Ga naar inhoud
Vespaforum.be

scheve PK50XL


Simon

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb ongeveer 2 maand geleden een accident gehad met mijn PK50XL, heb een aanrijding kunnen ontwijken door op te trekken maar hierdoor reed ik tegen een boordje aan de rand van een haag.

De foto's zijn te zien op http://www.mijnalbum.nl/Album=7YVVOJLT

Zoals te zien op de foto's is de voorvork krom en het frame ook.

Ik ben met de vespa naar de garage geweest en daar zijden ze dat het me te duur zou uitkomen om hem te laten maken. Geschokt door dit nieuws vertrok ik naar huis zonder om meer informatie te vragen. De garagist zij alleen nog dat hij de voorvork kon rechttrekken.

Nu, mijn vraagjes. Zou het zo duur zijn omdat het zo lang duurt om alles te demonteren en terug te monteren? Of is het rechthalen van het frame gewoon een heel tijdrovend werk?

Heeft iemand een voorstel of idee waar dit zou kunnen gebeuren?

Ook -dit is de moeilijkste vraag lijkt me- is het mogelijk te zeggen door de foto's te zien, en te stellen dat alleen de voorvork en het frame krom zijn, hoeveel dit zou kosten? Met alles nog in elkaar en moest het alleen het frame en de vork zijn die binnengedaan worden.

Alvast bedankt, Simon.

Link naar reactie

Frame wisselen is zo'n uurtje of 16 werk. Dan komt daar nog een vervangframe bij, een andere voorvork en een ander voorspatbord. Als je alles moet laten doen loopt dat behoorlijk in de papieren, meer dan de Vespa waard was vlak voor het accident...

Link naar reactie

Ik betaalde bij De Pauw, enkel om het chassis te rechten op een caliber zo weing dat ik vergeten ben hoeveel het precies was, er hangt iets van 50 € in mijn hoofd.

In alle geval was het een peulschil van wat ik daarna voor het spuitwerk betaalde. Ook bij de spuiter bezorgde ik alleen het volledig gedemonteerde chassis.

Als ge een vork nodig hebt wil ik wel eens kijken in mijn "Vespa magazijn" Dat kost wel een vrije donatie in mijn "Vespa offerblok".

René

Link naar reactie

Ik ben van plan morgen een binnen te springen bij De Pauw om te vragen voor de prijs voor het rechttrekken van het frame en de voorvork.

Anders zou ik wel een donatie willen geven in uw offerblok.

Is het beter een nog rechte te kopen dan een voorvork recht te trekken?

Simon

Link naar reactie

als je van Gent bent wil ik misschien wel komen kijken. Ik heb anders wel een frame en voorvork liggen (de rest ook). Mail eens of kom eens langs op dinsdagavond in "Speakersconer" aan de Heuvelpoort. Op dinsdagavond zitten we daar altijd (Vespaclub Gent)

Peter

Link naar reactie

Zeg Peter, in zijn profiel is duidelijk te lezen dat em van Gent is. Toch handig hé als mensen hun profielke invullen.

P.S. Als ik terug 'on the road' ben kom ik eens zeker eens af op dinsdagavond :-)

Ciao

Link naar reactie

Aangezien ik school loop op de kortrijksesteenweg en mijn vriendin vlakbij het UZ woont, passeer ik Speaker's Corner ongeveer elke dag, had al zo een vermoeden dat er daar een Vespaclub gevestigt was. Leuke beestjes staan daar soms :)

Ik zal proberen morgen na de rugby eens langs te komen.

Simon

Link naar reactie

Ja ik ben junior, welke ploeg speel je? Ik speel wel geen wedstrijden, nog wat trainen daarvoor.

Nieuws, ik kom zonet van bij De Pauw, aangezien mijn gezin niet in het bezit is van een remorque ben ik maar eens gaan vragen zonder mijn vespa. Een prijs konden ze er moeilijk opplakken natuurlijk maar ik vertelde dat het ook niet meer recht stond tenopzichte van het zadel en zo, dat het niet gewoon deuken waren. Maar wist niet of het dichter bij het zadel stond dan normaal. De vriendelijke meneer vertelde me dat het gemaklijk in de 100-200 euro of meer zou kosten.

Ook vertelde hij me dat ik er niet speciaal alle onderdelen af zou moeten halen, alleen de voorvork, het zadel, en het stuur los laten hangen aan de kabels.

Simon

Link naar reactie

Ik ben niet zo een spetterende speler (bank) en ga amper mee naar matchen en heb je dus spijtiggenoeg niet gezien.

Alleszins, ik heb een aanbod gekregen voor een frame en een fourche en ik ga morgen starten met het opkuisen van de werkplaats en plaats maken om eraan te beginnen. Heb nog nooit aan een Vespa gewerkt dus ik hoop veel te leren.

Simon

Link naar reactie

Ik ben daarnet begonnen met de vespa uit elkaar te halen en ik zit nu al vast :)

Onder het zadel zitten er van voor(richting stuur) naar achter: het bakje, de benzinetank, en dan nog iets, wat is dit laatste?

Hoe verwijder ik de benzinetank en het ding dat ik niet ken?

Groten, Simon

Link naar reactie

Heb het er uitgetrokken, was blijkbaar een kabel om in te pluggen, voor het lampje als je nafte bijna op is zeker?

En nu, ik hbe het pinnetje losgetrokken dat het kraantje met de tank verbind. Nu is de tank alleen nog maar verbonden via een slang, die mag toch los aand e kant van de tank? Ik had al een potje klaarstaan voor de benzine op te vangen die in de slang zit, maar ik krijg de slang niet gemaklijk van de tank. Mag de slang ervan en hoe lukt dat makkelijk?

Moest degene die antwoord op mijn vragen nog tips hebben voor het volgende onderdeel eruit te krijgen, zeg maar aub.

Dank bij voorbaat, Simon

Link naar reactie

kraantje dicht zetten en de darm losmaken van de carbu. dan tank eruit halen , volgend de gas kabel los doen van de carbu. en dan de carbu zelf los doen die zit vast met 1 vijs deze vijs zit op de plaats waar de buis van de carbu in et frame gaat. je zal wel zien ze steekt naar boven. dus los zetten en dan de carbu naar voor schuiven kan zijn dat het gaat spannen...

veel geluk

Link naar reactie

De carbu is eruit, bedankt voor de info :)

Ik krijg mn achterlicht er niet af en weet niet goed hoe de motor er af te halen, uitlaat zit er ook nog op. Op smallframes staat er zoiets dat ik eerst de silencer enz eraf zou halen maar geen idee wat dat allemaal is en op de foto's tonen ze een ET3. Kan iemand even zegge hoe ik die motor eruit krijg aub? En ik dacht ook iets te leren van olie te laten uitlopen maar geen idee waar.

Bedankt, Simon

Link naar reactie

@ sambersand : en tevens de laaste rugbypost : tis idd een zalig sport ... tot je alle 2 je kruisbanden scheurt ;) Ma binnen enkele maanden vielgen we er terug in !!!

@ Simon : Ik wil je steeds komen helpen hoor ( misschien in ruil voor de taktiek van gent en de line out codes ... nee seruis als je hulp nodig hebt : voeg me dan maar toe op mona_driesa@hotmail.com geld ook voor andere mensen uit de streek ;) heb een zee van tijd ;D

Groeten dries

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...