Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Brandstof mengeling


Arnovt

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw op dit forum dus excuses indien ik de zoveelste ben met dezelfde vraag. 
ik heb een px125e van 1993 waarvan de tank vervangen is zodat ik zelf de mengverhouding super 98 en tweetakt olie meng. De verhouding 2% had ik al als antwoord. Wat ik echter niet vind is de keuze tussen “half synthetische” of “synthetische” olie en of dat nog een verschil maakt in mengverhouding. Of is volledig synthetische olie af te raden.
mvg arnovt.  

Link naar reactie

In mijn PX125E uit 1986 (autolube) altijd Motul SCOOTER POWER 2T FD (100% synthetisch)  Zelf mengen aan 2% (geldt voor alle 2T oliën) met super 98 (altijd) doe ik met deze olie in mijn Cosa. 

Beide zijn ok (zelfs mineraal ooit) maar synthetische olie is de nieuwste en ook de beste olie.

aangepast door Tomasso
  • Like 1
Link naar reactie

Tomasso, ik kan me daar enig voordeel bij bedenken dat je steeds met een volle tank vertrekt. Anderzijds rijd je dan niet meer dan 250 km? Ik ken nog niet het verbruik van een 125cc. Een potje van 200cl is goed voor twee tankbeurten of zeg pakweg 500km. Wanneer ik het kraantje op reserve zet kan er 5 liter in de tank. 
Ik heb nog met een Saab 96 2takt gereden. Dat was ook eerst de tweetakt olie in de tank en daar de benzine over. Schudden was er niet bij hè. 😂

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...