blen Geplaatst: 4 oktober 2006 Delen Geplaatst: 4 oktober 2006 Kan je eigenlijk een "gewone" uitlaat (zondet cat) onder zo ne catalyzed steken?. Ook het prijsverschil is redelijk wat! Link naar reactie
stanman Geplaatst: 4 oktober 2006 Delen Geplaatst: 4 oktober 2006 Ja dat kan, jurgen 'squadra' heeft een sito onder zijn nieuwe px, over het verhaal van die povere afstelling kan ik inkomen. Vorige zondag een prachtige rid gedaan saman met de mannen van squadra veloce, op een rechtstuk alles eens opengetrokken, ik was met de p125x (1978) geert en jurgen mee met nieuwe px'n en tot mijn grote verbazing ging mijn oud pxke nog net iets beter, zonder tuning weliswaar. Link naar reactie
blen Geplaatst: 4 oktober 2006 Delen Geplaatst: 4 oktober 2006 Ja ik was er ook bij, kon net aansluiten met kopgroep met mijne nieuwe PX150. Zaten er wel met 2 op ;-) Maar heb ook al gemerkt dat sommige "oude" PXen toch wat vinniger zijn. Link naar reactie
Gast Geplaatst: 4 oktober 2006 Delen Geplaatst: 4 oktober 2006 Op de Italiaanse forum las ik dat ze onder de nieuwe PX de gecatalyseerde uitlaat eraf halen en vervangen met een sito of sitoplus. Dan vervangen ze de sproeiers om wat rijker te rijden, want de originele sproeiers zijn bedoeld om wat mager te rijden en te voldoen aan de Euro 2 norm. Als je de uitlaat en de sproeier vervangt en naar behoren laat afstellen, dan rijd je zoals met een "oude" PX. Ik denk dat ik dat vroeg of laat zal doen, maar nu zijn we ver off topic. Link naar reactie
Quick Geplaatst: 4 oktober 2006 Delen Geplaatst: 4 oktober 2006 heb dit ook laten doen (catalysator laten verwijderen) en dat scheelde toch 5 a 10 km /uur Link naar reactie
tigrotto Geplaatst: 4 oktober 2006 Delen Geplaatst: 4 oktober 2006 @umby27 mijn excuses, maar ik ben nog nieuw in het vespa-wereldje, en ja wij rijden met een nieuwe ecologische GT 125cc, maar omdat ik die px ook mooi vinden, denken we er over om die in de toekomst als 2e vespa aan te schaffen, wist ik veel dat die hier al op de markt was in België zo veel te beter hé Link naar reactie
EriX Geplaatst: 4 oktober 2006 Delen Geplaatst: 4 oktober 2006 zeg An, de helft van de VCA leden rijdt met nieuwe gekatalyseerde PX'en rond, toch eens oogjes opentrekken hoor de volgende keer op een meeting/rondrit. Je kan ze ook herkennen aan de sticker op de zijbil (catalyzed) , alhoewel bij mij ligt die er allang af... Link naar reactie
Frank Geplaatst: 4 oktober 2006 Delen Geplaatst: 4 oktober 2006 catalyzer in de vaart gooien en een sito + eronder !! tien minuten werk en gedaan met dat gepuf en gehoest Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 5 oktober 2006 Delen Geplaatst: 5 oktober 2006 @umby27mijn excuses, maar ik ben nog nieuw in het vespa-wereldje, en ja wij rijden met een nieuwe ecologische GT 125cc, maar omdat ik die px ook mooi vinden, denken we er over om die in de toekomst als 2e vespa aan te schaffen, wist ik veel dat die hier al op de markt was in België zo veel te beter hé Heb er anders ééntje staan hoor :-) Link naar reactie
tigrotto Geplaatst: 5 oktober 2006 Delen Geplaatst: 5 oktober 2006 @erix: 'k zal mijn oogskes en oorkes in 't vervolg goe openhouden zelle ;-) na mijne val in april zullen er bij mij misschien ook wa vijskes losser gaan zitten zijn zeker ;-p Link naar reactie
EriX Geplaatst: 5 oktober 2006 Delen Geplaatst: 5 oktober 2006 hahahaha tis u vergeven zenne An Link naar reactie
Gast Geplaatst: 5 oktober 2006 Delen Geplaatst: 5 oktober 2006 @ An/Tigrotto (antigrotto ?) en welke Vespa had ge in gedachte ? Een PX125 of een LX125 ... hahaha en ga nu terug naar start ;-) Link naar reactie
Classicoverplastic Geplaatst: 18 oktober 2006 Delen Geplaatst: 18 oktober 2006 Wel helpen kan ik waarschijlijk niet. Maar ik heb weken met dezelfde vraag gelezen, mensen afgebeld en forums afgeschuimd. Uiteindelijk heb ik voor de LX125 gekozen omwille van verschillende redenen. -Als ex-ET gebruiker ben ik gewoon extra regenkledij en nog wat prullen (spuitbus voor lekke band, slot, enz..) mee te hebben, met de PX was dit niet mogelijk daar er geen bagageruimte is onder het zadel.(topcase gebruik ik voor boodschappen) - daar bij de PX de motor tamelijk aan de zijkant hangt vond ik de baanligging wat minder. - Schakelen mag misschien wel "echter" zijn, maar met een 10pk scooter tss het hedendaagse verkeer jagen is al intensief genoeg , geef mij maar "ne automatiekse" - kwestie van "goesting" maar ik vind een 4 takt leuker draaien en zuiniger dan een 2-takt (ik gebruik hem ook dagelijks) - Het comfort niveau van de PX lag toch opmerkelijk lager dan de LX vond ik persoonlijk. Wel wie weet helpt dit kein verslagje in je keuze Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 19 oktober 2006 Delen Geplaatst: 19 oktober 2006 kunt ge ook de catalysator uit de originele uitlaat verwijderen of moet je daarvoor een compleet andere uitlaat(sito+) voor monteren? heb dit ook laten doen (catalysator laten verwijderen) en dat scheelde toch 5 a 10 km /uur Link naar reactie
vettige swa Geplaatst: 21 oktober 2006 Delen Geplaatst: 21 oktober 2006 heb sinds een jaar ne nieuwe PX 125 rijdt zeer goed en zit comfortabel geeft een veiliger gevoel dan op een model van de jaren 60. moet wel zeggen dat de handvatten constant naar buiten schuiven en hij nu al last heeft van roestvorming meerdere bouten aan de motor zijn al doorroest Link naar reactie
Stefan Geplaatst: 22 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2006 Dank nog aan iereeen voor zijn/haar goede raad -> vandaag mijn nieuwe px15 gehaald Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 23 november 2006 Delen Geplaatst: 23 november 2006 amai een px15 gaat dat wel vooruit? tzal wel 125 of 150 moeten zijn zeker? Link naar reactie
Mahieu Geplaatst: 23 november 2006 Delen Geplaatst: 23 november 2006 foto's Stefaan foto's Link naar reactie
Gast Geplaatst: 23 november 2006 Delen Geplaatst: 23 november 2006 Wat zeggen jullie allemaal ... ? De PX15 bestaat wel, zie maar zelf : De beste vriend van de hamster/vespist Link naar reactie
Stefan Geplaatst: 23 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2006 Snel een foto van mijn px 125 Link naar reactie
Mahieu Geplaatst: 23 november 2006 Delen Geplaatst: 23 november 2006 mooi, zeer mooi, de ideale kleuren, mogen we weten hoeveel deze nu in de winkel kost +BTW? bedankt, groeten Luc Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 mogen we weten hoeveel deze nu in de winkel kost +BTW? PX 125 : 3049 euro Zie : http://www.nl.vespa.com/_vti_g6_eco.asp ... language=N Link naar reactie
Stefan Geplaatst: 24 november 2006 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2006 Bij Royal Nord in Hasselt 3.000 euro + helm gratis + eerste onderhoud gratis. De witte Px 125 is niet meer te bestellen, ze hebben er wel nog 1 of 2 in toonzaal staan Link naar reactie
Gast Geplaatst: 24 november 2006 Delen Geplaatst: 24 november 2006 Als hobbyfiets is hij wel leuk, maar voor dagelijks gebruik in weer en wind... is die nog beter ! Link naar reactie
sammie Geplaatst: 25 november 2006 Delen Geplaatst: 25 november 2006 Wacht tot je op de GTS hebt gereden ! Dag en nacht verschil met een ET4 (en ik vermoed ook met de LX, al heb ik daar nog niet mee gereden)Een PX, tja, die roest al in de folder... Als hobbyfiets is hij wel leuk, maar voor dagelijks gebruik in weer en wind... hola pola..geen slecht woord over de px hé de mijne heeft nog niks roest..zelfs den uitlaat ni! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.