Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rendement 75cc


Costes

Aanbevolen berichten

Omdat mijn vespa 40 jaar oud is en er toch wat slijt op begint te komen

ben ik van plan om een nieuwe cylinder kit te steken.

Ik heb nu een 50cc, maar er bestaan ook kits met 75cc, en dat lijkt mij leuk...

Wat ik nu wou weten is wat het rendement van die 75cc is tegenover 50cc.

Ik ben gewoon een stuk bang van de politie. Wat als ze ontdekken dat het 75cc is?

Ga ik veel sneller gaan?

Link naar reactie

ik weet dat 15 jaar geleden , toen ik gepakt ben met mijn 72 cc onder mijn pk50, ik mijn vespa 3 weken ben kwijt geweest, een boete van 125 euro en nog is 125 euro voor de garage die instond voor het demonteren van mijn cilinder... en je mag . je vespa ergens in bommmerskonten gaan afhalen...

een dure grap dus !

Link naar reactie

Verder is het prestatievermogen van een 75cc sterk afhankelijk van welke 75cc je neemt en hoe de rest van de motor (getuned) is. Je hebt erbij die niet harder gaan dan 60 km/u en er zijn er die 100km/u halen uit 75cc.

Link naar reactie

ik reed een 80 km/uur met mijn 72 cc eronder, maar de koppeling moest eigenlijk wel vervangen worden door een versterkte koppeling om het slepen tegen te gaan . Maar zo'n koppeling kost ook weer centjes natuurlijk... heb trouwens maar 3 weken kunnen genieten van mijn 72 cc, want dan had de polies mij al te stekken !

Link naar reactie

het rendement om een mooie scooter kwijt te spelen is zeer hoog

dus zeker doen

nee nu eerlijk mijn mening ik zou aan uw scooter niet te veel veranderen wat cc inhoud betreft dit kan je zwaar te staan komen als de scooter inbeslag wordt genomen niet iedereen komt er met een boete van 250 euro vanaf als de rechter beslist om de scooter in beslag te nemen ben je hem kwijt

blijf zo rijden tot je 18 bent en koop dan ineens een zwaardere scooter

bij een motor scooter kan je wel wat veranderen dit is een heel ander gegeven

grtz sidvespa

Link naar reactie

ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maarmen zou iets laxer zijn bij oldtimers, (als je niet te maken hebt met een beuzak ) bevoorbeeld met m'n (voormalige) wesp reed ik een 4 tal keer langs een politiecontrole en men hield mij zelfs niet tegen.

maar zowiezo: tunen moet je niet doen op een 50cc, ALS ze je eens te pakken hebben ben je gej*st, en heb onlangs het 'depot' gezien waar inbeslag genomen brommers staan (in gent), ik kan het je verzekeren, men SMIJT als het ware de bromfietsen op een hoopje tegen een struik... echt onbegrijpelijk

Link naar reactie

Politie Westkust steekt de opgefokte brommertjes in de metaalpers. Dat ze dit met al die Daxsjes doen, no problem, maar toch niet met een Vespa. Bijt nog wat op je tanden en wacht tot je 18 bent!!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...