Ga naar inhoud
Vespaforum.be

embleem met klinknagels


stanman

Aanbevolen berichten

Gisteren al mijn moed bij mekaar geraapt en met een klein hartje het embleem met klinknagels vastgezet op de pas gelakte farro basso. En tot mijn grote verbazing ging dit vrij goed, zonder schade aan de lak met 2 hamers de klinknageltjes mooi plaat kunnen kloppen :)

groetjes

Link naar reactie

Ik heb er al 5 aangeklonken zonder tot nu toe enige schade.

Tis opletten geblazen hé.

Tip,

Als je een deuk of zoiets ter hoogte waar het logo moet komen,^probeer daar plamuur te verkomen.

Door te trillingen kan die terug loskomen,...

Ik spreek NIET uit ervaring maat denk wel dat dit logisch is.

Link naar reactie

Plamuur mag je nooit dik hangen, dan komt die niet los.Als je de plamuur te dik moet hangen ben je slecht bezig, eerst altijd uitdeuken tot je er bijna niets meer van ziet.Plamuur wordt zeer dikwijls verkeert gebruikt en dan krijg je problemen.

groejes

Link naar reactie

even ter verduidelijking,

Richtlijnen ivm plamuren, uitdeuken ect

Eerst en vooral uitdeuken met hamer en tas. Indien het niet mogenlijk is de deuk er zo goed als uit te krijgen kan je tin gebruiken of eventueel koper,(koper kan dan weer gevaarlijk zijn omdat je met een hogere temperatuur moet werken als tin, waardoor je frame op die plaats wat zou kunnen rekken.

Indien je tin of andere gebruikt hebt ga dit uiteraard schuren, en dat gebeurt met een rasp.Als je hier dadelijk spuitplamuur op gaat zetten zal je het schuren van het tin door je uiteindelijke laklaag zien.

Dus is het aangeraden om daar een dun laagje plamuur op te zetten voor een goede afwerking.Met een dun laagje bedoel ik nog geen mm, en dan zal je geen last hebben van scheuren of barsten in de plamuur.

Indien je plamuur loskomt heb je een fout gemaakt, dat kan zijn te weinig verharder gebruikt of te veel verharder, een vettige ondergrond (niet ontvet met siliconen verwijderaar)of gewoonweg dadelijk op de vorige laklaag je plamuur gehangen waardoor je ook geen hechting krijgt.

groetjes

Link naar reactie

ik gebruik ook zo weinig mogelijk plamuur.

En als je er nodig hebt,leg ze dan ineens te hoog (te dik dan nodig) en schuur dan alles af tot het goed is.

Ik wil alleen maar zeggen,als je plamuurt en je ziet dat er iets te weinig op ligt,dan moet je dikwijls nog een heel fijn laagje leggen op de andere plamuur.

Dit kan loskomen door een te dunne laag.

Vgr nico

Link naar reactie
  • 1 maand later...

er zitten langs de andere kant platgeslegen topjes.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...