Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wat moet ik nu tanken?


blackbox

Aanbevolen berichten

Als je een dop voor de benzine (grote) en een dop voor de olie (kleine) hebt onder het zadel, dan heb je een gescheiden automatische smering, maar dat geldt volgens mij enkel voor de nieuwe PX'en. Als je enkel een grote dop hebt voor de benzine, dan moet je tweetakt tanken. dwz een mengeling van benzine (95 of 98 maakt niet uit, maar eens gekozen, hou je aan je keuze) en olie, tweetakt full synthetic oil (bvb. castrol TTS of TSX) Je voegt 2 à 3% olie aan de benzine, goed mengen en erin gieten. NOOIT op zuiver benzine rijden ! Ik ken de pk50xl niet goed, dus kan misschien een kenner best zeggen hoeveel % olie er exact voor deze vespa moet worden gebruikt.

Link naar reactie

bedankt voor de andwoord!

ik heb onder het zadel inderdaad en groote dop voor de benzine en een kleine waar een zwart kabel uitkomt,iemand zegt het is de batterij..als ik die open doe lijkt t mij niet om da iets in te gieten.onder de dop is nog een witte dopje waar een kabel in gaat.

stel het is een gescheiden automatische smering,gewoon dan ook af en toe naar het tanken van bvb 98 ,kijken of er nog olie onder dit andere dopje zit en gewoon bijgieten?

heb net op scooterhelp gezien dat ik en vespa pk 50 xl heb van 1985-1990

Link naar reactie

Is inderdaad allemaal juist,die andere dop met die kabels is om de benzinemeter te bedienen in je stuur.De mengeling is niet meer dan 2 a 3%,anders zal je een mooie blauwe wolk achter je krijgen in dit is nie zo goed!

Ook uitkijken waar je 2-takt tankt, de mengelingen zijn dikwijls ook niet zo juist,en bij sommige zit er vuil in de benzine!

Hoop dat dit je helpt?

Greetz Mobiguy

Link naar reactie

inderdaad 2% is voldoende, best is geen 2takt aan de pomp te tanken maar zelf te mixen. volsynthetische olie is goed maar zeker niet nodig voor een laag toerendraaiende motor als die van een pk50. Een halfsynthetishe of minerale olie is even goed en een pak goedkoper.

Wat het mengen betreft, je kan maatbekertjes kopen waar de mengverhouding reeds op aangeduid is voor enkele euros (scootermarket, classicscooter,...)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...