Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ferretje

Leden
  • Items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 125cc Super 1966
    Vespa Acma 1954
    Vespa 250 GTS 2008
    Kymco Grand Dink 250cc

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Den Haag
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

300 profielweergaven

Ferretje's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • One Year In
  • Collaborator
  • First Post
  • Conversation Starter
  • Dedicated Zeldzaam

Recente badges

4

Reputatie

  1. Vandaag weer een poging gedaan om de de originale ventilator aan de rechterkant te installeren maar de kap komt er toch echt tegenaan. Ik weet niet hoe het zit met de gts300 waarschijnlijk heeft die daar toch meer ruimte. Of een iets dunner ventilatortje scoren en die er op zetten of gewoon maar zo laten.😁
  2. Hoi Mark, Ik heb ook een enkel laags Malossi en theoretisch laat hij meer lucht door misschien dat hij ook iets meer geluid maakt. Maar van echt verschil in het rijden tov een originale is niet te merken.
  3. Top! Heb mijn 2e fan al binnen😁 Badankt weer👍😁👍
  4. 😁👍Maar de vraag was hoe ga je die inbouwen😂
  5. Beste leden, Ik snap waarom we maar 1 koelfan hebben omdat het simpelweg niet nodig is. Misschien bij hele warme dagen en rijden in een file slaat de koelfan misschien een keer aan. Maar toch voor het idee en gewoon toch leuk. Stel je wilt een 2e koelfan plaatsen hoe zou je dat het beste kunnen aanpakken. Iemand een idee!!
  6. Mbv de goede raad van Pilaf het volgende; De ABS was werkzaam maar vanwege het niet meer leveren vanuit de leverancier mbt mijn lekkage’s op de kabels heb ik toch maar besloten om de ABS Modulator inclusief de remdruk verdelers en alle slangen etc te verwijderen. Opstakel was de remslang bij mijn voorrem maar die priegel je erdoorheen. We houden een grote connector over die in de modulator zat. Daar loopt dus ook de remstop licht naartoe. He gaat nu drie draden bij elkaar connecten je hebt dat de twee draden die van ieder hendel lopen. Deze heb ik samen verbonden met de remlicht draad. Zo zou het moeten werken. Ik heb de non abs remleidingen besteld nieuwe banjo bouten met ringetjes. Pilaf merkte op dat de remschakelaars ook een andere serienummer hebben dus die ook erbij besteld. De draden die naar mijn schakelaar’s lopen hebben alleen massa op rood. De andere draad krijgt pas massa wanneer je je hendel inknijpt. En dit laatste was even een probleem omdat mijn remstop licht bleef branden. Dit probleem werd veroorzaakt doordat ik niet de remschakelaar er echt helemaal in had gedraaid.? Waarschijnlijk zat er vuil of wat ook en omdat ze van plastic zijn ben je niet geneigd om er een tangetje bij te pakken. Dus nu gaan we netjes alles inbinden met krimkousjes enz.. Leuke ervaring👍😁👍
  7. Ik heb mijn rempotjes geopend en zie dat mijn achterrem potje geen remvloeistof heeft.Voorrem potje stond iets onder het midden gevuld.Heb hem bijgevult met remolie en ben eens gaan pompen met mijn hendel en merkte al snel dat de olie uit het midden onderaan van het olieslangetje kwam, wat doorgelinkt zit aan mijn voorrempotje. Voorrempotje stond niet droog maar wel het doorgelinke olie slangetje wat naar mijn achterrem potje loopt die stond niet onddr de olie daar was hij niet toe aan bijgevuld.Daarmee staan ze dus mee in combinatie dus is deze volgens mijn bevinding lek?Ook viel mij op dat na meerdere keren pompen de remolie uit het midden van achter remleiding liep.Er lag een plasje olie al druppelend onder de motor.Mijn DOT4 is op die heb ik nu wel in grote hoeveelheid nodig.Omdat ik verder onderzoek ben gaan doen en is het reinigen van het filtertje van de ABS het verschonen van de olie aan de gang met de vele ontluchtings nippels die ik opmerk.Daarbij het ontluchten van mijn remklauwen en dit alles moet goed gaan en dan is het nog de vraag of mijn ABS pomp goed is en functioneerd. Want rechts is de ABS en links is de rem die 1 derde achter remt en 2 derde voor remt.Funcioneert de ABS pomp niet naar behoren kan dat 1200,- euro nieuw kosten als vervanging. De dealer verkoopt deze niet meer al heeft hij hem zou ik dat toch nooit er aan uit geven. Wat info gedaan maar wat feitelijk meerdere ABS bezitters doen is de boel omgooien naar gewone normale remmen zonder ABS.Hahaha heerlijk is dit toch met recht lekker knutselen aan een Vespa maar we gaan gestaag door😁👍
  8. Goedemorgen, Wederom weer bedankt voor je reactie Pilaf😇 Het filter voor de koeling was inderdaad ook erg vuil.Zou dus misschien in combinatie met lange afstanden en vlot gereden te hebben de blauwe kleur verklaren.En was ik niet echt van plan om de vario te veranderen ook omdat er niets kwa tuning cilinder is gedaan.Laat hem ook standard.Het fijn tunen met rolletjes zou je dan beter in combinatie met de trek en druk veren kunnen doen.Zou je meer vermogen hebben zoals een BigBore kan je leuk spelen met het snellere optrekken en gelijk ook harder kunnen rijden.Andere nokkenas grotere kleppen etc etc.💰💰?Maar ook alleen met een grotere cilinder en carburateur kom je er ook niet zouden maar enkele pk’s erbij komen.Het hele pakket van wat ik hier aangeef zet zoden aan de dijk.De snaar heb ik wel gehoord het klappert wat bij het gas loslaten hoor je hem.De snaren krimpen en zou je deze moeten meten in breedte.Weet wel dat de Malossi snaar wat breder is als normaal is dat misschien een nog betere optie dan de standard snaar.Verder heb een onderhouds pakket besteld gelijk met de temperatuur sensor nieuwe klep bouten.Waarvan er 2 in de behuizing zijn blijven zitten.Odmet er geen onderhoud en de deksel er heel lang niet af is geweest en de bouten niet allemaal een kleine puntje kopervet hebben mee gekregen zijn deze bouten afgebroken.Ben de carter warm gaan maken wd40 en een uur later braken ze af.😵‍💫1 bout heb ik perfect uitgeboord nieuwe tap en 100% weer hersteld.De andere zit tegen het vuldop kapje aan.Even wachten totdat de spulletjes binnen zijn en na het schoonmaken van het koppelinghuis ik daarna olie eruit en kapje los.Dan ook netjes dit schroefgat weer herstellen.Vind het altijd verloren uren werken aan de afgebroken bouten😕Wat jouw vario betreft geloof ik ook dat standard altijd het beste is.We vergeten vaker dat bij het ontwikkelen van deze machines hier techneuten en ontwikkelaars jaren over doen om via hun berekeningen dit te produceren.En wij hobbyisten denken dat we dit moeten veranderen door dit na te bootsen😂😂Dan denk ik dat je gewoon terug moet gaan naar de originale want 5k op de teller en slechter lopen zegt genoeg. Nu ga ik weer verder om te kijken naar de remmen met in combinatie met de ABS.Ben de gelukkige eigenaar van een ABS Vespa systeem wat vaker niet goed funcioneert.Want we hebben een soppige achterrem en een mindere voorrem dit gaat hoogstwaarschijnlijk weer een nieuw Topic worden ben ik bang van😜
  9. En wederom veel dank voor je snelle reactie!! Weer wat geleerd mbt de as.Had wel een vermoeden ervan maar beter even hier neerleggen.Ik bespeur geen vettigheid zowel achter de vario of bij de koppeling en as.Nogmaals.De motor heeft ook nog maar 10k gelopen dus is de koppeling nog in orde. Wel was de koppelings wiel wat blauwig gekleurd duid dit dan op te heet geworden mbt lange afstanden gereden? ik had hem al gecontroleerd op speling van het wiel zit geen speling op.Dus dat ziet er gelukkig goed uit.Maar ontzettend vuil.De vario heeft wel aan de buitenste rand een slijtage inkeping denk je een nieuwe snelle vario er in steken.Ik lees ook dat dan het verschil met een 300gts echt minimaal is.Weer een hoop vragen gevuurd op het forum.Wel ben ik zoals get heet een forumvuller😂😂😂 ThX gr Fer
  10. Even een opmerking dat ik erg blij ben met het forum.Ik ga los met vragen hoor!Heb mij vario/koppeling eens bekeken en merkte tot mijn verbazing dat mijn vertandingas waar mijn koppeling op zit veel speling heeft.De speling is wanneer je aan de as trekt zeker 1cm.En ook op en neer heeft hij speling.De as valt in het deksel in een lagertje dus zou deze zogenaamde speling worden opgevangen.Het viel mij op dus leg ik het even hier neer.
  11. Ik heb hem wel zeker 10 min aan staan en de slangen en radiateuren worden zo warm dat ik mijn hand er niet op kan houden.En de koelvin slaat helaas niet aan.Ik denk dat ik een nieuw temperatuur censor ga bestellen. Word vervolgd😁
  12. Bij het ontluchten was er geen luchtbelletje te signaleren.Motor aan en geen lucht wat ontsnaptJe zegt dat het ook normaal is wanneer de temperatuur op de helft staat voor de 250. Vraagje; Wanneer je hem start en de motor stationer laat lopen hoe lang mag het dan maximaal duren voordat de koelvin aanslaat.
  13. Bedankt voor je reactie, Heb ze even gemeten en er staat spanning op.👍 Dan zit alles goed.
  14. Goed uitgelegd bedankt ga ik dat even doen😇👍
×
×
  • Nieuwe aanmaken...