Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nieuw project!!!


iwan64

Aanbevolen berichten

Hallo Beste Vespafielen,

Al voordat  mijn eerste project gereed was (pk50xl) wist ik al dat er een vervolg zou komen. Het opknappen van een Vespa is keileuk zoals wij dat hier in Den Bosch zeggen. Ik wist toen ook al dat wanneer er een vervolg zou komen, het een Vespa motorscooter zou moeten worden en dan het liefst één uit de jaren 60 met dikke billen. ( ik heb eigenlijk meer met borsten, maar naar mijn weten zijn er geen oldtimer Vespaas met dubbele koplampen, maar dit terzijde) . Ik was  dus al enige tijd op zoek naar een Vespa uit de jaren 60, liefst een opknapper, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Wat worden er belachelijke hoge prijzen gevraagd , zelfs in Italie wordt de hoofdprijs gevraagd voor een opknapper. Werd er eentje aangeboden in Nederland en wilde ik de prijs betalen dan reageerde de eigenaar niet, waarschijnlijk omdat deze in de tussentijd al een bod had gehad die veel hoger lag dan de gevraagde prijs of het bleek bij nader inzien toch een Aziaat te zijn. Het is een keuze maken, een echte opknapper voor hopelijk niet teveel geld en dan letterlijk vanaf het frame beginnen wat natuurlijk heel veel geld kost of een exemplaar proberen te vinden met kenteken en waar men wel direkt op kon rijden en dan in de winter eventueel de aandachtspunten restaureren, die natuurlijk wel  meer kosten maar aan het eind van de rit toch goedkoper blijken te zijn. Ik heb dus gekozen voor het laatste. Vandaag een deal kunnen maken en heb een Vespa GL-A uit 1961 gekocht. Er zijn wel wat aandachtspunten, de originele tank is vervangen omdat er waarschijnlijk problemen waren met de benzinekraan ( originele tank wordt er wel bijgeleverd),ook de originele standaard zit er niet meer op, maar wel los erbij,de lak heeft enige beschadigen en is ook niet de originele , het chroomwerk moet ook weer netjes worden gemaakt, embleem zit aan de verkeerde kant en er zit geen reservewiel bij. Punten die heerlijk van de winter in orde kunnen worden gemaakt. Ben er heel blij mee en hoop binnenkort met de "grote"jongens mogen mee te rijden tijdens één van de vele tourritten in Belgie of Nederland.

groet Iwan

 

vespa150.jpg

vespa1502.jpg

vespa1503.jpg

vespa1503.jpg

vespa1504.jpg

vespa1505.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...