Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opwarming motor Vespa 300 gts


Kirsten.

Aanbevolen berichten

Na lang  weggeweest hier op het forum: BACK IN TOWN. Een vraagje, zelfs als is dit mijn 3de GTS: 125. 300 supersport en nu 300ie 2de hands aangekocht. Ik ben deze week vanuit Dendermonde naar Brussel gereden met passagier. Maar we zijn beiden echt niet van de zwaarste. Na een 12tal km autostrade en wat rondgereden in de stad, met laat ons zeggen een eerder sportieve rijstijl :) , sloeg de ventilator al aan. Dit heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. De Vespa is van 2012 en heeft nu 10.000km. Vorige eigenaar heeft deze perfect onderhouden en de scooter heeft net onderhoud gehad van 10.000 km. Iemand hier enige ervaring mee en zou ik me zorgen moeten maken.

Aan diegene hier op het forum van Vespa club Gent ( ja toen nog) de groetjes

Kirsten

Link naar reactie

De koelfan van de GTS slaat inderdaad weinig aan in ons klimaat. Lang stil staan in stationair toerental is vaak wel een reden om aan te slaan. Hou dit toch even in de gaten of dit vaker gebeurt en wanneer het gebeurt.

Kijk ondertussen even naar het koelwater reservoir of deze gevuld en op niveau is.

Ontlucht het systeem bij het thermostaathuis (https://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/GTS300 Super/GTS300 Super Workshop Manual.pdf). Beschrijving staat op p. 252.

Draai het ventiel er weer handvast in want de draad is snel beschadigd. Je kan een slangetje gebruiken om schoon te werken maar met een doekje het koelvloeistof opvangen gaat ook, je komt er snel genoeg achter of er bellen lucht inzetten.

 

  • Like 2
Link naar reactie
5 uren geleden, Kirsten. zei:

              Na lang  weggeweest hier op het forum... Iemand hier enige ervaring mee en zou ik me zorgen moeten maken.

 

Welkom terug Kirsten... zorgen zou ik mij nu echt niet beginnen maken...heb zelf een Vespa 300 GTS van 2010...af en toe slaat de ventilator eens aan.

Vooral als het heel warm weer is, bij lange ritten in de stad ( waar je geregeld moet aanschuiven, stoppen en terug optrekken ) 

Maar als je daarna terug op de "grote wegen" goed kan doorrijden...slaat de "schroef" niet meer aan.  

 

vespa sposa 6663325.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
20 uren geleden, Pilaf zei:

De koelfan van de GTS slaat inderdaad weinig aan in ons klimaat. Lang stil staan in stationair toerental is vaak wel een reden om aan te slaan. Hou dit toch even in de gaten of dit vaker gebeurt en wanneer het gebeurt.

Kijk ondertussen even naar het koelwater reservoir of deze gevuld en op niveau is.

Ontlucht het systeem bij het thermostaathuis (https://manuals.wotmeworry.org.uk/Vespa/GTS300 Super/GTS300 Super Workshop Manual.pdf). Beschrijving staat op p. 252.

Draai het ventiel er weer handvast in want de draad is snel beschadigd. Je kan een slangetje gebruiken om schoon te werken maar met een doekje het koelvloeistof opvangen gaat ook, je komt er snel genoeg achter of er bellen lucht inzetten.

 

Dank je voor je reactie. Heb het eens bekeken op you tube en ga mij daar niet echt aan wagen en toch gewoon eens naar Vespa dealer gaan als het probleem zich blijft voordoen. Koelvloeistofpeil is allesinds ok. Groetjes

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...