OpiSlak61 Geplaatst: 6 mei Delen Geplaatst: 6 mei (aangepast) Dag gelijkgezinden, Ik heb een VGLA1 uit 1961, maar toen ik ze kocht, was er niks van papieren, noch documentatie bij. Ik ben destijds naar de politie gestapt en kreeg bevestiging dat het Chassisnummer niet geseind stond. Oef, geruststelling. Voertuig is intussen al enkele jaren correct ingeschreven en verzekerd en ik rij ermee. Graag wil ik deze wesp nu restaureren in originele staat. De meeste liefhebbers adviseren me om ze gewoon rijvaardig te maken, maar voor mij is de originele staat ook belangrijk. Dus zo veel mogelijk moet voor mijn part origineel zijn. Kan iemand helpen met een beetje van alles: - Chassisnummer VGLA1T*034598 - Zijn hier nog mensen die een VGLA1 hebben en purist zijn zoals ik? - Is deze wesp geproduceerd door MISA of niet? - Ik vermoed dat de originele grondverf Nocciola MaxMeyer 3000M was en de lakkleur kleur Blu Azzuro MaxMeyer 890 is, kan iemand dat bevestigen of weerleggen? - Kan iemand mij aan een kopie helpen van de originele gebruikershandleiding en technische documentatie aub. - Op scooterhelp.com vind ik heel wat informatie, maar niet van de VGLA1. Is dat dan zo'n zeldzaam machientje? Hartelijk dank bij voorbaat voor alle reacties, zeer gewaardeerd. Patrick.      6 mei aangepast door OpiSlak61 Link naar reactie
Michel_V Geplaatst: 6 mei Delen Geplaatst: 6 mei Best even wat foto’s plaatsen.  Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 mei Delen Geplaatst: 6 mei (aangepast) VGLA is zowel bij MISA in Jette (B) als bij GmbH Augsburg (D) geassembleerd. Het verschil tussen beiden is idd soms snel af te leiden uit een zadellogo of een achterlicht type. Fotootjes dus volgaarne 🙂  6 mei aangepast door Frederik9111 Link naar reactie
OpiSlak61 Geplaatst: 6 mei Auteur Delen Geplaatst: 6 mei Dank voor de tip. Hier gelijk wat foto's, zo zie je waarover het gaat en dat er inderdaad nog veeeeel werk aan is... 3 Link naar reactie
Michel_V Geplaatst: 6 mei Delen Geplaatst: 6 mei Kan ook Italiaanse export naar Scandinavië zijn. Op het beenschild staat er normaal vespa. Kijk eens of je daar kleine gaatjes ziet van klinknagels. misschien wat verf weghalen. Als er geen gaatjes zijn… Misa. (Kleeflogo). Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 mei Delen Geplaatst: 6 mei Dat chassis lijkt me in vrij goeie staat te zijn. Jammer van de 80ies metallic lak. Mogelijk krijg je die er weer af met een goeie paint stripper of aceton? De onderliggende lak van die generatie is vrij robuust.  Link naar reactie
Hervé Geplaatst: 7 mei Delen Geplaatst: 7 mei Ik heb een VGLA1T en bij mij zit er geen batterij in. Zoek ook de handleiding. Grt. 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 7 mei Delen Geplaatst: 7 mei (aangepast) Ik heb een paar jaar geleden van dit: ... via dit ... en dat: ... en dit: ... dit gemaakt (met inbegrip van een licht "verbeterde" motor ): 7 mei aangepast door Frederik9111 3 Link naar reactie
OpiSlak61 Geplaatst: 8 mei Auteur Delen Geplaatst: 8 mei Mijn VGLA1T heeft geen gaatjes in het beenschild. Dus... MISA? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen