Hendrik 1 Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart Ben nieuw op dit forum en zou jullie hulp kunnen gebruiken. Ben in het bezit van een Vespa vgla 1t uit 1959. Zonder accu. Ik heb problemen met de electra, wil maar niet lukken. Iemand die exact weet van de schakelaar en bedradingsschema. Ik overweeg om over te stappen naar 12 volt en heb daar ook info over nodig. Ervaringen ,wat moet ik hebben en waar te koop. Ik hoor het graag. Vr gr Hendrik. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart (aangepast) Hoi Hendrik, Welkom op het forum, welke problemen heb je precies met de Electra? Zelf zet ik alles over op 12v, wat beter rijdt en betrouwbaarder is, de sets van Pinasco zijn goed en compleet. Meestal heb je dan alleen nog een andere remschakelaar nodig (van open naar shutter) en een schakelaar aan je stuur is niet altijd noodzakelijk. https://www.10pollici.com/en/homepage/classic-vespa/engine/ignitions-and-flywheels/pinasco/flytech-pinasco-ignition-vespa-vnb-vbb-sprint-gt-gl-17-kg-1-6.2.1.128.gp.784.uw https://www.sip-scootershop.com/en/product/ignition-pinasco-flytech_25356833 Bijgevoegd een schema voor de VGLA, Ik woon in de buurt van Utrecht dus je mag altijd eens langskomen met de Vespa. Groet, Koen VBB1_VGLA1_VGLB1.pdf 6 maart aangepast door koeno83 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart (aangepast) Die 10Pollici link bevat een raar fotootje. Vermoedelijk nog de stokoude statische 6V-variant. De laatste jaren plaats ik standaard: - Pinasco Flytech - BGM 12v Conversion wiring loom (oranje en blauwe draad zijn overbodig icm Flytech) - Een NOC remcontact (de bij Flytech geleverde zijn sh*te) Easy peasy, gewoon de handleidingen volgen. Een stroboscoop en gradenboog zijn noodzakelijke tools. 6 maart aangepast door Frederik9111 1 Link naar reactie
Hendrik 1 Geplaatst: 6 maart Auteur Delen Geplaatst: 6 maart Besta Koen, Bedankt voor je reactie . Wat de electra betreft heb ik een grondplaat met drie spoelen, een kabelboom en een schakelaar. Ik denk dat er iets niet klopt met het geheel, bv de kabelboom heeft niet de juiste kleuren en aantal draden. Daar heb ik zowiezo hulp bij nodig. Bij ombouw naar 12 volt heb je toch ook een schakelaar op het stuur nodig voor de verlichting? Ik ben een pensionado en redelijk technies. Ik woon in Zeist. Hoor nog graag van je. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 6 maart Delen Geplaatst: 6 maart Hoi Hendrik, Ik woon ook in zeist, ik wel wel een keer langskomen om er samen naar te kijken. ik stuur je een privebericht met mijn nummer. Groet, Koen 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen