Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geen vonk meer....


Kylimo

Aanbevolen berichten

Toen ik net bij het verkeerslicht wilde wegrijden, stopte mijn PX 150 (2003) ermee. Na een kleine wandeling naar huis heb ik de bougie eruit gedraaid en kwam erachter dat deze niet meer vonkte. Een andere (nieuwe) bougie deed het ook niet.

Kan iemand mij vertellen waar ik kan beginnen met zoeken naar de oorzaak? Kan ik wat doormeten? Ik heb geen reserve onderdelen om te kunnen testen.

Groeten

Link naar reactie
Ik heb het één en ander even bekeken en zie niets bijzonders. Draadjes zitten allemaal vast, kabel zit goed in CDI-box, dus inderdaad lijkt het erop dat de CDI defect is. Zal er straks maar één gaan bestellen.

Groeten

ik zou eerst proberen zeker te weten waar het zit, er zijn nog tal van oorzaken.

Probeer eerst eens om aan je bobijn de uiterste groene draad los te maken, zo koppel je het electrische systeem van je motor los van de Vespa. Als je dan wel een vonk hebt, zit het probleem ergens in het electrische systeem van je Scooter.

Een andere mogelijkheid die vaak voorkomt is de pickup-box op de ontsteking (kleine zwarte blokje), of de omhulsels draden van de ontsteking zelf die verduurd zijn (heb ik zelf eens gehad). Bobijn stuk, bougiekop,...

Link naar reactie

spie heb je niet nodig om een vonk te hebben,tenminste als uw vliegwiel ronddraait.

Link naar reactie

Beste Boy.

De uitleg van Josse is perfect, toch wil ik er iets aan toevoegen.

Of de pick-up spoel defect is kun je meten, als zijn gelijkstroomweerstand 112 Ohm is kun je voor 99% zeker zijn dat hij OK is.

Meten tusen groen en massa met de CDI losgekoppeld en contakt op ON

Eveneens de spanningspoel(rode draad) kun je zo doormeten, een goede heeft een weerstand van 550 Ohm

Zo hoef je het vliegwiel niet te verwijderen.

succes, René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...