Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aankoopadvies Vespa pk50xl + even voorstellen


_stijn

Aanbevolen berichten

Hey, Ik ben Stijn en wilde eigenlijk al een hele tijd een "oudere" vespa kopen en heb beslist er nu werk van te maken.

Ik ben naar een Vespa pk50xl  gaan kijken die er op het eerste zicht goed uitziet en weinig kilometers heeft (iets om extra achter te vragen denk ik dan hoe dit komt). Zijn er nog specifieke dingen waar ik zeker op moet letten voor zo'n Vespa? Hij zou van 1991 zijn.

In bijlage enkele foto's.

Grtjs,

Stijn

IMG_3509.jpg

IMG_3510.jpg

IMG_3511.jpg

IMG_3512.jpg

Link naar reactie

2700km? Da’s amper gerodeerd 🙂

In theorie steek je in een uurtje een nieuwe kmtelle, maar gezien de algemene vrijwel nieuwstaat kan die km-stand wel kloppen. 

De vraagprijs is er ook naar. Voor €3000 vind je anderzijds ook een gerestoreerde Special of andere meer begeerlijke oldie 50cctje.

PKtjes zijn rotgevoelig aan de achterveerophanging (ruimte in het motorcompartiment achter de tank en boven het achterwiel). 

 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
12 uur geleden, _stijn zei:

Is er één of andere manier of plek aan de vespa waar ik aan kan zien of het effectief maar 2700km zou zijn? Want idd het ziet er nog echt goed uit maar dat wilt niet altijd zeggen dat het ook klopt uiteraard.

Aan de motor. Motortje met 10 000km is doorgaans énorm vettig. vuil van op de weg, olie, etc vormt een koek en zonder te demonteren moeilijk te reinigen.

verder kan je aan het vliegwiel krikken om speling op de lagers te controleren. Ik zou me er sowieso eens onder leggen om de steunen van het vloerbord na te kijken. De vloermatten even opheffen kan ook al veel zeggen.

Voor 3000 euro zou ik hem persoonlijk laten staan, een standaard pk boven de 2000 raakt zelden of nooit verkocht. 

Link naar reactie

heb vandaag eens met de vespa gereden en die trok wel goed op 🙂

ik heb naar de voetenplaat onderaan gekeken en met men hand op verschillende plekken proberen te duwen. In bijlage nog een paar foto's die ik heb gemaakt voor zover er iets deftigs op te zien is.

Ik denk dat hij wel redelijk oké is de vespa en hij reed ook wel leuk ondanks het manueel schakelen dat ik niet gewoon was.

IMG_3589.jpg

IMG_3590.jpg

IMG_3591.jpg

IMG_3592.jpg

IMG_3593.jpg

IMG_3594.jpg

IMG_3595.jpg

Link naar reactie

Heb hem trouwens gekocht staat hier nu in de garage en uiteraard niet de vraagprijs gegeven maar wel naar mijn gevoel een ok prijs voor de staat waarin hij zich bevindt.

Nu nog laten inschrijven bij div volgende week vrijdag en hopelijk dan vertrokken 🙂

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...