Ga naar inhoud
Vespaforum.be

electriciteit primavera


teddy kgb

Aanbevolen berichten

heb gisteren mij voorzichtig aan t sleutelen gewaagd...

vriend van me had electriciteitsprobleem met zijn primavera

concreet: voorlicht werkt soms, achterlicht+stoplicht ook niet

dus wat metertjes electriciteitsdraad gekocht en gedacht alles vlug even vernieuwen

probleem is t volgende:

primavera heeft standaard dacht ik 3 spoelen op ontstekingsplaat, hier zitten er 5 spoelen in...

is elektronische ontsteking, want geen vispatinés, dus vermoed dat t een ET3 is...

in ontstekingsdoos (naast kickstarter) komen slechts 3 kabels binnen...

heb via scooterstation.com elektrisch diagram gevonden en da klopt voor gene zak!

(is met 3 spoelen)

trouwens op die vespa zit een V50 achterlicht, hetgeen volgens Doc wil zeggen, dat ie enkel achterlicht heeft en geen stoplicht, hetgeen klopt, want er zit ook maar 1 langwerpig lampje in...

dus, ik stel vast

bedrading van een V50, onstekingsplaat van een PK en dat in een primavera!

Kan iemand me verder helpen?

een degelijk schema wou al een begin!

merci, mr 9 fingers...

Link naar reactie

Dat zal wel "Mr 9,5 fingers" zijn zeker?

Ik zou je graag kunnen helpen, maar electriciteit is gelijk zwarte magie voor mij, ik ken de basis, maar het blijft mij grotendeels ondoorgrondbaar en de logica lijkt mij ver zoek...

Link naar reactie

de electronische ontsteking zit toch in het handschoenkastje in de linkerbil ???

bij mij was dat een Ducati blokje als ik mij niet vergis.

als het natuurlijk een ET3 is waar nog mee gefoefeld is en er ondertussen stukken PK en V50 tussen zitten is het niet evident.

Link naar reactie

volgens mij hadden alle primavera's een handschoenkastje in de linkerbil, al dan niet met of zonder electronische ontsteking.

kan je het framenummer lezen (zit bovenaan sluiting klepje vliegwiel rechterbil) ? dan weet je zeker of het een Primi of 50 is

Link naar reactie

Zoals ge weet heb ik ook electriciteitsproblemen gehad met de primavera en heb het schema op scooterhelp gevolgd... Da klopt perfect!! K weet nu nie voor et3 maar t staat er ook op.

Ik heb uiteindelijk gewoon alles overbrugd en gezocht waar een storing zat!! Waar de meter tilt sloeg heb ik gewoon een nieuwe draad gestoken... Natuurlijk als gans de bedrading nie klopt wordt het moeilijk... Is t nie beter nieuwe kabelboom te steken van een et3?

Groeten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...