en zonder iets en dan ineens aan een licht valt ze stil en krijg ik ze niet meer gestart en na een paar uur te laten rusten gaat ze weer in gang. het is precies of ze verzuipt terwijl ik rij. Help me... Ticce Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 16 april 2007 Delen Geplaatst: 16 april 2007 je benzinne mengsel is veel te rijk. dat wil zeggen dan je teveel benzinne geeft en te weinig lucht. je moet dus ofwel meer lucht geven. ofwel minder bezinne door een ander sproeiertje in je carbu te stoppen. probeer eerst maar eens meer lucht te geven door je carbu juist af te stellen. groetjes Link naar reactie
ticce Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2007 merci alvast zal dat dan proberen... grazie, ticce Link naar reactie
ticce Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2007 ik heb gezien in andere topics voor het afstellen van carburateur maar ik snap er toch niet al te veel van. dat voor de lucht is dat vleugelmoertje helemaal links beneden en dat van de naft is met die veer vanboven aan de gaskabel ( de relanti ), juist toch of heb ik het helemaal verkeerd? Nu krijg ik ze helemaal niet meer gestart!! ik heb ook even gekeken naar de luchtfilter en toen ik die eraf haalde kwam er benzine mee, klopt ook niet, me dunkt. Sorry als ik foute dingen schrijf of stomme dingen vraag maar ik ben nog aan het leren!! Grazie, Ticce Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 16 april 2007 Delen Geplaatst: 16 april 2007 vlotternaald is waarsch versleten of de vlotter blijft steken. waardoor de benzine gewoon blijft doorlopen en de carbu onder zet. carbu losmaken onderste stuk losmaken daar zit de vlotter en vlotternaald . eens goed kijken als je daar niets raar ziet de vlotter moet makkelijk kunnen bewegen misschien sebiet die naald vervangen. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2007 hello, Morgen dus de carburateur uitkuisen, maar ik heb nog een stomme vraag; naar welke kant moet het benzinekraantje? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2007 ok dat was een hele stomme vraag. Ik kon er niet meer aan uit... A is open en C is dicht, of was het nu andersom... ciao, Ticce Link naar reactie
ticce Geplaatst: 17 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2007 de carburateur dus helemaal gekuist ( eerste keer en blijkt toch niet zo moeilijk ) maar zonder resultaat, vlotter en naald zagen er nog perfect uit. sproeiers ook alles was nog intact enkel is de veer van in de, ik denk, luchttoevoer ( relanti ) gescheurd! maar dus zonder resultaat. weet er iemand wat er nog mis kan zijn? ik moet wel zeggen dat aan de bevestiging van de carbu met de cilinder redelijk veel vuil en vetzakkerij zat... maar niet erin dat was proper en dus ben ik daar af gebleven, enkel errond wat proper gemaakt. Ciao, Ticce Link naar reactie
janmeuleman Geplaatst: 17 april 2007 Delen Geplaatst: 17 april 2007 lekt je wesp helmaal loopt er naft onder je vespa c staat voor close tenzij zoals bij je bij het monteren je kraan verkeert hebt gestoken. grtz Link naar reactie
designo Geplaatst: 17 april 2007 Delen Geplaatst: 17 april 2007 Eigenlijk staat C voor Chiuso = dicht en A staat voor Aperto = Open, Maar als je bij het monteren de hendel rechtsom hebt monteerd dan is het dus andersom... Link naar reactie
ticce Geplaatst: 17 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 april 2007 die veer heb ik vervangen, maar toen alles terug was gemonteerd voelde ik eens of er niks lekte, en het vlotterdeksel was vochtig van de benzine. kan het zijn dat door de carbu er terug op te zetten ik iets heb geraakt doordat nu het wat lekt? het lekt niet heel hard juist een plek op de grond. ik heb nu wel wat schrik dat ik de overgang van carbu naar cilinder beschadigd heb, kan dit de oorzaak zijn? Grazie, Ticce Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 18 april 2007 Delen Geplaatst: 18 april 2007 Meng je soms niet te veel olie bij je benzine? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 18 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2007 nee, 2% elke keer ik ga tanken, rond de 5 liter. Maar morgen gaat er iemand eens naar kijken, die kent veel van techniek en sleutelt vaak aan moto' s. Ik zal laten weten wat het probleem was, maar toch allen nen dikke merci. Ciao, Ticce Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 19 april 2007 Delen Geplaatst: 19 april 2007 Als er naft uitkomt gaat er lucht in, logisch. Vervang de pakkingen van de carbu eens? Ik moet dat ook doen, zit namelijk met hetzelfde euvel. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 22 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2007 hello, M'n Vespa rijdt weer! en als nooit te voren. De gaskraan was defect, en de gaskabel was nietgoed aangespannen. en ik maar denken dat ik ze helemaal had verkloot, zoiets simpel maarja dat weet ik dan ook alweer!!! Ciao Ticce Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.