Ga naar inhoud
Vespaforum.be

achterlicht werkt niet maar al de rest wel


daisy

Aanbevolen berichten

mijn achterlicht werkt plots niet meer, gloeit enkel nog heel zachtjes. Voorlicht, remlicht geen probleem. Als ik er zo eens naar kijk, lijkt het eigenlijk logisch dat het niet werkt aangezien er slechts aan 1 kant van het houdertje (buislampje) een draad zit en ik dus niet inzie hoe ik dan een gesloten circuit kan hebben. Maar dit was ervoor toen het nog wel werkte ook al zo dus er moet iets zijn dat ik mis.

Het lampje is niet kapot, een nieuw lampje steken helpt ook niet.

Iemand suggesties waar ik naar moet kijken ? Als er iets mis is met de bedrading zou je toch verwachten dat de rest ook niet werkt ?

Link naar reactie

het is normaal dat er maar 1 draad aan zit hij krijgt een gesloten circuit via de massa en dit kan via een bout zijn die het achterlicht vasplaatst op het frame

normaal bij een gerest vespa kan er hier wel eens een probleem zijn als hij slechte massa maakt omdat de verf niet geleid maar als je rem licht wel werkt licht volgens mij je probleem niet hier (massa )

grtz sidvespa

Link naar reactie

Beste Margot,

In de veronderstelling dat het achterlicht ondertussen brandt, antwoord ik op de vraag aangaande de isolatie van een draad.

Als de isolatie gesmolten is duidt dit op een oververhitting door kortsluiting die er was?

Liefst opnieuw isoleren met krimpkous of isolatieband

Link naar reactie

kan er anders al iemand helpen met te zeggen hoe ik kan kijken of er iets mis is in het schakelaarblokje. Ik kan het omhulsel eraf trekken maar daar ben ik niks mee. Moet ge dat plastiek met die schakelaars op er gewoon uittrekken ? Want dat geeft niet echt mee en ik wil het niet kapot doen.

Link naar reactie

Margootje toch!

Een Baja?! Dit is hier wel het levensechte Italiaans Vespa-forum.

De echte Italiaanse Vespisten uit Antwerpen hebben momenteel geen tijd, ze rennen met een spuit rond om het hele forum te ontsmetten.

Antwerpen is wat ver van Oostende, anders kwam ik even de spanning meten die over het lampje staat.

Toch komiek dat maar één draadje aan de socket aangesloten is. Op een Italiaanse Vespa’s zijn altijd twee draden, waarvan de zwarte massa is.

Margot meten is weten. Zelf op een Baja!

Succes René

Link naar reactie

dankjulliewel voor de wijze raad

kzal dat eerste maar negeren zeker, als mijn bajaj te min is kunt ge nog altijd gewoon niet reageren op mijn noodkreet

Bon, meten is weten dus ik heb gemeten en de spanning is blijkbaar zonder gas te geven 1V en met gas te geven tegen de 6V, wat nogal bizar is aangezien de 6V lampjes die erin zaten zijn gesprongen, vervolgens de 12V lampjes die ik erin stak ook en het daarna prima werkte met een 24V lampje, tot het opeens niet meer werkte en ik hier ben komen jammeren. Dus 24V lampje doet niks, 12V lampje draadje gloeit heel zachtjes en ik meet max 6V.

Moraal van het verhaal = toch maar terug 6V lampjes erin ?

Zo ja, weet er dan iemand waar ik die kan vinden in Antwerpen, want heb er al zonder succes naar gezocht

groets

Margo

Link naar reactie

Moet te vinden zijn in elke brommer- of motowinkel (ga me hier niet populair maken) want de honda camino, px-en en daxen (allemaal geschreven zonder hoofdletter) rijden ook met 6v installaties.Desnoods zijn de lampjes wel te vinden bij iemand die klassieke Volkswagens (wel met hoofletter)verdeeld.

Link naar reactie

buislampjes heb ik nog liggen...

Link naar reactie

Heb gebeld, ze waren binnengekomen, ben ze gaan halen en het werkt ! Het brand wel maar zachtjes, veel zachter dan ervoor met die 24 volt.

Bedankt voor alle raad, al snap ik nog altijd niet hoe het kan, als ik wat meer tijd heb ga ik dat toch eens verder uitpluizen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...