Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stilvallen Special50, radeloos...


Tijs

Aanbevolen berichten

Elks nen Goeiendag!

Toen ik vrijdagavond terugkeerde van school viel ik stil, al een geluk vlak bij m'n thuis.

Nu had ik zondagavond men carbu nagekeken en gekuist omdat ik de rest van het weekend geen tijd had.

Toen ik vanmorgend naar school reed viel ik weer stil, toen ik savond wou terugkeren naar huis reed hij weer goed maar was hij wel moeilijk te starten en uiteindelijk viel hij weer stil.

Het is echt vreemd en ik heb geen idee wat het zou kunne zijn.

Het lijkt wel dat hij stilvalt vanaf de moment dat hij warm staat.

Ik rijd zo een 15min heel goed en dan valt hij gewoon uit, net of ik m'n decormpressie zou indrukken...

Iemand raad?

MVG Tijs

Wordt morge met met de fiets naar school, ksmeer men beentjes al in!

Link naar reactie

Ik ben een vespaleek (niet dé Vespaleek he) dus reageer alleen maar om te zeggen dat je bent doorgekomen.

Mij lijkt het alsof je een bepaalde hoeveelheid benzine hebt die na 15min op is en dat op een of andere manier, met hem een tijdje te laten staan, er opnieuw voldoende is doorgedruppeld om weer een stukje te rijden.

Ergens een probleem in de benzinetoevoer misschien?

Tis maar een gok he!

Link naar reactie

Benzine toevoer kan ik moeilijk geloven, eerder dan de ontsteking zou ik denken.

En de sproeier heb ik volledig uitgeblazen toen ik de carbu had gekuist...

Als het de ontsteking is wat moet ik dan nazien?

MVG Tijs

Link naar reactie

Ik heb namelijk geen batterij dus dit is vrijwel uitgesloten denkik...

Nog een vraagje, kan ik m'n vliegwiel losmaken zonder die speciale sleutel die ik nodig heb?

En hoe moet ik het dan doen met die sleutel?

MVG Tijs

Link naar reactie

OK, dat zou al een stuk helpen!

Had je dan werkelijk volledig hetzelfde probleem?

Ik zal morgen een nieuwe bougie halen, de deze is toch verouderd.

Bestaan er trouwens race-bougies of iets dergelijks?