Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Leve het zonnetje!


tigrotto

Aanbevolen berichten

De allereerste keer dat ik met mijn ET4 reed, was het ook zo'n sneeuwweer (2001) Toen heb ik serieuze toeren moeten uithalen om niet strijk te gaan.

Wat wil je nu met een et4, geen gewicht, allemaal plastic hé hahahahahahahahaha

Link naar reactie

tja fooraapje is ook nog maar net op weg met zijn PX en der vallen al bouten uit (zie andere topic), maar we mogen niet veralgemenen, ik heb helemaal niets tegen de PX, vind het mooi en stylish, maar toch val ik helemaal voor de GTS125!

ach smaken verschillen, gelukkig maar, dat bevordert de diversiteit

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Patrick schrijft ergens in begin februari:

Ik ga morgen met Kristof en Nathalie een ritje doen. Heb mijn filmpje van fototoestel vandaag binnengebracht zodra ik ze heb, bel ik je op. Nog vele groetjes,

Patrick.

Eindelijk iemand die nog analoog foto's maakt. Ik wordt zo langzamerhand gestoord van die digifielen.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie
Patrick schrijft ergens in begin februari:

Ik ga morgen met Kristof en Nathalie een ritje doen. Heb mijn filmpje van fototoestel vandaag binnengebracht zodra ik ze heb, bel ik je op. Nog vele groetjes,

Patrick.

Eindelijk iemand die nog analoog foto's maakt. Ik wordt zo langzamerhand gestoord van die digifielen.

Groeten,

Paul.

da zeiden ze vroeger ook van de gsm en nu heeft iedereen ene ;-)

Link naar reactie

Er gaat niets boven de analoge opname, elke korrel op film of papier is in staat meer nuance weer te geven dan een pixel (on/off) ooit zal kunnen. Zelfs een bijna wit of zwart vlak vertoont op analoog teken van leven. Dezelfde vlakken in digi waarneming zijn zo dood als een gemummificeerde pier. Hierover kan ik nog uren uitwijden omdat ik verslaafd ben aan analoog in zwart/wit. Maar dat doe ik beter op een fotoforum.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

@Bolderik: Je hebt ongetwijfeld gelijk!

Maar, jij zei: "Ik wordt zo langzamerhand gestoord van die digifielen" en de vraag was "En hoe heb JIJ dan last van hoe iemand anders zijn fotos of films maakt???" en om het hier in context te houden, vespisten dus die digitaal fotograferen?

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Allerliefste digivrienden,

Hoe iemand zijn foto's maakt interesseerd mij in het beginsel niet. Al zeker niet,zoals al eerder is gezegd, als het gaat om het even bekijken van een bevroren moment van een "onbeduidende" gebeurtenis. Waar ik wel een hekel aan heb is het in de hemel prijzen van de kwaliteit van digitale fotografie in het algemeen. Wij zouden zowaar het tijdperk van de langverwachte 2e (of 3e) verlichting aan het betreden zijn op fotogebied. De waarheid is dat iedere professionele fotograaf door zijn professionele afnemers zowat verplicht wordt tot het overgaan op digitaal, omdat de klant in dit computertijdperk uitsluitend alles op schijf aangeboden wil krijgen.

Als je aan een professionele fotograaf vraagt waar zijn voorkeur naar uit gaat, digi of analoog, moet hij op commerciele gronden 'digi' antwoorden. Maar zijn hart schreeuwt analoog omdat hij de mooie plaat mist.

De grote pest is dat de digi amateurmarkt hier achteraan strompeld met kwalitatief infantiele digi camera's. Ironisch genoeg is het diezelfde amateurmarkt waarin elke gerenommeerde fabrikant van digi-apparatuur zijn grootste winst behaald. Je moet concluderen dat de amateur is verslaafd geraakt aan om de zoveel jaar een paar onsjes

megapixels meer. Dit is nu precies wat de bedoeling was. Zo weet je je klant aan je te binden. Op die manier wordt het analoge circuit de markt uitgedrukt, zowat iedereen geilt op digi tegenwoordig. Dit heeft als gevolg dat het steeds moeilijker zal worden om aan film/fotopapier te komen. Hoe lang is het nog mogelijk een goede plaat te maken?

EN DAAR VOEL IK ME EEN BEETJE MISSELIJK VAN WORDEN.

Misschien heeft Michiel Hendrickx inmiddels al een nieuw photoshop programma aangeschaft. Tegenwoordig is het digitaal mogelijk om het beeld te manipuleren zodanig dat het lijkt alsof er een lichte korrel aanwezig is. Het moet dan lijken of de foto analoog is gemaakt. Het ziet er natuurlijk niet uit. Over pathetisch gesproken !

En nu zeg ik echt niets meer over fotografie.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...