Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VS 1- restauratie/ deel 2


nero

Aanbevolen berichten

Hier een paar foto's van de gs voor de restauratie. De motor is reeds volledig gereviseerd, maar hier zal ik een serieuze kluif aan hebben (denkt de hond ook). Het chasis is in zeer goede staat maar is zo'n twintig jaar geleden gedemonteerd geweest. Alle stukken zijn nog aanwezig maar sommige in bedenkelijke staat. Ik zal wel weten waarmee de donkere winteravonden door te komen...

Ik weet dat dit bijna onmogelijk is maar moest er iemand een rechterhendel van een VS1 te koop hebben, mag hij mij altijd contacteren. Groetjes, nero.

dscn8727oi1.th.jpg

dscn8730wq9.th.jpg

dscn8732zh7.th.jpg

dscn8738ri9.th.jpg

dscn8736yz7.th.jpg

dscn8731uj2.th.jpg

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

@schelmke: dat is uw achterrekje niet, dit is uw achterrekje dat zo geroest was dat ik het zwart moest verven.

vespags015ug3.jpg

Het rekje op het filmke is een origineel vs1t-achterrekje, dat jij dat verschil nog niet ziet!

@fastpx: Tholen kan geen probleem zijn, alleen niet dit jaar. Trouwens, ik moet mij eerst nog een nieuwe diamantschijf aanschaffen voor het grove werk. Alhoewel, ik zie dat mijn gerief daar al rondloopt:

vespags004ny5.jpg

Groetjes, pieter.

Link naar reactie

hela pieterloridon...dat is wel degelijk een origineel GS-rekje met een gebogen bovenkant...

het tweede zwarte kan ik niet écht zien wegens zijdelinks onduidelijke foto

ps...morgen ga ik naar ninove

Link naar reactie
waaauw draait mooi éh :D

wanneer zou het passen om om die gs stukjes te komen ? ik krijg terug zin er in te vliegen alsek uwen wesp zo zie..

mvg Pieter-Jan

Normaal ben ik heel de week thuis, tenzij het rotweer wordt. Best eerst eens bellen. groetjes, pieter.

Link naar reactie

K'weet dat dit off topic is. Maar de derde foto is een echte kijkfoto. Hoe langer je ernaar kijkt hoe meer je ontdekt. Hoe meer dingen je ziet, hoe meer vragen er ontstaan. Misschien als zodanig niet eens zo bedoeld, maar dit is een mooi plaatje !

By the way, de vloer is inderdaad zeer mooi. Hier heeft een ware kunstenaar waarschijnlijk lang voor moeten zweten.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Blij te zien dat Nero iets heeft met oude zadels in verregaande staat van ontbinding. Ofwel, alles heeft een eindige levensduur behalve een zadel éh Nero. Het onderstel van een oud zadel is een lust om naar te kijken: veertjes en nog eens veertjes die rekoefeningen uitvoeren aan een kunstig gevormde brug die op haar beurt zachtjes mag deinen op gezellige spiralen. Om de brug niet op de loop te laten gaan zit zij vanaf haar geboorte scharnierend verbonden met twee stalen lijntjes aan het welgevormde achterframe. Eigenlijk is zo'n zadelonderstel te mooi om aan te kleden. Ik heb zoiets dan ook al op een vespa zien staan in haar nakie. De berijd(st)er dient daarintegen wél goed gekleed te gaan. Denk alleen maar aan de gretigheid waarmee de veertjes zullen happen naar de berijd(st)er haar/zijn onderstel.

ps, schitterend werk Nero. Echter één opmerking, de haakjes van de achterste veren zitten op de foto verkeerd, ze horen naar onderen te wijzen. Zoniet dan beschadigen ze de bekleding op de lange duur.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie

Het verwonderde mij ook dat de haakjes naar boven zaten voor de demontage. Ik heb maar teug geplaatst zoals ze voordien zaten. De stevige mousse die tussen de buitenbekleding en veren zit zal er hopelijk voor zorgen dat ze niet wordt beschadigd.

Het verschil tussen dit zadel en dat van een vnb is dat een vs1-zadel ten eerste kwalitatief een "ietsje" beter is en ten tweede onvindbaar. Een nieuw gemaakt vnb-zadel kost compleet een 60 tot 80€. Als je weet dat een overtrek snel meer kost (en dan mag je nog niet met kleurtjes werken) is de keuze bij mij snel gemaakt. Wat niet wegneemt dat ik respect toon voor iemand die zijn origineel zadel tot in de puntjes wil (laten) récontstrueren en daar veel geld voor over heeft. Groetjes, nero.

Link naar reactie

@ nero : veel succes toegewenst, wat heb je daar weer n mooi project ! - waar blijf je ze toch vinden ? soit, vergeet de naftbak deze keer niet te ontroesten, zodat je nu ns die rit van Ninove volledig kan rijden he ;-)... heb trouwens nog leuke fotos van je SS... mail ze je ns door

Link naar reactie

@TEDDY: een kleine tip: ga ze niet te ver van huis zoeken! De naftbak van mijn ss alsook die van de vs1 zijn reeds ontroest en behandeld. Het probleem in Ninove was trouwens geen roestprobleem maar een defecte bougiekop die er op de hobbelige wegen soms van de bougie sprong, heb ik nadien ondervonden.

Wacht vol ongeduld op de foto's, bedankt. Groetjes, nero.

Link naar reactie

mooie foto's ik zal er ook wat nemen van mijn gs en dan kunnen jullie ook een beetje het restauratieproject volgen

alleen nog die motor vinden hé deju

ps we hebben dezelfde hond

Link naar reactie

@bolderik: heb je goede raad toch maar opgevolgd. Alle achterste veren zijn omgekeerd, bedankt.

Hier nog een paar foto's van het gemonteerde zadel:

gs%20150%20vs1T%20002.JPG?imgmax=640

gs%20150%20vs1T%20003b.jpg?imgmax=512

@frederic: als jij een paar foto's post zal ik eens zien wat ik kan doen ivm je motor. Misschien heb ik nog een paar vs1-motors liggen op zolder(lol).

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...