VNB7 Geplaatst: 5 juni 2006 Delen Geplaatst: 5 juni 2006 Voila, net terug uit het verre "Paris" met een GS 160 in de koffer... ja, ja... in de koffer van de Golf III! Wat daar allemaal nie in kan Nu zit ik wel met een curiositeit... weeral... Het is dus een GS4 met framenummer VSB 1T 0029*** die dus bij nazicht overeenkomt met een mark I (klopt, heeft ook het typische koffertje achteraan)... MAAR... Die "mooi" madam heeft dus een vierkante plaathouder en dat is dus typisch voor een mark II, evenals de luchtfilter van een mark II... Kan dit? Is dit een overgangsmodel? Die Gs'en zijn nooit in FR geproduceerd, enkel geïmporteerd... speciale verie voor de franse markt? Het is alleszins bizar... en zo is er ook iets van de prijs afgegaan ) Alle weetjes welkom... vanaf ik hier snap hoe ik hier een foto moet plaatsen, volgt die ook... Groeten Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 Is inderdaad een overgangsmodel, op het einde van de eerste reeks met enkele kenmerken van de tweede reeks, niet speciaal voor de Franse markt, die komen overal voor... Link naar reactie
vicious Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 @vnb7: eerst proficiat, en dan die foto:) ge gaat naar imageshack.us daar kan je in een vakje een foto invoegen door te bladeren in uw bestanden, ge selecteert die foto en drukt op ok vervolgens, als je foto geupload is neem je bovenaan in de adres-balk van de website de link van de pagina waar die specifieke foto op staat. die link kopieer je en plaats je dan hier tussen [img ] [ /img] (zonder de spaties weliswaar. (dus, tussen de 2 middenste vierkante haken moet de link van je foto staan:)) Link naar reactie
josse Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 Mijn GS160 mkI heeft ook zo'n vierkante achterkant, je moet maar eens zoeken er is reeds een topic over dit onderwerp gepasseerd. Ik geloof dat Sidney chassisnrs en data gepost had. proficiat trouwens. Link naar reactie
breeze Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 heel erg geproficiatteerd denis!! ben ook vree benieuwd naar de foto's... Link naar reactie
Gast Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 alleen de eerste paar duizend mark 1's hadden de ronde plaathouder... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 Joehoe, dan is de mijne een "beetje" zeldzaam, hoewel het zeldzame stuk er bijna volledig afgeroest is... Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 Benieuwd naar foto's!!! Haast je maar wat :-p grtz Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 6 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2006 foto's zijn dus voor morgen want de "kodak" ben ik in de garage vergeten... ik denk trouwens dat ik em best wa opkuis voor ik die schone hier aan iedereen voorstel. De Vesp heeft 5jaar stilgestaan en ligt onder een laag smurrie... Ge moet u der eigenlijk nie veel bij voorstellen... Het ding heeft 40jaar in Parijs rondgereden, als dagelijks vervoermiddel!!! ik kan u verzekeren, het intens gebruik laat z'n sporen na, zeker met die zotte Fransen... Naar 't schijnt was het de laatste nog rijdende GS in het oude stadscentrum... tot het een betonblok op z'n weg kruistte... bye, bye carter... Er is nog véél werk aan dus... Nog een paar bizarre eigenschappen... het voorlicht is geel (op z'n frans zeker), het heeft GEEN batterij (!) en heeft er klaarblijkelijk nooit ene gehad want alle gaten zijn opgevuld met passende rubbers... Oh ja, er is ook geen contact, da "gat" is er gewoon niet op het stuur :S . Ik vraag me zelf af of het wel een GS stuur is... Groeten Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 is het wel een gs? lol Link naar reactie
rockit Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 een gele koplamp doet mij op een acma denken lol, misschien een koplamp uit een franse gl? de foto's zullen wel uitsluitsel geven Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 En liefst foto's van voor de poetsbeurt. Is altijd leuk om te zien hoe een Vespa is "gevonden". Link naar reactie
Gast Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Dat van dat ontbrekend contact op het stuur is normaal, GS'en bedoeld voor de italiaanse markt hadden dat niet. Gele koplamp was een verplichting in Frankrijk, dus dat heeft niks te maken met de produktiefabriek. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Dat van dat ontbrekend contact op het stuur is normaal, GS'en bedoeld voor de italiaanse markt hadden dat niet.Gele koplamp was een verplichting in Frankrijk, dus dat heeft niks te maken met de produktiefabriek. GS'en voor de Amerikaanse markt trouwens ook niet... Is de lens van de koplamp geel, of enkel het lampje? Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 7 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 juni 2006 Het stuur ziet er dus na opkuis niet echt GS uit maar eerder VBB zoals Breeze het opmerkte... Of is het enkel het schakeldoosje da niet klopt (en bijgevolg de gehele rechter hendel)? Het is enkel het lampke da geel is... Nu is em dus gewassen... en hij ziet er al heel wa netter uit... De originele lak is overspoten... Het stuur heeft eveneens de originele lak onder de nieuwe laag... Zo is em dus gevonden: Het wordt dus weer een jaartje werken... gelukkig heeft em papieren! Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 8 juni 2006 Delen Geplaatst: 8 juni 2006 Ik zou het zonde vinden als je die scooter "restaureert", maar wie ben ik?... . Origineel laten die handel!!! Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 8 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2006 Ik zou het zonde vinden als je die scooter "restaureert", maar wie ben ik?... .Origineel laten die handel!!! Wees gerust, dat was ik helemaal nie van plan... De VNB is ook alleen maar in orde gesteld en daar rij ik nu zo vaak mogelijk mee. Een vespa met geschiedenis... wat moet je meer hebben... Ik had wel nog graag geweten hou het nu eigenlijk met da stuur zat? Is het een Gs stuur? Groeten Link naar reactie
breeze Geplaatst: 8 juni 2006 Delen Geplaatst: 8 juni 2006 misschien wat moeilijk te zien op foto, maar in 't echt ziet ie er mega uit... zeer weinig roest! nu nog de motor en 't is feest! Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 8 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2006 En hoe maak je het onderscheid tussen een VBB stuur en enen van een GS4? Ik zou het nie weten... Heb er geen twee liggen om te vergelijken... Verschil in diameter van de lens, breedte van het stuur, ... ??? Alvast merci Link naar reactie
Tobias Geplaatst: 8 juni 2006 Delen Geplaatst: 8 juni 2006 een gs160 stuur heeft normaal een 'sleutel'-schakelaar voor verlichtingsstanden midden bovenop het stuur dat zie ik op deze foto niet (http://img471.imageshack.us/img471/7553/dsc033262we.jpg) Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 8 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 8 juni 2006 een gs160 stuur heeft normaal een 'sleutel'-schakelaar voor verlichtingsstanden midden bovenop het stuurdat zie ik op deze foto niet (http://img471.imageshack.us/img471/7553/dsc033262we.jpg) Blijkbaar hebben sommige GS'en dat dus nie cf posts supra... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 Inderdaad, sommige exportmodellen hebben dat niet, maar volgens mij hebben ze wel allemaal de ovale lichtschakelaar aan de rechterkant, en niet de rechthoekige, zoals op een VNB/VBB/GL. Ik "denk" dat dat niet het originele stuur is voor een GS160, toch zeker geen MkI... Tenzij iemand mij het tegendeel kan bewijzen natuurlijk. Link naar reactie
stino Geplaatst: 9 juni 2006 Delen Geplaatst: 9 juni 2006 parijs... in de rue de Faydherbe? over de bib? iemand daar al geweest? bangelijke kerel wel met heel wat curiositeiten... Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 10 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 juni 2006 Het was idd in de rue de Faydherbe... Een kleine werkplaats vol curiositeiten... Amaai, 'k was precies terug in de jaren 60. Echt nog zo'n typische werkplaats vol vespa-stuff ... Paijs is op zich ook nie mis natuurlijk Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen