Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koelvin slaat niet aan?


Ferretje

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Wanneer mijn Vespa stationer draait blijft de temperatuur meter precies op de helft staan op mijn cockpit.Merk ook dat hij niet op loopt maar de motor word wel warmer.Ik verwacht dus dat mijn radiateurvin aan gaat slaan maar tevergeefs.Dus is het de temperatuur sensor?Waarom blijft hij op het cockpit precies op de helft staan?Na een minuut of 10 heb ik de motor uitgezet.

Heb de Vin wel getest met een accu is in orde en draait gewoon

Link naar reactie

Is het koel systeem goed ontlucht? De ontluchting zit op het thermostaathuis en is heel fragiel dus voorzichtig vastdraaien na ontluchten.

Het systeem is gevoelig voor lucht dus eerst hier zeker van zijn.

Daarna inderdaad richting de temperatuursensor denken. De sensor op de 250 is gecombineerd, dus 1 sensor voor zowel de temperatuur en meter op je dashboard. Geeft deze te lage waardes dan klopt het wat je afleest op je dashboard en slaat de fan dus ook niet aan.

Als de meter halverwege staat is dat voor een 250 trouwens normaal.

Dit is een fijn schema, net wat overzichtelijker dan het origineel:

https://members.modernvespa.net/mrt6644/uploads/gts250_electrical_diagram_793_19278.pdf

 

  • Like 1
Link naar reactie

Het is een klein nippeltje, plaats er een klein slangetje op en vang het residue op in een bakje.

Kijk eerst voor je de motor start of er bellen uitkomen, daarna kan je met gezond verstand en een draaiende motor nog even kijken of er luchtbellen in het thermostaathuis zitten. 

  • Like 1
Link naar reactie

Bij het ontluchten was er geen luchtbelletje te signaleren.Motor aan en geen lucht wat ontsnaptJe zegt dat het ook normaal is wanneer de temperatuur op de helft staat voor de 250.

Vraagje; Wanneer je hem start en de motor stationer laat lopen hoe lang mag het dan maximaal duren voordat de koelvin aanslaat.

 

Link naar reactie

Ik heb hem wel zeker 10 min aan staan en de slangen en radiateuren worden zo warm dat ik mijn hand er niet op kan houden.En de koelvin slaat helaas niet aan.Ik denk dat ik een nieuw temperatuur censor ga bestellen.

Word vervolgd😁

Link naar reactie

Dan is dat idd het beste om te doen, je moet na verloop van tijd echt wel wat beweging zien op de temperatuur meter op het dashboard.

De slangen en radiateur worden heet dus het is logisch dat je hand niet kan gebruiken. De 250 fan staat ingesteld op 100 graden Celsius en bij de 300 is dit 95 graden Celsius. Weet niet of je een digitale temperatuurmeter hebt maar misschien kan je dat nogmaals controleren.
 

Ik begrijp je gevoel, het wordt oncomfortabel warm.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...