Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gs 160 Mark I ???


VNB7

Aanbevolen berichten

Voila, net terug uit het verre "Paris" met een GS 160 in de koffer... ja, ja... in de koffer van de Golf III! Wat daar allemaal nie in kan :)

Nu zit ik wel met een curiositeit... weeral... Het is dus een GS4 met framenummer VSB 1T 0029*** die dus bij nazicht overeenkomt met een mark I (klopt, heeft ook het typische koffertje achteraan)... MAAR... Die "mooi" madam heeft dus een vierkante plaathouder en dat is dus typisch voor een mark II, evenals de luchtfilter van een mark II...

Kan dit? Is dit een overgangsmodel? Die Gs'en zijn nooit in FR geproduceerd, enkel geïmporteerd... speciale verie voor de franse markt?

Het is alleszins bizar... en zo is er ook iets van de prijs afgegaan :))

Alle weetjes welkom... vanaf ik hier snap hoe ik hier een foto moet plaatsen, volgt die ook...

Groeten

Link naar reactie

Is inderdaad een overgangsmodel, op het einde van de eerste reeks met enkele kenmerken van de tweede reeks, niet speciaal voor de Franse markt, die komen overal voor...

Link naar reactie

@vnb7: eerst proficiat, en dan die foto:)

ge gaat naar imageshack.us

daar kan je in een vakje een foto invoegen door te bladeren in uw bestanden, ge selecteert die foto en drukt op ok

vervolgens, als je foto geupload is neem je bovenaan in de adres-balk van de website de link van de pagina waar die specifieke foto op staat. die link kopieer je en plaats je dan hier tussen [img ] [ /img] (zonder de spaties weliswaar. (dus, tussen de 2 middenste vierkante haken moet de link van je foto staan:))

Link naar reactie

foto's zijn dus voor morgen want de "kodak" ben ik in de garage vergeten... ik denk trouwens dat ik em best wa opkuis voor ik die schone hier aan iedereen voorstel. De Vesp heeft 5jaar stilgestaan en ligt onder een laag smurrie...

Ge moet u der eigenlijk nie veel bij voorstellen... Het ding heeft 40jaar in Parijs rondgereden, als dagelijks vervoermiddel!!! ik kan u verzekeren, het intens gebruik laat z'n sporen na, zeker met die zotte Fransen...

Naar 't schijnt was het de laatste nog rijdende GS in het oude stadscentrum... tot het een betonblok op z'n weg kruistte... bye, bye carter... Er is nog véél werk aan dus...

Nog een paar bizarre eigenschappen... het voorlicht is geel (op z'n frans zeker), het heeft GEEN batterij (!) en heeft er klaarblijkelijk nooit ene gehad want alle gaten zijn opgevuld met passende rubbers... Oh ja, er is ook geen contact, da "gat" is er gewoon niet op het stuur :S . Ik vraag me zelf af of het wel een GS stuur is...

Groeten

Link naar reactie

is het wel een gs?

lol

Link naar reactie

Dat van dat ontbrekend contact op het stuur is normaal, GS'en bedoeld voor de italiaanse markt hadden dat niet.

Gele koplamp was een verplichting in Frankrijk, dus dat heeft niks te maken met de produktiefabriek.

Link naar reactie
Dat van dat ontbrekend contact op het stuur is normaal, GS'en bedoeld voor de italiaanse markt hadden dat niet.

Gele koplamp was een verplichting in Frankrijk, dus dat heeft niks te maken met de produktiefabriek.

GS'en voor de Amerikaanse markt trouwens ook niet...

Is de lens van de koplamp geel, of enkel het lampje?

Link naar reactie

Het stuur ziet er dus na opkuis niet echt GS uit maar eerder VBB zoals Breeze het opmerkte... Of is het enkel het schakeldoosje da niet klopt (en bijgevolg de gehele rechter hendel)?

Het is enkel het lampke da geel is...

Nu is em dus gewassen... en hij ziet er al heel wa netter uit...

De originele lak is overspoten...

Het stuur heeft eveneens de originele lak onder de nieuwe laag...

Zo is em dus gevonden:

dsc033177qt.th.jpg

dsc033211po.th.jpg

dsc033247ep.th.jpg

dsc033314gb.th.jpg

dsc033262we.th.jpg

a>

Het wordt dus weer een jaartje werken... gelukkig heeft em papieren!

Link naar reactie
Ik zou het zonde vinden als je die scooter "restaureert", maar wie ben ik?... .

Origineel laten die handel!!!

Wees gerust, dat was ik helemaal nie van plan... De VNB is ook alleen maar in orde gesteld en daar rij ik nu zo vaak mogelijk mee.

Een vespa met geschiedenis... wat moet je meer hebben...

Ik had wel nog graag geweten hou het nu eigenlijk met da stuur zat? Is het een Gs stuur?

Groeten

Link naar reactie

misschien wat moeilijk te zien op foto, maar in 't echt ziet ie er mega uit... zeer weinig roest! nu nog de motor en 't is feest!

Link naar reactie

En hoe maak je het onderscheid tussen een VBB stuur en enen van een GS4? Ik zou het nie weten... Heb er geen twee liggen om te vergelijken... Verschil in diameter van de lens, breedte van het stuur, ... ???

Alvast merci

Link naar reactie

Inderdaad, sommige exportmodellen hebben dat niet, maar volgens mij hebben ze wel allemaal de ovale lichtschakelaar aan de rechterkant, en niet de rechthoekige, zoals op een VNB/VBB/GL.

Ik "denk" dat dat niet het originele stuur is voor een GS160, toch zeker geen MkI...

Tenzij iemand mij het tegendeel kan bewijzen natuurlijk.

Link naar reactie

Het was idd in de rue de Faydherbe... Een kleine werkplaats vol curiositeiten... Amaai, 'k was precies terug in de jaren 60. Echt nog zo'n typische werkplaats vol vespa-stuff ...

Paijs is op zich ook nie mis natuurlijk

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...