Tijs Geplaatst: 29 januari 2007 Delen Geplaatst: 29 januari 2007 Elks nen Goeiendag! Toen ik vrijdagavond terugkeerde van school viel ik stil, al een geluk vlak bij m'n thuis. Nu had ik zondagavond men carbu nagekeken en gekuist omdat ik de rest van het weekend geen tijd had. Toen ik vanmorgend naar school reed viel ik weer stil, toen ik savond wou terugkeren naar huis reed hij weer goed maar was hij wel moeilijk te starten en uiteindelijk viel hij weer stil. Het is echt vreemd en ik heb geen idee wat het zou kunne zijn. Het lijkt wel dat hij stilvalt vanaf de moment dat hij warm staat. Ik rijd zo een 15min heel goed en dan valt hij gewoon uit, net of ik m'n decormpressie zou indrukken... Iemand raad? MVG Tijs Wordt morge met met de fiets naar school, ksmeer men beentjes al in! Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Niemand die me raad kan geven? MVG Tijs Link naar reactie
TheFox Geplaatst: 30 januari 2007 Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Ik ben een vespaleek (niet dé Vespaleek he) dus reageer alleen maar om te zeggen dat je bent doorgekomen. Mij lijkt het alsof je een bepaalde hoeveelheid benzine hebt die na 15min op is en dat op een of andere manier, met hem een tijdje te laten staan, er opnieuw voldoende is doorgedruppeld om weer een stukje te rijden. Ergens een probleem in de benzinetoevoer misschien? Tis maar een gok he! Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 30 januari 2007 Delen Geplaatst: 30 januari 2007 spoeier uitgeblazen , ontsteking ? Groeten Dries Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 30 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2007 Benzine toevoer kan ik moeilijk geloven, eerder dan de ontsteking zou ik denken. En de sproeier heb ik volledig uitgeblazen toen ik de carbu had gekuist... Als het de ontsteking is wat moet ik dan nazien? MVG Tijs Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 31 januari 2007 Delen Geplaatst: 31 januari 2007 kabeltjes naar batterij ? Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 Ik heb namelijk geen batterij dus dit is vrijwel uitgesloten denkik... Nog een vraagje, kan ik m'n vliegwiel losmaken zonder die speciale sleutel die ik nodig heb? En hoe moet ik het dan doen met die sleutel? MVG Tijs Link naar reactie
PX van de sluze Geplaatst: 31 januari 2007 Delen Geplaatst: 31 januari 2007 tja, dan is het inderdaad uitgesloten en dan is het niet hetzelfde probleem als ik had, courage Link naar reactie
stanman Geplaatst: 31 januari 2007 Delen Geplaatst: 31 januari 2007 steek eerst en vooral een nieuwe bougie ket wel dat je het juiste type neemt, 9/10 zal uw probleem opgelost zijn Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 31 januari 2007 Delen Geplaatst: 31 januari 2007 ik had min of meer hetzelfde probleem, en ik dacht ook da het een bougie probleem was. ik hebbem binne gedaan, omda hij tog zowieso binne moest voor te laten afstellen en dan ebk da ook ineens late fixen. ik hebbem eind deze week terug, en ik zal vrage wat het was, ik zallet u dan zeggen. Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 31 januari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2007 OK, dat zou al een stuk helpen! Had je dan werkelijk volledig hetzelfde probleem? Ik zal morgen een nieuwe bougie halen, de deze is toch verouderd. Bestaan er trouwens race-bougies of iets dergelijks? En weet er iemand de openingsuren van De Staar (in Kapellen)? MVG Tijs Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 1 februari 2007 Delen Geplaatst: 1 februari 2007 Bestaan er trouwens race-bougies of iets dergelijks? Die liggen vaak naast de bougievonkjes en compressiepoeder. Gewoon even vragen. Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 1 februari 2007 Delen Geplaatst: 1 februari 2007 @tijs; ja, ik denk van wel zie maar is bij mijn posts, erges is daar een heel subject over van mij. Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 3 februari 2007 Delen Geplaatst: 3 februari 2007 @ tijs: sorry, ma ge moet nog even wachten op mijn uitleg want mijn wesp is nog altijd niet klaar (stukken zijn niet binnengekomen en er is pas volgende week vrijdag een nieuwe lading...) VESPA, IF YOU CAN HEAR ME! I MISS YOU! Link naar reactie
janmeuleman Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 ik heb nu ook het zelfde probleem maar bij mij lekt hij wel :s ik zit op school en moet vanavond nog thuis geraken heb straks praktijk hopelijk weet iemand rap raad want anders heb ik het wel dik zitten HELP MIJ!! grtz jan Link naar reactie
janmeuleman Geplaatst: 8 februari 2007 Delen Geplaatst: 8 februari 2007 heb mijn fout denk ik gevonden! mijn kabel waar de naft doorvloeit was aan het begin gescheurt heb er nu tijdelijk een spanbandtje rond gedaan en ben zonder problemen naar huis gereden grtz jan Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 9 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2007 Elks nen Goeiendag! Het probleem is opgelost! Ik heb een andere bougie gestoke en hij draait terug perfect. Om zeker te zijn dat het aan de bougie lag heb ik nog eens een paar keer gewisseld en zag ik dus dat het puur aan de bougie lag. Bedankt voor al jullie hulp! Al was het maar een "dom" mankement! MVG Tijs Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 9 februari 2007 Delen Geplaatst: 9 februari 2007 @tijs; ik heb die van mij normaal gezien morgen terug (EEEEEIIIINDELIJK!!!), ben blij dat de jouwe terug draait! Link naar reactie
bobo Geplaatst: 11 februari 2007 Delen Geplaatst: 11 februari 2007 euh, is dat een lichtblauwe special met valbaren ? Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 11 februari 2007 Delen Geplaatst: 11 februari 2007 Als dat tegen mij was; een lichtblauwe V50 zonder valbaren. Waarom? En het is pas voor dinsdag. Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Nu reed ik gisteren naar school en viel ik weer stil! Ik word gewoon gek van die Vespa! Nu was ik aan het denken of het misschien m'n bobijn kon zijn, omdat die toch op een vrij ondroge plaats zit en ik altijd stilval el de baan nat is... Als het de bobijn moest zijn wat doe ik dan het best? MVG Tijs. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Tijs Rijdt je nog steeds rond met de originele bougiekop op je special? Zoja dan kan het wel eens zijn dat daar jouw probleem ligt. Ik had dat vroeger ook met mijn special en altijd met nat weer. Ik heb toen de oude bougiekop vervangen door een nieuwe NGKkop die waterdicht is, probleem was opgelost toen... Hopen voor jouw dat het dit is want dan zijn het niet zo'n zware kosten en dat kan je zelf vervangen. Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Rustig Tijs, rustig ... Aangezien je vespa voor de rest normaal draait, is het waarschijnlijk slecht een klein euvel. Check misschien even de aansluiting van je kabelboom op de motor. (motor laten draaien en kabel wat heen en weer bewegen). Mogelijk zit hier een slecht contact? Ook de aansluiting van je bougiekop op de bougie kan wat teveel speling hebben (als het zo'n vorkje is) of niet waterdicht zijn (zoals erix zegt), of een slecht contact geven. Check ook even volgend topic: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=89296 Link naar reactie
Tijs Geplaatst: 14 februari 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2007 Dit antwoord vond ik in een andere topic: "sidvespa: Re: Kasseienwat josse zegd kan kloppen wat ik weleens heb voor gehad is dat de rubbers waar het bobijn van de ontsteking mee vast (de bevestegings bouten gaan er door) zit verduurd waren waardoor er een kortsluiting ontstond en de ontstekking weg viel grtz sidvespa." Ik zal dit binnenkort nakijken, Als dit het nu moest zijn kan ik dan best een volledige nieuwe bobijn kopen? MVG Tijs Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 14 februari 2007 Delen Geplaatst: 14 februari 2007 beter een volledige dan een halve hé grapje hé Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.