Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Roadtrip To VespaParadise


DJ Blackdisque

Aanbevolen berichten

In de reeks van "hoe ver kan een hobby gaan" kan men dit toch toevoegen onder "Heel ver". Zoals velen onder ons al wisten is mijn ongelooflijke sterke drang om een klassiek stukske metaal van de jaren 50 in mijn bezit te hebben groot. Al van het begin van mijn Vespa hobby is er de aantrekkingskracht van de "lage lamp" geweest. Maar zoals iedere serieuze vespalover wel weet zijn deze beestjes moeilijk te vinden of bevinden zich in schroottoestand of onbetaalbaar gerestaureerd. Mijn voorkeur ging uit naar een origineel stukje waar niet mee gepruts was en compleet in elkaar stak en niet doorgeroest was. En ja hoor na enig zoekwerk vond ik wat ik zocht een Faro Basso van 1956 in goede niet doorgeroeste staat. Te mooi om waar te zijn dacht ik maar neen na een paar keer in mijn ogen gewreven te hebben stond het toch zo op mijn scherm. Dan maar even opzoeken waar die brave meneer woonde. En ja hoor het bleek een meevaller de winkel lag in het Duitse Pfaffenberg nabij munchen een kleine 675km van ons dierbaar Tongeren.

OK en nu ? Seppe had zijn oog laten vallen op een schoon PX'ke van 96. Perfect in orde en volgens de verkoper "läuft sehr knackig!". Voor 2 Vespa's was het de moeite om toch zelf op te rijden. Na een goede voorbereiding besloten we het te wagen en ondernamen een trip naar "Der Rolladen" in Duitsland. Het land van bier,worst en Vespa's...

Jurgen & Seppe

Lees hier ons reisverslag www.squadraveloce.be

6597.jpg

Link naar reactie

hallo, heb ooit ook zo een huzaren stuk uitgehaald, ben eens op één dag op en af naar munchen gereden om mijn T5 te gaan kopen, wat goed is voor 1800 km op één dag, zou eerlijk gezegd niet weten waar ik de energie op dit ogenblik moet vandaan halen m.a.w. ik zou het er niet meer voor over hebben, allezins merci gasten voor de mooie fotoreportage en de mooie wespjes, janneman

t5t5t50054ai.jpg

Link naar reactie

Merci voor de commentaar mannen , Het was inderdaad een reis om nooit meer te vergeten en zeker voor herhaling vatbaar ;-).

De heer Thorsten van Scootershop is een zeer vriendelijke kerel en staat ook ieder jaar op de customshow in Antwerpen. Aan telefoon had hij mij alles perfect beschreven over de vespa, wat er aan scheelde, ontbrak, enz... . Zijn beschrijving klopte volledig .

Ook alle mails werden dadelijk beantwoord en verzending was ook mogelijk voor 130€ per Vespa. Enig nadeel was dat men op voorhand moest betalen . Vandaar dat we zelf opgereden zijn. Prijzen vielen goed mee , Eerlijke prijzen = waar voor u geld.

Als er nog vragen zijn... Shoot ...

Greetz Ju

Link naar reactie

tja, op de site spreken ze van een basisprijs, waarbij ze niets aan de staat van de vespa doen (unberührtem Zustand), en dan over een tweede prijs, met een potentiële minimum en een maximum grens, waarbij ze minimum hetvolgende extra aanbieden: een eerste technische controle (vespa rijklaar gemaakt... ), TÜV, garantie (??) en duitse papieren. Die tweede prijs kan echter oplopen indien je de vespa wenst te laten restaureren, na een gedetailleerde bespreking van de inhoud van restauratie...

Link naar reactie

Ivm de prijzen. Ze bieden gewoon de vespa aan de eerste prijs aan. Vb bij de PX waren duitse papieren , hij starte bij de eerste kick en alles werkt. Indien Seppe 200€ bijbetaald had , zouden ze hem nakijken en kreeg 'm garantie erop. Maar ik denk niet dat ge veel met die garantie zijt als het zo ver is he ;-).

@ stanny u wish ! Zoek gij nog maar een beetje verder voor uwe droom , maar als ge intresse heb ik weet een GS MESSERSCHMIT staan voor een redelijke prijs ;-)

Mijne GS gaat toch nog even moeten wachten voor de restauratie , ik heb meer zin om aan de faro te beginnen .

Greetz Ju

ps : op de rollerladen site kunt ge vanonder links de taal selecteren naar engels ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...