Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125 of Lx 125


Stefan

Aanbevolen berichten

Ja dat kan, jurgen 'squadra' heeft een sito onder zijn nieuwe px, over het verhaal van die povere afstelling kan ik inkomen. Vorige zondag een prachtige rid gedaan saman met de mannen van squadra veloce, op een rechtstuk alles eens opengetrokken, ik was met de p125x (1978) geert en jurgen mee met nieuwe px'n en tot mijn grote verbazing ging mijn oud pxke nog net iets beter, zonder tuning weliswaar.

Link naar reactie

Op de Italiaanse forum las ik dat ze onder de nieuwe PX de gecatalyseerde uitlaat eraf halen en vervangen met een sito of sitoplus. Dan vervangen ze de sproeiers om wat rijker te rijden, want de originele sproeiers zijn bedoeld om wat mager te rijden en te voldoen aan de Euro 2 norm. Als je de uitlaat en de sproeier vervangt en naar behoren laat afstellen, dan rijd je zoals met een "oude" PX. Ik denk dat ik dat vroeg of laat zal doen, maar nu zijn we ver off topic.

Link naar reactie

@umby27

mijn excuses, maar ik ben nog nieuw in het vespa-wereldje, en ja wij rijden met een nieuwe ecologische GT 125cc, maar omdat ik die px ook mooi vinden, denken we er over om die in de toekomst als 2e vespa aan te schaffen, wist ik veel dat die hier al op de markt was in België zo veel te beter hé

Link naar reactie

zeg An, de helft van de VCA leden rijdt met nieuwe gekatalyseerde PX'en rond, toch eens oogjes opentrekken hoor de volgende keer op een meeting/rondrit. Je kan ze ook herkennen aan de sticker op de zijbil (catalyzed) , alhoewel bij mij ligt die er allang af...

Link naar reactie
@umby27

mijn excuses, maar ik ben nog nieuw in het vespa-wereldje, en ja wij rijden met een nieuwe ecologische GT 125cc, maar omdat ik die px ook mooi vinden, denken we er over om die in de toekomst als 2e vespa aan te schaffen, wist ik veel dat die hier al op de markt was in België zo veel te beter hé

Heb er anders ééntje staan hoor :-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Wel helpen kan ik waarschijlijk niet. Maar ik heb weken met dezelfde vraag gelezen, mensen afgebeld en forums afgeschuimd. Uiteindelijk heb ik voor de LX125 gekozen omwille van verschillende redenen.

-Als ex-ET gebruiker ben ik gewoon extra regenkledij en nog wat prullen (spuitbus voor lekke band, slot, enz..) mee te hebben, met de PX was dit niet mogelijk daar er geen bagageruimte is onder het zadel.(topcase gebruik ik voor boodschappen)

- daar bij de PX de motor tamelijk aan de zijkant hangt vond ik de baanligging wat minder.

- Schakelen mag misschien wel "echter" zijn, maar met een 10pk scooter tss het hedendaagse verkeer jagen is al intensief genoeg , geef mij maar "ne automatiekse"

- kwestie van "goesting" maar ik vind een 4 takt leuker draaien en zuiniger dan een 2-takt (ik gebruik hem ook dagelijks)

- Het comfort niveau van de PX lag toch opmerkelijk lager dan de LX vond ik persoonlijk.

Wel wie weet helpt dit kein verslagje in je keuze

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Wacht tot je op de GTS hebt gereden ! Dag en nacht verschil met een ET4 (en ik vermoed ook met de LX, al heb ik daar nog niet mee gereden)

Een PX, tja, die roest al in de folder...

Als hobbyfiets is hij wel leuk, maar voor dagelijks gebruik in weer en wind...

hola pola..geen slecht woord over de px hé :D

de mijne heeft nog niks roest..zelfs den uitlaat ni!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...