Artoontje Geplaatst: 23 mei 2005 Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Hoi Ik heb me een vespa bajaj gekocht uit de jaren '60 Ingevoerd vanuit India Met papieren Maar tot men spijt is er wat mis met de motor Kan iemand me misschien verder helpen van hoe en waar ik voor eventueele reparatie zou moeten zijn? Avast bedankt bij voorbaat v eenig reactie Groetje Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 23 mei 2005 Delen Geplaatst: 23 mei 2005 most 150cc indian vespas are two port motors, the same as italian GL, sprint models. all parts are interchangable. Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 23 mei 2005 Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Wees eens wat duidelijker, wat is er precies mis? (behalve dan dat het een Bajaj is) Link naar reactie
Knabbel111 Geplaatst: 23 mei 2005 Delen Geplaatst: 23 mei 2005 www.classicscooter.be Vlak bij jou in de buurt trouwens Link naar reactie
Artoontje Geplaatst: 23 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2005 mmm Moeilijk om uit te leggen als je er wijnig vanaf weet Wanneer ik hem ingank stamp of wil lopen gaat hij wel in versnelling maar heb ik geen omwenteling van de motor. Heeft er iemand ooit al zo'n blok zelf open gehad? En is het gemakkelijk of moeilijk te herstellen? Groetje Link naar reactie
Boris the spider Geplaatst: 23 mei 2005 Delen Geplaatst: 23 mei 2005 http://www.mz-b.de/ebajaj.htm Link naar reactie
AmLoQ Geplaatst: 23 mei 2005 Delen Geplaatst: 23 mei 2005 op mz-b.de kan je inderdaad zonder problemen onderdelen bestellen, heb dit met men vorige Bajaj 150cc ook gedaan. heb zelfs een keer totaal geen factuur gekregen ook niet. Link naar reactie
Artoontje Geplaatst: 23 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Dan heb jij ook zelf al de motor uit elkaar genomen? Ik heb nog nooit zo'n motor open gehad en ben bang van de veertjes en tandwielen welke zouden wegspringen Of is het allemaal zo moeilijk niet en gaat het wel met wat handigheid? Groetje Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 23 mei 2005 Delen Geplaatst: 23 mei 2005 Typische Bajajfout! Kapotte koppeling.De klinknagels zijn een beetje zwak uitgevoerd en breken gewoon af.Nie veel werk om te herstellen.Gewoon 3 vijzen aan de kant van je achterwiel lossen, drukplaatje van je koppeling losmaken en dan met speciale sleutel de koppeling losmaken en een nieuwe erop en klaar is Kees. Veel succes Bericht bewerkt (23.05.2005 | 19:40) Link naar reactie
Artoontje Geplaatst: 24 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2005 hey bedankt é Zonder jullie informatie had ik hem gewoon verwisseld met een yamaha 400 xs Nu heb ik hem voledig gedomonteerd en begin ik volgende week met hem te zandstralen,zodat ik kan plamuren -schuren en een nieuw kleurtje geven zodat ik er van de zomer zelf kan mee rond bollen Want zo'n Vespa heeft toch wel een eigen charme Thanks Groetje Link naar reactie
Artoontje Geplaatst: 24 mei 2005 Auteur Delen Geplaatst: 24 mei 2005 geen kapotte koppeling denk Ik heb de drie vijzen los gemaakt En alles zag er maar een grote rommelboel uit ,ik heb alles terug op zen laats gezet en gekeken maar er is wijnig aan te merken alleen dat er een metalen ring in zit (zo ongeveer uitziende als een sigment,maar dan groter) degeene welke je vanachter zet. Wel deze is wat krom en zat er hier en daar een beetje tussen Verder wijnig aan te bespeuren Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 24 mei 2005 Delen Geplaatst: 24 mei 2005 Normaal gezien als je de koppeling niet gedemonteerd heb, kan jij die ring niet zien...dus niet normaal als jij hem WEL kan zien zitten?! Link naar reactie
Gast Geplaatst: 24 mei 2005 Delen Geplaatst: 24 mei 2005 haha, een yamaha xs400, dat heb ik ook nog gehad, rijdt wel stukken comfortabler dan een bajaj ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.