Ga naar inhoud
Vespaforum.be

autobaan!


sammie

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik moet regelmatig over de scheldelaan om naar het werk te gaan. Het is een baan waar je 90km/u mag rijden maar de meeste vliegen er voorbij tegen 120-150km/u :D

Ik rij er al ni graag over en zeker ni als de wind in mijn nadeel staat te blazen! Het is echt verschrikkelijk...mijn px'ke haalt dan ocharme nog maar 80km/u op den teller (anders +-98km/u) dan heb ik het gevoel da ik me een brommerke over de autostrade aan het rijden ben.

Hoe zit het bij jullie? Halen jullie de topsnelheid bij tegenwind?

Ik weet het er is al dikwijls gesproken over ne sito+, maar zou die er wa aan kunnen doen of gaat da ni veel geven me tegenwind?

Voorstellen?

btw : op parking 1 van den basf staat er soms ne zwarte px? Iemand van het forum??

groeten

sam

Link naar reactie

Verwacht niet te veel van de sito plus als je tegenwind hebt, het blijft maar een 125 cc hé. Dit weekend na de mosselrit teruggekomen over de Scheldelaan met wind op kop en ik haalde soms amper 70 km/u ! Free die meereed met zijn 200 cc heeft daar veel veel minder last van ondervonden alhoewel zijn topsnelheid doorgaans niet veel hoger ligt dan mijn 125 cc !

Link naar reactie
Verwacht niet te veel van de sito plus als je tegenwind hebt, het blijft maar een 125 cc hé. Dit weekend na de mosselrit teruggekomen over de Scheldelaan met wind op kop en ik haalde soms amper 70 km/u ! Free die meereed met zijn 200 cc heeft daar veel veel minder last van ondervonden alhoewel zijn topsnelheid doorgaans niet veel hoger ligt dan mijn 125 cc !

70?! das wreed hé .. kzal er maar ne 200cc onderhangen dan :D

Link naar reactie

dat kan, weet ik niet. als je de leien afrijd tot aan amerikalei, ni door tunnel gaan maar laatste straat naar links das de montignystraat, dan tot 2de kruispunt en daar aan pleintje rechterkant zie je den Boogaloo!

Wees welgekomen in het vespa café. we zijn daar geëindigd na de mosselrit met een 7 tal scooters...

http://www.boogaloo.be/

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 6 maanden later...

Ik heb dit probleem ook vaak met mijn LX125. Op banen van 90km/u voel ik meestal niet al te veilig omdat ik gewoon "niet mee kan". Maar aan m'n Vespa knoeien zie ik ook niet echt zitten.

Hoe zit het eigenlijk met de snelheidsmeters, zijn die een beetje correct? Want zelfs mijn meterke gaat niet vaak boven de 90!

Link naar reactie

bij het binnenrijden van kapellen en stabroek heb je nou overal van die borden die je snelheid tonen...ik vind de afwijking van mijn vespateller (een t5) enorm meevallen, 56 is een 53 op dat bord...zowa dezelfde afwijking als met de wagen

tegen 90 rij ik daar ni binnen want damagni :)

ik dacht dat de tellers meer naar boven logen

Link naar reactie
bij het binnenrijden van kapellen en stabroek heb je nou overal van die borden die je snelheid tonen...ik vind de afwijking van mijn vespateller (een t5) enorm meevallen, 56 is een 53 op dat bord...zowa dezelfde afwijking als met de wagen

tegen 90 rij ik daar ni binnen want damagni :)

ik dacht dat de tellers meer naar boven logen

Verschilt per teller/scooter. De ene T5 kan een grotere afwijking hebben dan de andere T5 (of eender welke Vespa). Je hebt dus geluk :)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...