teddy kgb Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 heb gisteren mij voorzichtig aan t sleutelen gewaagd... vriend van me had electriciteitsprobleem met zijn primavera concreet: voorlicht werkt soms, achterlicht+stoplicht ook niet dus wat metertjes electriciteitsdraad gekocht en gedacht alles vlug even vernieuwen probleem is t volgende: primavera heeft standaard dacht ik 3 spoelen op ontstekingsplaat, hier zitten er 5 spoelen in... is elektronische ontsteking, want geen vispatinés, dus vermoed dat t een ET3 is... in ontstekingsdoos (naast kickstarter) komen slechts 3 kabels binnen... heb via scooterstation.com elektrisch diagram gevonden en da klopt voor gene zak! (is met 3 spoelen) trouwens op die vespa zit een V50 achterlicht, hetgeen volgens Doc wil zeggen, dat ie enkel achterlicht heeft en geen stoplicht, hetgeen klopt, want er zit ook maar 1 langwerpig lampje in... dus, ik stel vast bedrading van een V50, onstekingsplaat van een PK en dat in een primavera! Kan iemand me verder helpen? een degelijk schema wou al een begin! merci, mr 9 fingers... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 Dat zal wel "Mr 9,5 fingers" zijn zeker? Ik zou je graag kunnen helpen, maar electriciteit is gelijk zwarte magie voor mij, ik ken de basis, maar het blijft mij grotendeels ondoorgrondbaar en de logica lijkt mij ver zoek... Link naar reactie
pascal Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 de electronische ontsteking zit toch in het handschoenkastje in de linkerbil ??? bij mij was dat een Ducati blokje als ik mij niet vergis. als het natuurlijk een ET3 is waar nog mee gefoefeld is en er ondertussen stukken PK en V50 tussen zitten is het niet evident. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2006 frame heeft geen handschoenenkastje! (is misschien wel 50 special frame?!?) is inderdaad meestal zo'n blauw ducati-doosje... blijf zoeken naar schema... Link naar reactie
pascal Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 volgens mij hadden alle primavera's een handschoenkastje in de linkerbil, al dan niet met of zonder electronische ontsteking. kan je het framenummer lezen (zit bovenaan sluiting klepje vliegwiel rechterbil) ? dan weet je zeker of het een Primi of 50 is Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 Ja, lap...ik voel het al aankomen.In plaats van BBQ te eten zal ik zondagavond mogen primavera electric herstellen. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2006 leuk dat je t zelf aanbiedt alex! die primavera staat weer in ternat, dus geen zorgen hoor! Link naar reactie
sprima Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 Zoals ge weet heb ik ook electriciteitsproblemen gehad met de primavera en heb het schema op scooterhelp gevolgd... Da klopt perfect!! K weet nu nie voor et3 maar t staat er ook op. Ik heb uiteindelijk gewoon alles overbrugd en gezocht waar een storing zat!! Waar de meter tilt sloeg heb ik gewoon een nieuwe draad gestoken... Natuurlijk als gans de bedrading nie klopt wordt het moeilijk... Is t nie beter nieuwe kabelboom te steken van een et3? Groeten. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2006 heeft een et3 5 spoelen? frame is inderdaad van een 50 special Link naar reactie
sprima Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 Precies wel... http://www.scooterhelp.com/electrics/wiring/VMB1T.pdf En check ook eens...da gaat over de et3! http://www.smallframes.com/ Succes!! En wees voorzichtig!! Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 9 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2006 inderdaad lijkt er al wat meer op bedankt! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.