Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Small or wide frame kiezen voor woon werk?


Tim Migom

Aanbevolen berichten

Hi all,

Ik heb hulp nodig om een aankoop te doen, hopelijk kan ik hier wat ervaringen van mensen lezen.

Voor woon werk zoek ik een Vespa die me bijna dagelijks naar Brussel kan brengen. Meise Bussel centrum 21km. Deel vlot rijden misschien deeltje autostrade maar is echt optioneel. 
 

Ik ben geen ervaren 2 scooter/moto rijder en de testrit met de Gts kwam wat imposant over. De small body voelde veel aangenamer maar heb ik enkel op de parking gereden. 

Mijn vraag: 

Small body, love it maar ik zou voor een 125cc gaan en is deze wel bestand (remmen bvb) tegen hogere snelheden en veilig stil komen?

Wide body, wat onzeker of dit in het Brusselse verkeer voldoende wendbaar is. Of is dit gewenning? 

Benieuwd naar jullie ervaringen! 
 

Ps: ik kijk ook wat naar de herverkoopwaarde, vermoedelijk zal hij na 2jaar wel vervangen worden. Dus dit telt ook (wat) mee. 

Pss: ik heb snel eentje nodig dus kan geen weken testritten meer maken. 

Thanks! 


 

 

Link naar reactie

ik zou voor een GTS gaan, lijkt me makkelijker door te verkopen later. 125 of meer hangt vooral af van je rijbewijs. 

kanttekening : de termen "small" - "large" - "wide"-frame worden eigenlijk gebruikt voor de aanduiding van de oude types Vespa's. Je moet hier maar eens de zoekfunctie gebruiken. 

Link naar reactie
2 uren geleden, josse zei:

kanttekening : de termen "small" - "large" - "wide"-frame worden eigenlijk gebruikt voor de aanduiding van de oude types Vespa's. Je moet hier maar eens de zoekfunctie gebruiken. 

Josse, ik heb deze termen ook eens losgelaten in de zoekfunctie maar het is mij niet duidelijk wat het verschil is tussen beiden. Dat het een aanduiding is voor oudere types Vespa’s zo het was ik al. Slaat dat wide frame op de breedte van het beenschild misschien? 
ik ben echt onwetend in verband hiermee en vraag het me al een jaar af. 
mvg Arno 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...