Munez Geplaatst: 5 september 2006 Delen Geplaatst: 5 september 2006 Sinds gisteren trotse eigenaar van een spiksplinternieuwe zwarte PX 125. Tot nu toe al een 180 km mee gaan inrijden en ik moet zeggen, had niet gedacht dat 't zo maft was... Toch had ik nog enkele bedenkingen. Telkens ik in een vitesse wat hoger in toeren ga hoor ik een ambetant gepiep -zie titel onderwerp- tot wanneer ik hoger schakel en dan is 't terug weg. Kan niet echt zeggen vanwaar 't komt. Is er iemand die me kan zeggen of dit al dan niet normaal is bij nieuwe Vespa's? Qua baanprestatie heb ik nergens iets op aan te merken. Alvast merci. Oh ja, en der hangt een open doorzichtig plastieken buisje vanonder de kap waar de batterij en 't reservewiel zit. Kan niet echt goed zien wat 't is... Normaal? Link naar reactie
EriX Geplaatst: 5 september 2006 Delen Geplaatst: 5 september 2006 dat buiske is de overlopp van uw batterij, zeker laten hangen Link naar reactie
stanman Geplaatst: 5 september 2006 Delen Geplaatst: 5 september 2006 is van de batterij zelf, laten hangen soort overloop, of dat de gas wegkan tijdens het laden Link naar reactie
sammie Geplaatst: 5 september 2006 Delen Geplaatst: 5 september 2006 kzou zeggen ga ermee langs de winkel, garantie voor iets Kheb de mijne (ook ne zwarte) nu 3 maand en nog geen last mee gehad groeten Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 5 september 2006 Delen Geplaatst: 5 september 2006 Ja toch eens langs de winkel gaan. 't is nogal moeilijk om vanhieruit te zeggen of ge iets normaal hoort of niet hé ... Link naar reactie
Deduivelhemzelve Geplaatst: 13 september 2006 Delen Geplaatst: 13 september 2006 Ik heb bij mijn Vespa (een iets ouder model uit 1981) hetzelfde opgemerkt maar ik heb de oorzaak gevonden: mijn deur van mijn handschoenkastje trilt mee op een bepaald toerental! En dat zorgt voor een irritant gepiep. Misschien is het bij U ook zo simpel. Ik kwam er achter door eens tegen het deurtje te duwen al rijdend. Link naar reactie
Munez Geplaatst: 18 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2006 Gisteren eens gecheckt betreft 't deurtje en ja, oorzaak van 't probleem gevonden... Iemand een origineel idee om 't deurtje wat beter te doen klemmen? Link naar reactie
Iso Geerto Geplaatst: 18 september 2006 Delen Geplaatst: 18 september 2006 Misschien de rubbers wat insmeren met vaseline. Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 18 september 2006 Delen Geplaatst: 18 september 2006 klassiek probleempje. Je kan het een klein beetje plooien. Dan is het voorbij... voor een tijdje. Dus naar binnen toe plooien. Anders wat knutselen met rubber. en by the way, terwijl je hem inrijdt niet te zot hoog in toeren gaan, of toch niet te veel ;-) Link naar reactie
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Delen Geplaatst: 18 september 2006 Het plooien helpt maar tijdelijk. Op de duur komt het terug. Ik werd er zot van en ben het minutieus gaan examineren. Oplossing : het is niet de deur dat trilt, maar het slot. Het L-vormig ijzer dat ervoor zorgt dat uw klep op slot kan heeft +/- 1mm speling tov de cilinder. Oplossing is een buffertje te vinden om die speling weg te nemen. Ik heb een zelfklevend viltje (feuterke) genomen om onder stoelpoten te plakken. Je snijdt het uit op maat van 1 eurocent. Je snijdt het nog eens horizontaal om het 1mm dun te maken. Klop er wat op met een hamer om het stevig en glad te maken. Je hebt dus je viltje met een stoffen kant en langs de andere kant de plastieken antikleefplakker (niet eraf halen) Steek het viltje met een pincet en een kleine schroevendraaier in die 1mm spleet. De stoffen kant naar voren tegen het vaste gedeelte en de gladden plastieken kant tegen het bewegende L-gedeelte. Op die manier vangt het de trillingen op en hindert de beweging van het slot niet. Is 15 min. werk, maar een levenlang trillingloos genot. Succes, Umberto. Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 19 september 2006 Delen Geplaatst: 19 september 2006 inderdaad, het werkt! bij mij al zo'n 15 jaar. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.