Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stilvallen Special50, radeloos...


Tijs

Aanbevolen berichten

Elks nen Goeiendag!

Toen ik vrijdagavond terugkeerde van school viel ik stil, al een geluk vlak bij m'n thuis.

Nu had ik zondagavond men carbu nagekeken en gekuist omdat ik de rest van het weekend geen tijd had.

Toen ik vanmorgend naar school reed viel ik weer stil, toen ik savond wou terugkeren naar huis reed hij weer goed maar was hij wel moeilijk te starten en uiteindelijk viel hij weer stil.

Het is echt vreemd en ik heb geen idee wat het zou kunne zijn.

Het lijkt wel dat hij stilvalt vanaf de moment dat hij warm staat.

Ik rijd zo een 15min heel goed en dan valt hij gewoon uit, net of ik m'n decormpressie zou indrukken...

Iemand raad?

MVG Tijs

Wordt morge met met de fiets naar school, ksmeer men beentjes al in!

Link naar reactie

Ik ben een vespaleek (niet dé Vespaleek he) dus reageer alleen maar om te zeggen dat je bent doorgekomen.

Mij lijkt het alsof je een bepaalde hoeveelheid benzine hebt die na 15min op is en dat op een of andere manier, met hem een tijdje te laten staan, er opnieuw voldoende is doorgedruppeld om weer een stukje te rijden.

Ergens een probleem in de benzinetoevoer misschien?

Tis maar een gok he!

Link naar reactie

Benzine toevoer kan ik moeilijk geloven, eerder dan de ontsteking zou ik denken.

En de sproeier heb ik volledig uitgeblazen toen ik de carbu had gekuist...

Als het de ontsteking is wat moet ik dan nazien?

MVG Tijs

Link naar reactie

Ik heb namelijk geen batterij dus dit is vrijwel uitgesloten denkik...

Nog een vraagje, kan ik m'n vliegwiel losmaken zonder die speciale sleutel die ik nodig heb?

En hoe moet ik het dan doen met die sleutel?

MVG Tijs

Link naar reactie

OK, dat zou al een stuk helpen!

Had je dan werkelijk volledig hetzelfde probleem?

Ik zal morgen een nieuwe bougie halen, de deze is toch verouderd.

Bestaan er trouwens race-bougies of iets dergelijks?

En weet er iemand de openingsuren van De Staar (in Kapellen)?

MVG Tijs

Link naar reactie

Elks nen Goeiendag!

Het probleem is opgelost!

Ik heb een andere bougie gestoke en hij draait terug perfect.

Om zeker te zijn dat het aan de bougie lag heb ik nog eens een paar keer gewisseld en zag ik dus dat het puur aan de bougie lag.

Bedankt voor al jullie hulp!

Al was het maar een "dom" mankement!

MVG Tijs

Link naar reactie

Nu reed ik gisteren naar school en viel ik weer stil!

Ik word gewoon gek van die Vespa!

Nu was ik aan het denken of het misschien m'n bobijn kon zijn, omdat die toch op een vrij ondroge plaats zit en ik altijd stilval el de baan nat is...

Als het de bobijn moest zijn wat doe ik dan het best?

MVG Tijs.

Link naar reactie

Tijs

Rijdt je nog steeds rond met de originele bougiekop op je special? Zoja dan kan het wel eens zijn dat daar jouw probleem ligt. Ik had dat vroeger ook met mijn special en altijd met nat weer. Ik heb toen de oude bougiekop vervangen door een nieuwe NGKkop die waterdicht is, probleem was opgelost toen... Hopen voor jouw dat het dit is want dan zijn het niet zo'n zware kosten en dat kan je zelf vervangen.

Link naar reactie

Rustig Tijs, rustig ... Aangezien je vespa voor de rest normaal draait, is het waarschijnlijk slecht een klein euvel. Check misschien even de aansluiting van je kabelboom op de motor. (motor laten draaien en kabel wat heen en weer bewegen). Mogelijk zit hier een slecht contact? Ook de aansluiting van je bougiekop op de bougie kan wat teveel speling hebben (als het zo'n vorkje is) of niet waterdicht zijn (zoals erix zegt), of een slecht contact geven. Check ook even volgend topic:

http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=89296

Link naar reactie

Dit antwoord vond ik in een andere topic:

"sidvespa:

Re: Kasseienwat josse zegd kan kloppen

wat ik weleens heb voor gehad is dat de rubbers waar het bobijn van de ontsteking mee vast (de bevestegings bouten gaan er door) zit verduurd waren waardoor er een kortsluiting ontstond en de ontstekking weg viel

grtz sidvespa."

Ik zal dit binnenkort nakijken, Als dit het nu moest zijn kan ik dan best een volledige nieuwe bobijn kopen?

MVG Tijs

Link naar reactie

beter een volledige dan een halve hé grapje hé

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...