Kylimo Geplaatst: 7 oktober 2006 Delen Geplaatst: 7 oktober 2006 Toen ik net bij het verkeerslicht wilde wegrijden, stopte mijn PX 150 (2003) ermee. Na een kleine wandeling naar huis heb ik de bougie eruit gedraaid en kwam erachter dat deze niet meer vonkte. Een andere (nieuwe) bougie deed het ook niet. Kan iemand mij vertellen waar ik kan beginnen met zoeken naar de oorzaak? Kan ik wat doormeten? Ik heb geen reserve onderdelen om te kunnen testen. Groeten Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 7 oktober 2006 Delen Geplaatst: 7 oktober 2006 slecht contact aan uw cdi-box? (draadje afgebroken, klemmetje geroest) of de hoogspanningskabel zit niet goed meer in het bougiekapje? of de cdi-box is gewoon defekt? Link naar reactie
schelmke Geplaatst: 7 oktober 2006 Delen Geplaatst: 7 oktober 2006 hey cholatje...jou sprint in een mokkakleur en je was om op te eten !!! Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 7 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2006 Ik heb het één en ander even bekeken en zie niets bijzonders. Draadjes zitten allemaal vast, kabel zit goed in CDI-box, dus inderdaad lijkt het erop dat de CDI defect is. Zal er straks maar één gaan bestellen. Groeten Link naar reactie
josse Geplaatst: 7 oktober 2006 Delen Geplaatst: 7 oktober 2006 Ik heb het één en ander even bekeken en zie niets bijzonders. Draadjes zitten allemaal vast, kabel zit goed in CDI-box, dus inderdaad lijkt het erop dat de CDI defect is. Zal er straks maar één gaan bestellen.Groeten ik zou eerst proberen zeker te weten waar het zit, er zijn nog tal van oorzaken. Probeer eerst eens om aan je bobijn de uiterste groene draad los te maken, zo koppel je het electrische systeem van je motor los van de Vespa. Als je dan wel een vonk hebt, zit het probleem ergens in het electrische systeem van je Scooter. Een andere mogelijkheid die vaak voorkomt is de pickup-box op de ontsteking (kleine zwarte blokje), of de omhulsels draden van de ontsteking zelf die verduurd zijn (heb ik zelf eens gehad). Bobijn stuk, bougiekop,... Link naar reactie
Iso Geerto Geplaatst: 8 oktober 2006 Delen Geplaatst: 8 oktober 2006 Het spietje van uw vliegwiel is toch niet gebroken.Mocht je echt niks vinden dan zit daar misschien de oorzaak. Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 8 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2006 Heb ik een vliegwieltrekker nodig om bij de pick-up box te komen? Link naar reactie
josse Geplaatst: 8 oktober 2006 Delen Geplaatst: 8 oktober 2006 Heb ik een vliegwieltrekker nodig om bij de pick-up box te komen? ja, zit op de onstekingsplaat Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 8 oktober 2006 Delen Geplaatst: 8 oktober 2006 spie heb je niet nodig om een vonk te hebben,tenminste als uw vliegwiel ronddraait. Link naar reactie
René Geplaatst: 8 oktober 2006 Delen Geplaatst: 8 oktober 2006 Beste Boy. De uitleg van Josse is perfect, toch wil ik er iets aan toevoegen. Of de pick-up spoel defect is kun je meten, als zijn gelijkstroomweerstand 112 Ohm is kun je voor 99% zeker zijn dat hij OK is. Meten tusen groen en massa met de CDI losgekoppeld en contakt op ON Eveneens de spanningspoel(rode draad) kun je zo doormeten, een goede heeft een weerstand van 550 Ohm Zo hoef je het vliegwiel niet te verwijderen. succes, René Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 9 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2006 Hallo René (en andere natuurlijk), Dank je voor de duidelijke aanvulling. Ik heb net gemeten en kwam op 528 Ohm voor de pick-up spoel. Ik denk dat ik deze in ieder geval maar ga bestellen (en vervangen natuurlijk). Groeten Boy Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 15 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2006 Net de Pick-up spoel vervangen. PX loopt weer als vanouds. Allemaal bedankt voor de reactie's Groeten Link naar reactie
Gast Geplaatst: 15 oktober 2006 Delen Geplaatst: 15 oktober 2006 Als de mensen zich in het dagelijks leven ook zo zouden helpen zouden we in een betere wereld leven. Ik ben bijna ontroerd van de efficientie van dit forum en haar leden. ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.